تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱
۰
plusresetminus
حجت الاسلام علیدادی در خطبه های نمازجمعه این هفته کرمان گفت: یکی از رسالت های روحانیت در حوزه اجتماعی و مردمی مبارزه با فساد و مفسد است که روحانیت در طول تاریخ با هر فسادی مبارزه کردند.
رسالت اجتماعی روحانیت مبارزه با فساد است/ دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکرات جدا کند
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در حطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رسالت روحانیت و حوزه گفت: نقش روحانیت در چندین بخش محوری قابل بحث است رسالت در حوزه احکام، اخلاق، عقاید و گسترش فرهنگ دین که در طول دوازده قرن حوزه های علمیه در زمان غیبت کبری این رسالت را حراست کردند.

امام جمعه کرمان: رسالت اجتماعی روحانیت مبارزه با فساد است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: علما و فقها در طول تاریخ ۱۲ قرن تمام سعی و تلاش خودشان را کردند تا اعتقادات اسلامی، احکام اسلامی و اخلاق اسلامی همان طور که هست را از نسلی به نسل دیگر منتقل کنند.


حجت الاسلام علیدادی ادامه داد: رسالت دیگر حوزه پاسخگویی به شبهات و اشکالات است علما و فقها و مراجع تقلید هزاران سوال را در مقاطع مختلف تاریخی با ابزار پویایی اجتهاد در فقه به بهترین وجه پاسخگو بودند.

وی بیان کرد:حوزه دیگر حوزه تبیین احکام دینی و رساندن احکام به توده های مردم بوده است؛ در طول تاریخ حوادثی اتفاق افتاده است که حکمرانانی نمی خواستند احکام دینی درست به دست مردم برسد و در این راه فداکاری ها و شهادت ها و شکنجه آن متوجه حوزه روحانیت شده است.


امام جمعه کرمان تشریح کرد:حوزه دیگر محور رسالت اجتماعی و مردمی است که روحانیت همیشه کنار توده های مستضعف مردم بودند.


حجت الاسلام علیدادی افزود: بخش بعدی در رسالت اجتماعی و مردمی مبارزه با فساد و مفسد است که روحانیت در طول تاریخ با هر فسادی  مبارزه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت:حوزه دیگر که حوزه مهمی است حوزه سیاست است فقها و حوزه های علمیه و روحانیت همیشه پرچمدار سیاست مبتنی بر دیانت بودند؛ آنها محور  مبارزه با استکبار، مبارزه با استبداد و مبارزه با استعمار بودند.


امام جمعه فهرج: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکرات جدا کند

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته به مذاکرات هسته ای و الزامات آن اشاره و بیان کرد: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا و با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل دنبال کند.

وی با انتقاد از نحوه طراحی و نظارت بر ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی گفت: این ارز باعث شد سفره مردم کوچک، ویژه خواری های ویژه خواران کوچک و بزرگ زیاد و ثروت بادآورده بیشتری انباشته شود.

آقاملایی با بیان اینکه از ابتدای کار دولت رییسی این موضوع به دغدغه مشترک دولت و مجلس تبدیل شده است افزود: مهمترین اقدامی که پیش از اجرای این طرح باید مورد توجه مجریان قرار بگیرد موضوع گفتگوی صریح و صمیمی با مردم برای اقناع آنان نسبت به مفید و موثر بودن طرح مذکور است.

خطیب جمعه فهرج همچنین با اشاره به تشکیل جلسه راهکارهای توسعه پایدار شهرستان فهرج در هفته گذشته گفت: در این جلسه که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد با تاکید بر مظلومیت و محرومیت فهرج در کشور مشکلات شهرستان برای پیگیری توسط مسئولان حاضر در جلسه تشریح شد.

وی تصریح کرد: فهرج ظرفیت های خوبی به مانند ریگ های یلان دارد که متاسفانه تعداد زیادی در استان کرمان نمیدانند این تپه های شنی و جاذبه های گردشگری متعلق به شهرستان فهرج است.

امام جمعه منوجان: مردم منتظر تحول و ثبات اقتصادی هستند
حجت الاسلام والمسلمین حمزه رضوانی امام جمعه موقت آسمینون منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:  دولت انقلابی اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند الان در همین مدت کوتاه ایران توانسته است ۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد و ۲۵ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد در اختیار گیرد.

وی افزود: زمین بازی عوض شده و ایران دست برتر را دارد و ما منتظر تحول اقتصادی و ثبات اقتصادی که بیشترین دغدغه مردم است، هستیم تا ثبات به چرخه اقتصاد و  زندگی مردم برگردد.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون تصریح کرد: واقعیت این است که فشارهای اقتصادی شکننده معیشتی اقشار مردم را ضعیف کرده است اخبار گرانی خودرو را شنیدیم منتظر عکس‌العمل دولت انقلابی بودیم که خدا را شکر با دستور مستقیم رئیس جمهور باعث شد که هیچ تغییری در قیمت‌ها اتفاق نیفتد و این از ویژگی‌های یک مسئول انقلابی است و غیر از این نباید باشد.


امام جمعه انار: انتظار مردم انتصاب مدیران تراز انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار  در خطبه های نماز جمعه امروز با تسلیت وفات حضرت معصومه(س)  گفت: بنابه روایت ائمه معصومین (ع)فردای قیامت زائران حضرت معصومه(س) با شفاعت آن حضرت وارد بهشت می شوند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به وضعیت معیشتی مردم عتوان کرد: دولت سیزدهم برای اصلاح امور معیشتی طرحی با هدف ترمیم قدرت خرید مردم را اجرا کند.

وی افزود: امروز گفتگوی صادقانه با مردم و  آرام کردن التهابات اقتصادی از وظایف این دولت است و به ثبات رساندن نسبی بازار پول و سرمایه و کالا بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: از اقدامات انقلابی و قاطع رئیس جمهور محترم منتفی کردن افزایش قیمت خودرو ها بود که قابل تقدیر و تشکر است.

خطیب جمعه شهرستان انار اظهار کرد: انتظار ملت ایران از دولت انقلابی و مردمی این است که با انتصاب مدیران تراز انقلاب اسلامی، شاهد تحول جدی در ارکان مدیریتی کشور باشند.

امام جمعه فاریاب: دولت تیغ جراحی را بردارد و هر چه سریعتر اقتصاد را سامان دهد
خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فاریاب توسط حجت الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.
 

امام جمعه فاریاب بیان کرد:جمهوری اسلامی ایران با تفکر خدمت به مردم و جامعه اسلامی با سود رساندن به آنهاپیش می رود، این تفکر خدمت رسانی به مردم ایران و همه مسلمانان  جهان را در بر می گیرد.

 وی اظهار کرد: مذاکره از نظر ما یعنی لغو همه تحریم ها اصرار غربی ها و دولت آمریکا برای شروع مذاکرات است، اما دولت آقای رئیسی اصراری به مذاکره با آمریکا ندارد،چون هدف آمریکا برداشتن تحریم ها نیست بلکه میخواهد از مذاکره به عنوان یک سکو جهت رسیدن به سایر اهداف مانند نفوذ به مسایل موشکی و توقف آن قدم بر دارد.

خطیب نماز جمعه بیان کرد:اصلاحات اقتصادی، یکی از مهم ترین خواسته های مردم و رهبری است؛ که دولت هم به آن واقف است، مشکل ارز ٤٢٠٠ تومانی این بود که نظارتی بر آن نشد و عده ای با سوءاستفاده، پول های زیادی به جیب زدند اقشار ضعیف ضربه خوردند.

 وی افزود: دولت و مجلس جهت جلوگیری از سواستفاده، مصمم به حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی شدند؛ فقط در بحث واردات دارو و گندم،مستثنی شدند، قبل از حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی باید زیرساخت ها فراهم شوند تا قشر ضعیف جامعه متضرر نشوند.

حجت الاسلام گروهی گفت : انتظار ما این است که دولت هر چه زودتر تیغ جراحی اش را بردارد و وضع اقتصادی را سامان دهد.

امام جمعه ریگان: فردگرایی جامعه را برای تمدن نوین اسلامی آماده نمی کند
نماز جمعه ی این هفته ی شهرستان ریگان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده برگزار شد .

 رضازاده گفت: یک شاخصه ی مهم را باید از خود و جامعه دور کنیم ،آن فرد گرایی یا اومانیست هست و اصالت فرد و تقدم منافع فردی و جامعه در گرو آن است.

وی افزود: تا زمانی که فردگرا باشیم جامعه آمادگی برای تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب را ندارد.

امام جمعه ریگان خطاب به همه ی اقشار گفت: تمام هم و غم ما باید این باشد که برخی از رذائل اخلاقی را از داخل جامعه برکنده بشود تا نور حضرت مهدی (عجل ) در جامعه بتابد و ظهور منجی بشریت اتفاق بیافتد.

وی گفت: در نظام لیبرال یا سرمایه داری فرد گرایی و گسترش مصرف گرایی ترویج دارد.

حجت الاسلام رضازاده با اشاره به آیه قرآن و حدیث امام حسن عسکری گفت :با مردم به نیکی سخن بگوئید، یعنی چه با کسانی که با تو خوب هستند و یا چه با کسانی که با تو بد هستند ،خوب باش که به سمت تو سوق داده شوند.

وی بیان کرد: مردم جهان بدانند شیعه یعنی امام حسن عسکری(ع)،امام مهدی(عج) و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری است.

خطیب جمعه شهرستان ریگان در ادامه گفت: آمریکایی ها برای رسیدن به اهداف شان فقط سلاح تحریم هارا در دست دارند،دولت انقلابی باید مسئله ی معیشت و اقتصاد را از مذاکرات جدا کند.

وی خاطر نشان کرد:کاهش اثر تحریم باید در سفره ی مردم دیده شود   و دولت حل مشکلات معیشت مردم را در اولویت قرار دهد.

حجت الاسلام رضازاده خطاب به مسئولین گفت: به فکر جوانان بیکار باشید، مسئله ی ازدواج و مسکن جوانان را حل کنید.

امام جمعه کهنوج: مهمترین دستاویز دشمن اختلاف افکنی بین مسلمانان است
حجت الاسلام والمسلمین نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت:  مهمترین دستاویز دشمن برای مقابله با بیداری اسلامی ایجاد اختلاف است بنابراین مسلمانان را در مقابل یکدیگر قرار دادن و مسلمانان را به دست مسلمانان از بین بردن را در دستور کار خود قرار داده است.


خطیب جمعه شهرستان کهنوج عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، اصلاح فرهنگ عمومی را از همه ی کارها مهم تر می‌دانند،محور همه ی کار ها اصلاح فرهنگ عمومی است.

 
وی تصریح کرد: در این برهه زمانی  که فضای مجازی علیه انقلاب، جوانان انقلابی ، شبکه های ماهواره ای به سمت جوانان ما تیر پرتاب می‌کنند وظیفه ما این است که فرهنگ قرآن، عدالت محوری و فرهنگ ایرانی اسلامی را در جامعه پیاده کنیم.

امام جمعه کهنوج اصلی‌ترین و محوری ترین عامل قدرت ایران را سرمایه اجتماعی نظام دانست و بیان کرد: دولت انقلابی برای غربی‌ها فوق‌العاده خطرناک و هراس انگیز است.

امام جمعه کوهبنان: کتاب دروازه ای به سوی دانش و معرفت است
حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری خطیب جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: در آستانه ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) قرار داریم ایشان همگان را به رعایت تقوا ، پارسایی ، اجتهاد در دین و کسب روزی حلال ، راستگویی ، امانتداری ، وحدت و همدلی ،رفتن به عیادت مریض ، شرکت در مراسم تشیع جنازه و..... توصیه می کنند که اینها نشان شیعه بودن هستند.

وی تاکید کرد: در هشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری امام حسن عسکری (ع) در شهر مدینه بدنیا آمد که این ولادت را به همگان تبریک می گویم و توصیه می کنم باید در شادی ائمه شاد و در غم ائمه غمناک باشیم.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: وفات حضرت معصومه (س) که در سال ۲۰۱ هجری قمری به وقوع پیوست را در پیش داریم ایشان در حال رفتن به دیدار برادر گرامی خودشان بودند که وفات نمودند و در شهر قم به خاک سپرده شدند.

وی ابراز کرد: هر کس حضرت فاطمه معصومه (س) را با معرفت زیارت کند اهل بهشت است چون جلال و جبروت بی بی دو عالم را خداوند به ایشان عطا کرد.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد:  شهر قم شهر علما ، بزرگان علم و  دانشمندان دینی است و اهل بصیرت و معرفت در این شهر حضور دارند.

وی یادآور شد: ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتاب است کتاب دروازه ای به سوی دنیای دانش و‌ معرفت انسان است چون کتاب خوب از جمله ابزارهای پیشرفت انسان محسوب می شود لذا واجب است بدنبال کسب علم باشیم چون مقام‌ معظم رهبری بر این مهم تاکید دارند و خودشان به مطالعه کتاب ها توجه دارند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: از رئیس اداره کتابخانه ها و اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان کوهبنان تقدیر و تشکر می کنم و  جوانان و نوجوانان را توصیه به مطالعه کتاب دارم کتاب های شهید مطهری ، علامه طباطبایی مفسر بزرگ قران را مورد توجه قرار دهید.

وی ابراز کرد: کتاب و کتابت اگر نبود مردم‌گمراه می شدند لذا بواسطه علم معرفت خداوند، عبادت، بصیرت و گسترش علوم انجام می شود.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: از کمک های مومنانه و توجه به نیازمندان که توسط خیرین، سپاه و بسیج ، خیریه ها و مرکز نیکوکاری انجام می شود باید تشکر کرد از نماینده مردم شهرستان در مجلس و خدمات او که بدنبال پیگیری و رفع مشکلات و موانع کارگران هست هم باید تشکر کرد.

امام جمعه رابر:اشتغالزایی کلید حل مشکلات اقتصادی است
حجت الاسلام والمسلمین رضا سمیعی  امام جمعه موقت رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این شهرستان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: رعایت تقوای الهی  شرط  ورود به بهشت است.

وی افزود: یاد مرگ در مشکلات و شادی ها از سفارشات امیرالمومنین علیه السلام که در نهج البلاغه بیان شده است.

 امام جمعه موقت رابر با اشاره به مشکلات اقتصادی  و بی‌توجهی  به  شعار سال گفت: حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی کلید حل مشکلات اقتصادی است.

وی حمایت نکردن  مسئولان از تولید داخلی  را یک نوع دهن کجی خواند و اظهار کرد: در  اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی  اول به گفته های خود جامه عمل کنید.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر نظارت صحیح بر ارز عنوان کرد:  از ابتدای کار دولت رئیسی  با هماهنگی دولت و سه قوه اقداماتی انجام شده امیدواریم به زودی  از این معضلات اقتصادی نجات پیدا کنیم.    

 حجت الاسلام والمسلمین سمیعی فرارسیدن شهادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را تسلیت گفت و بر سفارش امامان معصوم به  زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها تاکید کرد.

امام جمعه رودبارجنوب: تلاش آمریکایی ها بر ایران هراسی است

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:  سفرهای استانی رئیس جمهور و سفرهای منطقه ای فرماندار شهرستان رودبارجنوب خیلی خوب و به جا است اما باید تیمی تشکیل شود که مصوبات این سفرها را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله) تاکید فراوانی بر کتاب و کتابخوانی دارند برای افزایش فرهنگ مطالعه مسئولین لازم است کتاب‌های صوتی و الکترونیکی را افزایش دهند.

 امام جمعه رودبارجنوب با تاکید بر توجه به وضعیت معیشتی مردم تشریح کرد: حذف ارز 4200 تومانی بایدطوری مدیریت بشود که این مسئله به اقشار ضعیف جامعه فشاری وارد نکند.

 وی تصریح کرد: ترک صله رحم و ارتباط با اقوام و خویشان باعث  فقر و نداری و کوتاهی عمر می شود و خیر و برکت را از زندگی انسان می برد.

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش افزود: امیرالمؤمنین(ع) در اهمیت صله رحم و نیکی به اقوام فرمودند خویشان خود را نگه بدار که آنها بال و پرت هستند و اصل و ریشه تو به آنها باز می‌گردد؛ صله رحم روزی را زیاد، عمر را طولانی، مرگ را به تاخیر  و بلای ناگهانی را دفع می‌کند.

امام جمعه رودبارجنوب عنوان کرد: کمک جانی و مالی به خویشان ، کمک فکری برای هدایت و راهنمایی آنها، کمک عاطفی، کمک علمی احوالپرسی، زنگ زدن ، یا پشت سر آنها غیبت و تهمت نزدن از بهترین روش ها و مصادیق صله رحم هستند.


وی با بیان اینکه وادادگی در برابر دشمن در نظام اسلامی پذیرفتنی نیست اظهار کرد:  چراغ سبز نشان دادن به دشمن و بازی در زمین دشمن دین اسلام و کشور بسیار ناشایست است.

حجت الاسلام افشارمنش خاطرنشان کرد: آمریکایی ها تلاش بسیاری بر ایران هراسی دارند و تحریم ها را برنمی‌دارند؛ آنها می خواهند برجام دو و سه را راه اندازی و تحمیل کنند ولی باید بدانند که رویکرد دولت سیزدهم عوض شده و تاکید بر لغو تحریم ها دارد.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcfe0dyyw6d0ta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین