تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۴
۰
plusresetminus
صمدالله محمدی گفت: مکتب شهید سلیمانی گره‌گشای مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مسائل مختلف است و این مختص رابر نخواهد بود و در کل جهان باید ترویج شود.
مکتب شهید سلیمانی گره گشا است/ برگزاری جشنواره بین‌المللی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی در رابر
به گزارش راه آرمان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی‌سلیمانی امام جمعه رابر روز گذشته در همایش ائمه جمعه سراسر استان کرمان  با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمان پیرامون اهمیت رابر و گنجان دومین روستای نمونه شهیدداده کشور  با ۷۲ شهید گفت: شهرستان رابر با ۳۵۰ شهید در۲۳ شهرستان استان بیشترین شهید نسبت به جمعیت را دارد و با ۴۷۵ جانباز، ۲۵ آزاده قهرمان و زادگاه سپهبد شهید سلیمانی سیدالشهدای مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی است و در عرصه دفاع و مقاومت سرآمد است.


امام جمعه رابر با قدردانی از مردم مومن، ولایی، انقلابی و همیشه درصحنه رابر تصریح کرد: بر اساس آمار بیشترین حضور در مراسمات مختلف استان به نسبت جمعیت متعلق به رابر است و نیز در انتخابات ریاست جمهوری بیشترین مشارکت سیاسی متعلق به رابر بوده است.

امام جمعه رابر با گرامیداشت یاد و خاطره واقف مسجد مصلی حضرت زهرا (س) رابر گفت: مرحوم جهانشاهی واقف و بانی این مصلی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بدون هیچ اعتبار دولتی باقیات و صالحاتی از خود بر جای گذاشت که مردم رابر برای همیشه قدردان این واقف هستند.

وی از بازسازی گلزار شهدای گمنام رابر با اعتبار ۲ میلیارد تومان و ساخت ۴ مسجد در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در مرکز شهر رابر دیگر نیازی به کلنگ‌زنی مسجد نداریم؛ فقط بخش هنزا یک روستا نیاز به مسجد داشت که هفته قبل کلنگ آن به زمین زده شد.

علیدادی‌ سلیمانی عنوان کرد: در طرح مواسات در ۴ مرحله بسته معیشتی به ارزش ۴ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان رابر هزینه شده است که فقط به مدد روح ملکوتی سردار دل‌ها، خیران خارج از استان به این شهرستان کمک کرده‌اند.

امام جمعه رابر با اشاره به ترویج مکتب شهید سلیمانی تصریح کرد: این شهرستان نیاز به مکانی برای نگهداری آثار سردار دل‌ها دارد و مکان‌هایی که راهیان نور بتوانند از این ساختمان بهره ببرند.



نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه: برگزاری جشنواره بین‌المللی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی در رابر

صمدالله محمدی نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با تبریک ایام ربیع‌الاول اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی گره‌گشای مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مسائل مختلف است و این مختص رابر نخواهد بود و در کل جهان باید ترویج شود.

وی از جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد و برگزاری جشنواره بین‌المللی پیرامون ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی در شهرستان رابر خبر داد و گفت: استقرار دبیرخانه دائمی شعر مقاومت با محوریت شهید سلیمانی، راه‌اندازی دائمی فیلم مقاومت با محوریت شهدای مدافع حرم و سیدالشهدا در کرمان یا تهران نیز پیگیری و در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: شورای راهبردی در شهرستان‌ها اجرا و ثبت و صدور مجوز مؤسسه نهج‌البلاغه به جهت ترویج کلام امیرالمؤمنین ویژه سه شهرستان با محوریت ائمه جمعه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.



فرماندار رابر : بزرگترین سرمایه شهرستان رابر، نیروی انسانی بالقوه آن است

کرامت امیرحیدری فرماندار رابر نیز در این همایش با تبریک ولادت باسعادت پیامبراکرم(ص) و خیرمقدم گفت: خداوند به بعضی مناطق نعمت هایی اعطامی کند که قابل تکرار نیستند، وجود سپهبد شهید سلیمانی در تاریخ تکرار نشدنی و شهادت او نیز نعمت استثنایی است که خداوند متعال به شهرستان رابر ارزانی داشته است.

وی، بزرگترین سرمایه شهرستان رابر را نیروی انسانی بالقوه آن دانست و افزود: در فضای همدلی و همکاری با ائمه جمعه شاهد توسعه زیرساخت های فرهنگی و عمرانی این شهرستان هستیم .

فرماندار رابر وجود حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه استان را یکی دیگر ازنعمتهای خداوند برای شهرشهیدان، شهرستان رابر عنوان کرد.

امیر حیدری با بیان اینکه شهرستان رابربا 11 هزار و 590 خانوار۴۵۰۰ خانوارآن تحت پوشش نهادهای حمایتی است و نرخ جمعیت ۶دهم درصد گفت: اقتصاد۶۷درصدمردم این شهرستان درحوزه کشاورزی است.

وی به توسعه زیرساخت های شهرستان اشاره کرد و گفت: با همراهی ائمه جمعه درفضای همدلی وهمکاری را به دورازهرگونه تنش سیاسی فراهم است.

امیرحیدری با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات امسال درکمال آرامش وهمدلی بابالاترین درصدمشارکت برگزارشد و اقدامات خوبی درحوزه شهرستان رخ داده است، تصریح کرد: بلوار قنات ملک به رابر با اعتبارمصوب ۳۰میلیاردتومان ازمحل اعتبارات ملی دردستورکارقرارگرفته است.

وی بیان کرد: شرکت ملی مس و بنیاد مستضعفان با همکاری بنیاد مسکن معین اقتصادی شهرستان شده اند و ایجاد شهرک صنعتی با اعتبارات دولتی، و احداث جاده رابر کرمان امروز از مسیر رابر به شیرینک ۶۵ کیلومتر مسیر را نزدیک کرده از اقدامات خوبی که در حوزه زیرساخت های رابر انجام شده است.

فرماندار رابر به طرح های گردشگری، کارخانه بسته بندی، نوسازی مدارس با کمک خیرین، در حوزه کشاورزی و الگوی کشت اشاره کرد.

انتهای پیام / https://armanekerman.ir/vdchwinzm23nizd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما