تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
۰
plusresetminus
در آیین اختتامیه آیین اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای بسیج استان کرمان عنوان شد؛

ضرورت ایجاد معاونت فناوری های نرم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ استفاده از تولیدات فاخر این رویداد در صداوسیما

رنجبر کریمی گفت: اگر بخواهیم به رسالت انقلابی خود عمل کنیم باید حضور به جا، به موقع و اثرگذار در فضای مجازی داشته باشیم.
ضرورت ایجاد معاونت فناوری های نرم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ استفاده از تولیدات فاخر این رویداد در صداوسیما
به گزارش راه آرمان؛ آیین اختتامیه سومین رویداد تخصصی تولید محتوای سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان صبح امروز با حضور سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، احمد علیرمضانی مدیر کل سازمان صدا و سیما مرکز کرمان، احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه و تنی چند از مسئولان استان و تیم های شرکت کننده برگزار شد.

رنجبر کریمی ضمن تشکر از حضور تیمهای تولید محتوا در رویداد گفت: امروز فضای مجازی ابزار اثرگذاری است که رسانه های قدرتمند تار و پود زندگی همه را در هم تنیده است.



 توجه به رسالت انقلابی با حضور اثر گذار در فضای مجازی 

رییس دانشگاه ولی عصر رفسنجان ابراز کرد: اگر بخواهیم به رسالت انقلابی خود عمل کنیم باید حضور به جا، به موقع و اثرگذار در فضای مجازی داشته باشیم.

وی با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: این رویداد در راستای ایفای همین نقش است؛  این تولید محتواها باید با قدرت تولید شود و در انتشار نیز به موقع عمل شود تا جامع بهره مند شود.

رنجبر کریمی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم به رسالت خودمان در برابر خون شهدا جامع عمل بپوشانیم.

این رویدادها می تواند شروع خوبی برای تغییر نگاه و نگرش به حوزه تولید محتوا باشد

حسین احمدی با بیان اینکه همه فضای کسب و کار به مرور دچار تحول می شود، عنوان کرد: وقتی روشهای قبلی منسوخ می شود باید با علم جدید دنیا همگام شد وگرنه محکوم به حذف هستیم.

مدیر مجتمع مس سرچشمه ادامه داد:  در فضای فرهنگ هم اینگونه است؛ بسیاری از شرکت های بزرگ از گردونه خارج شدند و شرکت های جدید وارد بازار شدند.

وی بیان کرد: در تولید محتوا در دنیا سهم کشور ما در تولید فضای مجازی کمتر از ۱ درصد است که این مسئله هشداری است برای ماست.

احمدی تصریح کرد: رشد سه چهار ساله اخیر فضای مجازی در فرهنگ و کسب و کار بسیار اثرگذار بوده است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: شایعات و محتوای غلط به صورت هدفمند در فضای مجازی پخش می شود و ما در این زمینه خیلی جای کار داریم و بایداز قالب شعار و حرف خارج شویم و از این فضا حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: این رویدادها می تواند شروع خوبی برای تغییر نگاه و نگرش به حوزه تولید محتوا باشد و بنابراین یک کارگروه باید در این راستا در استان ایجاد شود تا تحولات جدید در حوزه کسب و کار و فرهنگ داشته باشیم.

احمدی اظهار کرد: رویکرد جدید شرکت مس تقویت sme ها است که برخی تیم های این رویداد در این حوزه تولید محتوا داشتند و ما می توانیم از ظرفیت آنها برای ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده به عنوان رسانه استفاده کنیم.



احمد علیرمضانی با بیان اینکه طبق آیه قرآن هرگاه مومنین قدمی بردارند که موجب غیض دشمن شود خداوند برایشان عمل صالح در نظر می گیرد  ابراز کرد: امروز ابزار نظامی دشمن تقریبا از کار افتاده و ابزار تحریمی دشمن نیز در آستانه از کار افتادن است.

مدیر کل سازمان صدا و سیما مرکز کرمان با اشاره به اینکه دشمنان تنها ابزارشان ابزار رسانه، فضای مجازی و جنگ روانی است، اظهار کرد: اگر این ابزار را از استکبار بگیریم دیگر دشمن موضع قدرتی ندارد.

وی بیان کرد: پس رسانه و فضای مجازی امروز سنگر ما است و این رویداد تولید محتوای بسیج  عمل صالح و عبادت است، چرا که دشمن را به خشم آورده است.

علیرمضانی با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب باید با تهدیدات فضای مجازی مقابله کرد، گفت: دور کردن جوانان از دین، منصرف کردن جوانان از نظام اسلامی، سوق دادن جوانان به ولنگاری، تلقین پیام یاس و ناامیدی به جوانان بخشی از تهدیدات در کلام رهبر است.

مدیر کل سازمان صدا و سیما مرکز کرمان افزود: روز گذشته در بازدید از غرفه های این رویداد مشاهده کردیم تولیدات بسیار فاخری در زمانی بسیار کوتاه ایجاد شده بود که این موضع نوید دهنده وجود استعدادها و توانمندی ارزشمند در بین جوانان این استان است که حتما از این ظرفیت ها در صدا و سیما استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: باید اینقدر تولید محتوا کنیم تا بر تولیدات فاسد دشمن فائق آییم.

ضرورت ایجاد معاونت فناوری های نرم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ لزوم استفاده از جریان دیجیتال در زمینه تمدن سازی اسلامی

محمد مهدی زاهدی ضمن گرامیداشت روز استکبارستیزی ۱۳ آبان گفت: جوانان امروز مثل جوانان دیروز همواره در راه مبارزه با استکبار و صهیونیسم هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دولت و شورای عالی فضای مجازی می خواهیم به تکمیل و استقرار شبکه ملی اطلاعات در کشور اهتمام داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ارشاد اسلامی متولی اصلی تولید محتوای فضای مجازی شود، تصریح کرد: پیشنهاد راه اندازی معاونت فناوری های نرم در وزارت ارشاد را داشتیم که سال ها کوتاهی شده چرا که این وزارت خانه خود را با این فضای روز ارتقا نداده است.

وی ابراز کرد: دانشگاه ها برای پلتفورم های جدید چه کرده اند؟و  باید از حالت نظری خارج شوند و واقع گرایانه کار کنند و در این زمینه باید پوست اندازی کنیم و با شرایط جهانی خود را وفق دهیم.

زاهدی با بیان اینکه در بازدید امروز از استعدادهای جوانان شگفت زده شدم، اظهار کرد: باید به مقوله های معماری فرهنگ مجازی، رشته های تحصیلات تکمیلی، حقوق فضای مجازی، مهندسی بازی های رایانه ای، کاربردی کردن فناوری های نسل چهارم
اینترنت اشیا را مد نظر قرار بگیریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه دانشگاه ها باید به این حوزه ها ورود کنند، تصریح کرد: در خصوص داده های حجیم که دشمن به خوبی استفاده می کند ما چه کرده ایم؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث بلاک چین، محاسبات نرم، رایانش ابری، آموزش پلتفورمیک و سکویی ابراز کرد: ما با آنچه نیاز کشور در زمینه فضای مجازی است فرسنگها فاصله داریم.

وی تاکید کرد: در بحث تمدن سازی اسلامی باید بتوانیم از جریان دیجیتال استفاده و فرهنگ سازی و انتقال فرهنگ کنیم و از شورای عالی فضای مجازی و رییس جمهور درخواست داریم باید از پلتفورم های داخلی حمایت کنند نه تنها در فضای داخلی بلکه در خاورمیانه باید سرمایه گذاری کرد.

زاهدی بیان کرد:  در تولید محتوا باید سرمایه گذاری کرد دشمن در حال تولید محتواست تا ما را بی هویت کند و  ما باید در دنیا در بحث آفندی و پدافندی در فضای رسانه به جد ورود کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دیدن جوانان عاشق و خلاق برای خلق محصول در مدت ۴۸ ساعت در این رویداد حقیقتا مرا به وجد آورد که نشان داد جوان ایرانی توان و استعداد دارد و ما باید برای شکوفایی این استعدادها حمایت کنیم.



امروز تولید محتوا در فضای مجازی اساس حکمرانی در فضای مجازی است

حسین باقری با بیان اینکه امروز تولید محتوا در فضای مجازی اساس حکمرانی در فضای مجازی است و ضمن تشکر از مجتمع مس سرچشمه و دانشگاه ولیعصر(عج) و ناحیه مقاومت بسیج سپاه رفسنجان گفت: اگر می خواهیم تهدید نشویم باید کار کنیم و شرط آن قوی شدن است.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان ادامه داد: این رویداد ۴۸ ساعت با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا شروع شد و در این رویداد ۱۱۰ نفر در ۳۱ تیم در زمینه های بازی نرم افزار و پویا نمایی شرکت کردند.

وی بیان کرد: در واقع این رویداد آغازی برای اثرگذاری بهتر در فضای مجازی و تار و مار کردن دشمنان است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcdkx0fxyt0xo6.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین