تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۴
۰
plusresetminus
رئیس دادگستری راور خبر داد؛

انهدام باند قاچاق مواد مخدر سنتی در راور

ابوالفضل فرحبخش از کشف محموله مواد مخدر تریاک در راور خبر داد.
انهدام باند قاچاق مواد مخدر سنتی در راور
به گزارش "راه آرمان"؛ ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری و رئیس شورای پيشگيري از وقوع بزه شهرستان راور از کشف محموله مواد مخدر تریاک با تلاش و هوشیاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در راور خبر داد.

ابوالفضل فرحبخش در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و مبارزه توامان با حاملین و قاچاقچیان مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از جابجایی و تبادل یک محموله مواد مخدر تریاک بین قاچاقچیان مطلع شدند.

وی افزود: محموله کشف شده به میزان 386 کیلو و 950 گرم تریاک می باشد که با تسلط اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی و توقیف شد.

رئیس دادگستری راور با اشاره به اینکه هر روز با تلاش و همت ضابطین قضایی در دستگاه های امنیتی و انتظامی مقادیر قابل توجهی از انواع مواد مخدر کشف و ضبط می شود گفت: متاسفانه مواد مخدر به عنوان ام الفساد، زمینه انحراف جوانان را فراهم می کند که در راستای پیشگیری از آسیب های ناشی از توزیع مواد مخدر، دادگستری شهرستان در گلوگاه های ورودی و خروجی شهرستان همواره همکاری اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با ضابطین را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: تسلط پلیس مبارزه با مواد مخدر به اطلاعات و شیوه های مختلف فعالیت باندهای قاچاق مواد مخدر و به کارگیری راهکارهای مناسب شناسایی قاچاقچیان باعث شده است که مسیر شهرستان راور برای سوداگران مرگ پرخطر و پر هزینه شده و اغلب محموله های مواد مخدر با اِشراف اطلاعاتی ضابطین شناسایی و با دستورات قضایی دادستانی ضبط شوند.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات فرماندهی انتظامی و مامورین زحمتکش پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان راور عنوان کرد: ماموران اطلاعاتی و انتظامی شبانه روز به صورت زمینی و هوایی در حال رصد و پایش کویر می باشند و برای برقراری امنیت پایدار در منطقه تلاش می کنند.

مجتبی استوارزاده معاون دادستان شهرستان راور ضمن ذکر جزئیات این خبر گفت: با دستور قضایی و رصد اطلاعاتی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر راور میزان 386 کیلو و 950 گرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شد.

وی اظهارداشت: حسب کسب گزارشی مبنی بر انتقال یک نوع مواد مخدر از پهنای جغرافیایی استان به شهرهای عمقی کشور با دستور دادستانی، مامورین انتظامی اقدامات پلیسی را جهت شناسایی اشرار انجام داده و به ایجاد ایست و بازرسی در مسیر عبور اشرار کردند.

معاون دادستان افزود: باتوجه به اینکه قرار بوده این محموله در شهرستان راور بین قاچاقچیان تبادل شود، طی هماهنگی با مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان راور و ضمن هماهنگی صورت گرفته و دستور مقام قضایی، دو خودرویی که وظیفه حمل مواد را داشته اند مورد توجه و تعقیب مامورین قرار می گیرند.

استوارزاده بیان کرد: در ادامه این دو خودرو وارد منزلی در راور می شوند که در همین حین مامورین پس از اخذ مجوز قضایی، وارد حیاط خانه شده و اقدام به بازرسی خودرو ها می کنند که از هر دو خودرو در مجموع 386 کیلو و 950 گرم تریاک کشف می شود.

وی عنوان کرد: در بازرسی مامورین از خودروی پژو 405 مقدار 233 کیلو و 600 گرم تریاک و از خودروی پراید نیز 153 کیلو و 350 گرم تریاک کشف می شود.

معاون دادستان با اشاره به اینکه در این رابطه دو راننده خودرو و صاحبخانه دستگیر شده اند، افزود: هرسه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شده اند و تحقیقات جهت شناسایی سایر مرتبطین با این محموله آغاز شده است.

استوارزاده ادامه داد: در همین راستا دو دستگاه خودروی موصوف نیز با دستور قضایی توقیف گردید.

این مقام قضایی با تأکید بر اینکه امر مبارزه قاطع با مواد مخدر و برخورد جدی با سوداگران مرگ گام مهمی در پیشگیری های قضایی محسوب می گردد، افزود: لازم است سازمان های مسئول در امر پیشگیری های اجتماعی و فرهنگی زمینه تقویت مصونیت جامعه در برابر آسیب های مواد مخدر را فراهم نمایند.

وی تصریح کرد: باید به مرحله ای از مبارزه اجتماعی با مواد مخدر برسیم که هر فردی از بدنه جامعه به یک مبارزه گر در مقابل مواد مخدر تبدیل شود.

وی گفت: سوداگران مرگ بدانند که چشم بینای عدالت همیشه بیدار بوده و تشکیلات قضایی شهرستان در زمینه برخورد قانونی با قاچاقچیان موادمخدر هیچ مماشاتی نخواهد داشت و در این زمینه هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

او از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه مواد مخدر مراتب را به مراجع قضایی و انتظامی اعلام نمایند تا با قاچاقچیان در سریع‌ترین زمان ممکن برخورد شود.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcjy8ev8uqe8iz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما