تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۳
۰
plusresetminus
سازمان های مربوطه با اعلام نکات ایمنی در راستای جلوگیری از حادثه گازگرفتگی و مسمومیت و مرگ و میر ناشی از آن، بر توجه و رعایت این نکات به ویژه در شرایط برودت هوا و کاهش دما تاکید دارند.
توصیه های ایمنی برای جلوگیری از گازگرفتگی در پی برودت هوا و کاهش دما در استان کرمان
به گزارش راه آرمان؛ هر ساله در  پاییز و زمستان، هشدارها و توصیه ها مبنی بر رعایت اصول ایمنی نسبت به استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می یابد.
این هشدارها و توصیه ها در راستای جلوگیری از حادثه گازگرفتگی و مسمومیت و مرگ و میر ناشی از آن است.
 
 


در همین راستا شرکت گاز استان پیامک های حاوی نکات ایمنی را هر از گاهی به شهروندان ارسال می کند تا یادآوری مجددی بر رعایت این نکات باشد

سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی کرمان هم ساعتی قبل اعلام کرد: با توجه برودت هوا و‌ کاهش دما در سطح استان و شهر کرمان  و احتمال افزایش حادثه گازگرفتگی بدینوسیله از تمامی همشهریان گرامی تقاضا می‌شود توصیه های ایمنی مربوطه را رعایت کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان حاصل کنید و اگر از وسایل شعله‌دار استفاده می‌کنید همه راه های ورود هوا را نبندید و حتماً مسیری را برای ورود هوا در نظر بگیرید.
استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و دودکش‌های گالوانیزه و خودداری از قرار دادن انتهای دودکش داخل سطل آب از دیگر توصیه های این سازمان است.
 
 

شرکت گاز استان کرمان نیز طی ۱۰ توصیه تاکید دارد: هر وسیله گاز سوز باید دارای یک دودکش مجزا و مجهز به کلاهک استاندارد به شکل Hباشد.

خروجی دودکش نباید در کنار کولر و یا زیر پنجره باشد زیرا ممکن است گازهای سمی وارد فضای خانه شود؛ استفاده از دودکش های آجری به واسطه داشتن درز و احتمال نشت گاز مونوکسید کربن هرگز توصیه نمی شود.

بسیاری از حوادث مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بر اثر استفاده از وسایل گرمایشی در مکان نامناسب، نصب نادرست و مسدود بودن مسیر دودکش اتفاق می افتد.

سرد بودن قسمت فوقانی لوله بخاری حین روشن بودن وسیله گاز سوز از نشانه های عدم خروج گازهای سمی و کشنده است و باید سریعاً وسایل گاز سوز را خاموش و علت آن بررسی شود.

به هیچ عنوان نباید دودکش آبگرمکن و هود آشپزخانه از یک لوله یا کانال مشترک عبور داده شوند؛ برای وصل کردن شیلنگ گاز به وسیله گاز سوز ولوله کشی گاز، حتماً باید از بست های فلزی استفاده کنید.

از پیچیدن سیم و یا هرچیز دیگر به جای بست خوداری کنید زیرا باعث بریدگی شیلنگ شده و یا به خوبی محکم نمی شود و موجب نشت گاز می شود؛ بخاری مانند هر وسیله ی گاز سوز دیگری به اکسیژن نیاز دارد بنابراین از مسدود کردن همه درزها و منافذ اکیداً خودداری کنید.
 
 
 
توصیه آخر شرکت گاز استان کرمان این است همواره محل اتصال دودکش به وسایل گاز سوز و دیوار را بازرسی و از محکم کردن آن اطمینان حاصل کنید.

بر اساس این گزارش، متاسفانه هر سال شاهد حوادثی از قبیل گازگرفتگی منجر به مرگ و یا آتش سوزی هستیم که مورد اخیر آن مرگ دو نفر در رفسنجان طی روزهای گذشته بر اثر مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن است‌.


شبستان

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcj88evyuqe8iz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین