تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
۰
plusresetminus
مصطفی گرجی با اشاره به اینکه ۶۸ کتابخانه مخزن دار و ۳۷۰ کتابخانه باز در کانون های مساجد استان وجود دارد، گفت: کتابخانه های باز و مخزن دار کانون های مساجد، فرصتی برای ترویج کتابخوانی در دل محلات و رساندن تولید محتوا به ذهن مخاطب است.
وجود ۶۸ کتابخانه مخزن دار و ۳۷۰ کتابخانه باز در کانون های مساجد استان کرمان
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی گرجی صبح امروز در نشست خبری برنامه های کانون های مساجد در هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و جدی جامعه ایران اسلامی و سراسر جهان، موضوع کتاب و کتاب خوانی است، گفت: برای این موضوع باید وقت گذاشت و فرصت ها و تهدیدات این مسئله را باید بررسی کرد.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه پشت دانایی اردو زدن قطعا بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را برطرف می کند، عنوان کرد: دانایی سهم بسزایی در رشد و توسعه انسانی دارد و همان گونه که پیامبر فرموده اند از گهواره تا گور دانش بجویید.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه انسانی، رشد فرهنگ و رشد دانایی در جامعه علاوه بر آسایش، آرامش نیز سهم بسزایی دارد، ابراز کرد: پیشرفت واقعی به ویژه در عرصه اقتصادی و مادی بدون کمک فرهنگ و معرفت میسر نیست و اعتبار جامعه علاوه بر رونق بازار رونق معرفت و فرهنگ نیز است که چنانچه این دو به موازات هم حرکت نکنند، جامعه لطمه خواهد خورد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در سال های اخیر حداقل 100 بار توصیه به کتاب و کتاب خوانی کرده اند، اظهار کرد: برای به فهم مشترک رسیدن در ارتباط گیری، کتاب ها می توانند به ما کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی بیان کرد: مطالعه فرآیند فعال ذهنی است که موجب ایجاد اعتماد به نفس، انضباط فردی، افزایش خلاقیت، بالابردن قوای استدلال و پایین آوردن اشتباهات می شود.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۸ کتابخانه مخزن دار و ۳۷۰ کتابخانه باز در کانون های مساجد استان وجود دارد، گفت: کتابخانه های باز و مخزن دار کانون های مساجد، فرصتی برای ترویج کتابخوانی در دل محلات و رساندن تولید محتوا به ذهن مخاطب است.

وی با بیان اینکه شنبه های با کتاب از دیگر رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب و کتاب خوانی است، گفت: در این رویداد فرهنگی امام جماعت و یا فعال فرهنگی، کتاب را معرفی و می خوانند که تاکنون چند برنامه از شنبه های با کتاب با حضور نویسندگان دفاع مقدس برگزار شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از دیگر برنامه های کانون مساجد می توان به صدای کتاب اشاره داشت که در این برنامه به استعدادیابی برای خوانش کتاب پرداخته می شود؛ همچنین انتشار فایل های مربوط به فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولان، شخصیت ها و افراد صاحب نظر پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی در کانون های مساجد است.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی در خصوص سایر برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی خاطر نشان کرد: انتشار پوستر، موشن گرافیک، عکس و فیلم، اینفوگرافیک از اجرای طرح شنبه های کتاب مساجد در فضای مجازی، جمع آوری کتاب های بلا استفاده از مساجد و منازل و تبدیل به کتاب های جدید و نو، جشنواره  قاصدک های داستان با موضوع آزاد ویژه نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه ها است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcevw8zojh8wni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین