تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۷
۰
plusresetminus
محمدرضا پور ابراهیمی با تأکید بر اینکه صاروج یکی از پروژه های پیچیده بود که چنانچه حمایت رییس دادگستری استان نبود، این پروژه به نتیجه نمی رسید، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور باید مورد استقبال قرار گیرد؛ چرا که هر دلاری که جذب کشور شود مسیر سرمایه گذاری ما را تقویت می کند.
صاروج پارس؛ بنایی برگرفته از نقوش مسجد جامع و کلوت شهداد/ لزوم استقبال از سرمایه گذاران خارجی/ کرمان آینده درخشان خواهد داشت
به گزارش راه آرمان؛ عصر امروز آیین بهره برداری از بزرگترین پارکینگ هوشمند جنوب شرق کشور با ظرفیت هزار و دویست واحد صاروج پارس با حضور مسئولان در محل این پارکینگ برگزار شد.

سعید شعرباف تبریزی با بیان اینکه بخش اول پروژه صاروج پارس بعد از سال ها درگیر شدن در مباحث مختلف افتتاح شد، گفت: 
در حوزه سرمایه گذاری کلان در کرمان دچار مشکلات بنیادی هستیم.

شهردار کرمان ادامه داد: استعدادهایی در کرمان وجود دارد که آنچنان باید و شاید برای آن نتوانسته ایم فعالیت کنیم و بی توجهی به زیرساخت های اطلاعاتی در جریان سرمایه گذاری را یکی از دلایل عدم حضور سرمایه گذاران در کرمان است.

وی با تاکید بر اینکه جریان سرمایه گذاری در خدمت مردم باید به صورت شفاف باشد، عنوان کرد: باید مشخص باشد که چه بده و بستانی وجود دارد و چه اقداماتی برای مردم انجام خواهد شد.

شعرباف تبریزی با بیان اینکه یکی از اولویت های شهرداری کرمان توجه جدی به تهیه بسته های اقتصادی از نظر علمی است، ابراز کرد: این پروژه ۱۲ سال به طول انجامید و از مدیریت این پروژه که ماندند و کار را انجام دادند تشکر می کنیم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه بافت مرکزی به سمت پیاده مدار شدن سوق یافته که باید مکان هایی برای پارک خودروها در این منطقه در نظر گرفته شود، تصریح کرد: نباید دچار  افراط و تفریط در پارک بافت مرکزی شویم.

صاروج پارس؛ بنایی برگرفته از نقوش مسجد جامع و کلوت شهداد

ضرابی ضمن اشاره به اینکه مردم کرمان 65 سال در انتظار این پروژه مشهور به گودال خشت مال هستند، اظهار کرد: اولین مکاتبات برای ساماندهی این بنا در سال 1335 انجام شده است و انعقاد قرار داد با سرمایه گذار در دی ماه سال 1389 صورت گرفته است.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با بیان اینکه طرح این بنا برگرفته از نقوش مسجد جامع و کلوت شهداد است، ابراز کرد: 224 پلاک ثبتی در اجرای این پروژه تجمیع شده است

یدالله موحد ضمن درود به ارواح طیبه شهدا، امام راحل و سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: خوشحالم که امروز شاهد افتتاح و بهره برداری بخشی از پروژه صاروج پارس هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن خدا قوت به دست اندرکاران این پروژه عنوان کرد: در گذشته این مکان را کرمانی ها به عنوان گودال خشت مال می شناختند که تبدیل به یک معضل جدی شده بود و همواره دغدغه مردم شهر این بود که این مکان به محلی دیگر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در مقطعی دستگاه قضا در این پروژه ورود کرد، ادامه داد: تملک این اراضی با قوانین در تعارض بود که با انجام مذاکرات، مشکلات را برطرف کردیم.

موحد تأکید کرد: اهتمام دستگاه قضا بر این است که تا آنجایی که توسعه و عمران اقتضا می کند؛ از مجموعه های مختلف پشتیبانی کند.

لزوم استقبال از سرمایه گذاران خارجی/ کرمان آینده درخشان خواهد داشت

محمدرضا پور ابراهیمی با تأکید بر اینکه صاروج یکی از پروژه های پیچیده بود که چنانچه حمایت رییس دادگستری استان نبود، این پروژه به نتیجه نمی رسید، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور باید مورد استقبال قرار گیرد؛ چرا که  هر دلاری که جذب کشور شود مسیر سرمایه گذاری ما را تقویت می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز جریان مقاومت اسلامی در کرمان پایه ریزی شده است، ابراز کرد: باید کار را بزرگ ببینیم و شهر کرمان همانند قبل نیست و امروز کرمان شهری با عقبه اسلامی است.

وی ادامه داد: هر چه کار عمرانی برای این شهر انجام دهیم کم است و ما باید زیر ساخت شهری را تقویت کنیم و شهری در جایگاه مردم کرمان بسازیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شهر کرمان آینده درخشان خواهد داشت، تصریح کرد: کرمان پایگاه مقاومت اسلامی در منطقه و دنیا خواهد بود.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه ظرفیت ما در خدمت مردم، مسئولان استان و شهرستان است، اظهار کرد: ما باید برای شهر کرمان، کارهای بلند مدت انجام دهیم.

ذهن مدیران در حل مسائل بسیار مؤثر است/ مسئول نباید در دفاع از یک پروژه قانونی هراس و لکنت زبان داشته باشد

علی زینی وند با بیان اینکه تاریخچه این پروژه باید جزو اسناد نوشته شود، گفت: از این پروژه به عنوان مدلی که همه جا مسدود و بن بست است و چگونه می توانیم راهی را پیدا کنیم، می توان استفاده کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه کاش قوانین کشور ما به جایی برسد که نقش افراد در آنها به حداقل برسد، عنوان کرد: ذهن مدیران در حل مسائل بسیار مؤثر است و چنانچه بخواهیم بر اساس بخش نامه ها کار انجام دهیم، تقریبا هیچ کاری نمی توان انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه مدیران جسور، دست پاک و با انگیزه کارها و مشکلات را می توانند حل کنند، اظهار کرد: پروژه صاروج پارس خط شکنی در پروژه های کلان و مدیریتی است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به ظرفیت حاکم بر استان کرمان ابراز کرد: ظرفیت حاج قاسم مربوط به کل جهان و ایران است ولی پایگاه آن کرمان است و این مهم را نباید دست کم گرفت و از دست داد.

زینی وند با بیان اینکه ما به عنوان مسئول نباید در دفاع از یک پروژه قانونی هراس و لکنت زبان داشته باشیم و در اجرای پروژه مسئولان ارشد استان باید سینه سپر کنند، تصریح کرد: در بسیاری از جاها دستگاه قضایی گره گشاست و پروژه صاروج یک مدل یافتن راه در پیچیدگی قوانین است.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه فضا سازی نباید بر اراده مدیران تاثیر بگذارد، خاطر نشان کرد: مرکز پایش پروژه های مهم استان کرمان را راه اندازی کنید.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcfc0dyxw6d0ta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین