تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۹
۰
plusresetminus
ائمه جمعه اهل سنت استان کرمان با تأکید بر اینکه وحدت بین مسلمانان موجب اقتدار، بیداری و خیزش اسلامی می شود، گفتند: قدرت امروز ایران اسلامی به دلیل اتحاد، اخوت و همبستگی اسلامی است.
وحدت بین مسلمانان موجب اقتدار و خیزش اسلامی می شود/ قدرت ایران اسلامی به دلیل اخوت و همبستگی اسلامی است
به گزارش راه آرمان؛ روزهای ۱۲ تا ۱۷ربیع الاول به ابتکار امام راحل معمار کبیر انقلاب به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است. این اقدام از سوی امام خمینی (ره) در جهت تقویت و استحکام وحدت امت اسلامی و ارایه الگو و نمونه عملی برای ما مسلمانان است.

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک هفته وحدت گفت: ماه ربیع الاول مصادف با میلاد پر نور پیامبر بزرگ اسلام(ص)، پیامبر نور و مهربانی، پیامبر هدایت و سعادت است و هفته وحدت ابتکار بسیار مهم، قابل تعریف و با ارزش امام خمینی(ره) بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.

وحدت بین مسلمانان موجب اقتدار و خیزش اسلامی می شود

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج ادامه داد: امام راحل با نامگذاری 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت، میلاد پیامبر اسلام(ص) را محور وحدت قرار دادند تا هر اقدام، عادت، گفتار و رفتار مسلمانان شیعه و سنی موجب اتحاد و برادری باشد.

وی بیان کرد: اگر امروز در برخی از کشورهای اسلامی، جنگ و اختلاف وجود دارد، به علت دوری قلوب مسلمانان از یکدیگر است؛ چرا که پایه اصلی برای استحکام پایه های جامعه اسلامی، اعتصام به حب الله است.

مولوی چاهانی تأکید کرد: وحدت بین مسلمانان موجب اقتدار، بیداری و خیزش اسلامی می شود، وحدت باعث برافراشته شدن پرچم و بیرق اسلامی و افزایش قدرت اسلامی است و در نقطه مقابل اختلاف موجب وهن و اضمحلال امت اسلامی خواهد شد و بنابراین بر هر مسلمانی لازم است که ضمن تأسی گرفتن از آموزه های خداوند، به وحدت چنگ بزند.

قدرت ایران اسلامی به دلیل اخوت و همبستگی اسلامی است

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج با تأکید بر اینکه قدرت امروز ایران اسلامی به دلیل اتحاد، اخوت و همبستگی اسلامی است، اظهار کرد: سردمداران و پرچمداران این همبستگی اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای هستند.

وی خاطر نشان کرد: هر مسلمانی به تبعیت از رهبری عظیم الشأن باید در هر استان، شهر و خانه خود موج وحدت و بیداری اسلامی ایجاد کند و ما نیز موظف هستیم که این وحدت و اخوت را در خانه های خودمان و بین فرزندان خود آموزش دهیم.

وحشت دشمنان اسلام از وحدت مسلمانان

مولوی شیهکی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام به تمامی مسلمانان جهان گفت: وحدت مقوله بسیار مهمی است که بنیان گذار و سکان دار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هفته وحدت را نامگذاری کردند تا مسلمان جهان اعم از شیعه و سنی دور هم جمع شوند و مسائل و اختلافاتی که دارند را حل کنند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با اشاره به اینکه  اصل وحدت پرهیز از اختلافات است، تصریح کرد: هفته وحدت فرصتی است که مسلمانان شیعه و سنی با یکدیگر تعامل داشه باشند، به همدیگر محبت کنند. 

وی با بیان اینکه زمانی که یک روحانی اهل سنت دست روحانی شیعه را می گیرد و وحدت بین مسلمان ایجاد می شود، دشمنان اسلام صهیونیست و غربی ها وحشت زده می شوند، ابراز کرد: دشمنان به دنبال این هستند که صفوف مسلمانان را از یکدیگر جدا و تفرقه ایجاد کنند و بر همین اساس ما باید به مقوله وحدت بین مسلمانان اهمیت ویژه ای دهیم.

مولوی شیهکی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید در مقوله وحدت مسلمانان فعالانه گام بردارند، خاطر نشان کرد: در ایران اسلامی وحدت بین مسلمانان پا برجاست که این مسئله به مدیریت شخصیت عالی قدر، عالم ربانی و روحانی حضرت آیت الله خامنه ای بر می گردد.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdch-inz623nizd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما