کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

امت گرا بودن از شاخصه های مکتب حاج قاسم است/ شخصیت شهید سلیمانی بهترین الگو در چهارچوب فکری مقاومت

28 مهر 1400 ساعت 11:17

یدالله موحد گفت:امروز کمتر شخصیتی وجود دارد که همچون حاج قاسم تا به این اندازه شیفتگی را در بین جوانان جهان اسلام ایجاد کرده باشد از این رو اگر دنبال یک الگو، راه و مکتب در چهارچوب فکری مقاومت هستیم، بهترین نمونه اش شخصیت حاج قاسم سلیمانی است.


به گزارش راه آرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی داغ سنگینی برای جهان اسلام، آزادی خواهان عالم و هر فردی که دل در گرو سعادت کمال و آزادگی بشر دارد، بود.

وی ادامه داد:شخصیت حاج قاسم و دلدادگی ای که جهان اسلام به این سردار سرافراز اسلام داشت باعث شد که عشق و محبت این ملت و امت اسلامی شعله ور شود از این رو شهید سلیمانی حیات جاودانه پیدا کرد.

موحد عنوان کرد: در 27 دی ماه سال 98 و در آن خطبه ی عارفانه ای که مقام معظم رهبری ایراد فرمودند به این موضوع اشاره کردند که به حاج قاسم شهید عزیزمان و شهید ابومهدی المهندس به عنوان یک فرد نباید نگاه کرد بلکه شهید سلیمانی یک مکتب، مدرسه و راه است.

این مقام مسئول با تاکید بر این که این رهنمود حکیمانه ی مقام معظم رهبری باید سرلوحه ی کارها قرار بگیرد، توضیح داد: باید شخصیت شهید سلیمانی را در تراز یک مکتب دید که همان مکتب مقاومت است.

وی افزود: باید دانست که مکتب منظومه ای از مشرب فکری، سیره ی عملی و آموزه های متعالی برای سوق دادن انسان و جامعه ی انسانی به سمت کمال، سعادت و قرب الهی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: مکتب حاج قاسم دارای یکسری ویژگی های منحصر به فرد است از جمله این که این مکتب برگرفته از مکتب نورانی اسلام ، پیامبر اکرم(ص)، مکتب عاشورا است و باید دانست که صاحب این مکتب تربیت یافته ی مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

موحد با بیان این که مکتب حاج قاسم جامع است، تشریح کرد: اگر امروز به دنبال یک الگو و شاخص مدیریتی بگردیم در مکتب حاج قاسم دیده می شود و یا اگر دنبال الگویی برای وحدت جهان اسلام باشیم این الگو نیز در شخصیت و مکتب شهید سلیمانی متبلور است.

وی ادامه داد: حاج قاسم همانگونه که در کربلای 5 در دفاع از بیرق اسلامی و نظام و انقلاب اسلامی مبارزه می کرد همانگونه در سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان و بحرین از برادران اهل تسنن دفاع می کرد و برای شرافت، عزت و عظمت جهان اسلام مبارزه می کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: امت گرا بودن یکی از شاخصه های مکتب حاج قاسم است که باید همیشه مورد توجه قرار بگیرد چرا که او دلسوز جهان اسلام بود مجد و عظمت اسلام و مسلمین را جستجو می کرد و هر کجا خدشه ای به این عظمت وارد می شد، فکر، اندیشه، تلاش و مجاهدت حاج قاسم دیده می شد.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این که مکتب حاج قاسم ولایت مدار است، توضیح داد: شهید سلیمانی یکی از مصادیق بی نظیر ولایت مداری بود او خود را سرباز ولایت می دانست و گواه این مدعا سخنرانی ها و وصیت نامه ی این شهید گرانقدر است که مرکز ثقل سخنان و مطالب او ولایت مداری است.

موحد افزود: یکی از ویژگی های دیگر مکتب حاج قاسم مردم داری است، او تعلقی به درجه نداشت بلکه در دل مردم و با مردم بود و همین خصیصه ی مردم داری او بود که باعث شد تا مهر و محبتش در دلها بنشیند و ماندگار شود.

وی اظهار کرد: امروز کمتر شخصیتی وجود دارد که همچون حاج قاسم تا به این اندازه شیفتگی را در بین جوانان جهان اسلام ایجاد کرده باشد از این رو اگر دنبال یک الگو، راه و مکتب در چهارچوب فکری مقاومت هستیم، بهترین نمونه اش شخصیت حاج قاسم سلیمانی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: نیاز جهان اسلام از هر زاویه ای که نگاه کنیم برای حل مشکلات جهان اسلام شخصیت ارزشمند سردار دل ها است؛ معنویت، خلوص، صداقت، صلابت و خدامحوری، استقامت، پایداری و وفاداری با آرمان هایش و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و راه امام (ره) از خصایص بارز مکتب حاج قاسم است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این که مکتب حاج قاسم یک مکتب تربیتی است، عنوان کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب اصلاح و تربیت است.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 122173

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/122173/امت-گرا-بودن-شاخصه-های-مکتب-حاج-قاسم-شخصیت-شهید-سلیمانی-بهترین-الگو-چهارچوب-فکری-مقاومت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir