تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۶
۰
plusresetminus
فرماندار بم اعلام کرد؛

وسعت بم ۲ برابر شد

هادی شهسوارپور گفت: با الحاق روستای دارستان و بخشی از کویر که ریگ‌های یلان در آن واقع شده به بم، وسعت این شهرستان بیش از ۲ برابر شد.
وسعت بم ۲ برابر شد
به گزارش راه آرمان ،فرماندار بم  هادی شهسوارپور روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بم افزود: مصوبه این الحاق هفته گذشته ابلاغ شد و الحاق های جدید زیرمجموعه بخش بروات شهرستان بم قرار گرفتند.

شهسوارپور گفت:روستای دارستان پیشتر در محدوده شهرستان نرماشیر قرار داشت که به علت نزدیکی به بخش بروات بم بسیاری از اهالی آن برای امور مختلف به بروات یا بم مراجعه می کردند.

فرماندار بم در ادامه با اشاره به الحاق بخشی از کویر ثبت جهانی به محدوده این شهرستان بیان کرد: این موضوع ظرفیت ویژه ای را در بخش گردشگری ایجاد می کند که باید برنامه ریزی لازم برای استفاده از آن داشته باشیم.

شهسوارپورگفت: با توجه به قابلیت های قبلی شهرستان بم از جمله وجود ارگ تاریخی و ثبت جهانی بم، باغ شهر جهانی و نیز قنوات ثبت شده جهانی بم و کوچه باغ هایی منحصر به فردی که در این منطقه وجود دارد، این ظرفیت های می تواند پایه و اساس توسعه صنعت گردشگری در سطح شهرستان بم را فراهم کند.

وی اعلام کرد : در مصوبه هیات دولت نیز منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به عنوان منطقه محروم معرفی شده است که این منطقه ضمن داشتن قابلیت های قبلی از معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاران برخوردار می شود.

فرماندار بم تصریح کرد: همه می دانیم باید در بحث اشتغال فعالیت داشته باشیم و سرمایه گذاری صورت گیرد زیرا سرمایه گذاری در منطقه تحول و توسعه را ایجاد می کند که این توسعه هم نیازمند یکسری زیرساخت هاست تا برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد شود.

 وی اظهارکرد: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده بخش خصوصی خودرو معرفی شده است و همچنین در قرارداد بین ایران و چین برای توسعه قطعه سازی در این منطقه ظرفیت های لازم دیده شده است.

شهسوارپور عنوان کرد: مشکل کمبود زمین منطقه ارگ جدید هم در حال حل شدن است و نیاز زمین برای توسعه این منطقه در اختیار مجموعه ارگ جدید قرار می گیرد.

انتهای پیام /بم https://armanekerman.ir/vdciwraz3t1arr2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما