تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۳۴
۰
plusresetminus
عامریان گفت: شرکت «گروه سرمایه گذاری صندوق فولاد» یا همان «دالاهو» هلدینگ تخصصی است و نه تنها زغالسنگ کرمان بلکه معادن زغالسنگ بافق و اسفندقه نیز وارد همین مجموعه کرده ایم و هیچ خصوصی سازی صورت نگرفته است.
شرکت دالاهو هلدینگ تخصصی است که قصد خصوصی سازی زغالسنگ را ندارد/کارگران نگران نباشند 100درصد سهام مربوط به صندوق فولاد است
به گزارش راه آرمان،اخیرا تجمعاتی توسط کارگران شرکت زغالسنگ شهرستان های زرند و کرمان به دلایل متفاوتی از جمله احتمال خصوصی سازی، طرح طبقه بندی اشتغال و عدم پرداخت به موقع و حق بیمه  صورت گرفت.

نماینده کارگران به خبرنگار ما گفت: از زمانی که شنیده ایم احتمال این می رود که شرکت زغالسنگ کرمان به پیمانکار خصوصی واگذار شود خیلی ناراحت شدیم.

وی ادامه داد: اگر این شرکت خصوصی شود همین اندازه حقوقی که به ما داده می شد کمتر خواهد شد.

نماینده کارگران معادن زغالسنگ شهرستان زرند نیز بیان کرد: کار کردن در معادن زغالسنگ بسیار سخت و طاقت فرسا است اما حقوقی که کارگران در قبال آن دریافت می کنند بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: کارگری که در معدن فعالیت دارد به دلیل سختی کار و کمبود انرژی ممکن است تا 15 سال بیشتر نتواند ادامه دهد و نیاز به بازنشستگی زودتر از موعد دارد که متاسفانه این مسئله جایی در قانون ندارد و کسی از مسئولین هم اهمیت نمی دهد.
 
نماینده کارگران معادن زغالسنگ شهرستان زرند تصریح کرد: متاسفانه کارت عابر ما دست پیمانکار است و ماهیانه 15 میلیون تومان به هر کارت واریز می شود اما زمانی که به بانک مراجعه می کنیم جهت برداشت حقوق تنها 4 میلیون به ما تعلق می گیرد.

وی افزود: گفته شده  طرح طبقه بندی اشتغال در مجلس مصوب و ابلاغ شده است اما در اینجا اجرایی نمی شود، همچنین بیمه های کارگران نیز به موعد پرداخت نمی شود.


عدم مدیریت صحیح و سوتفاهمات سبب تجمعات اخیر کارگران معادن زغالسنگ

حسین عامریان مسئول صندوق بازنشستگی فولاد کشور در این رابطه به خبرنگار ما گفت: متاسفانه نارضایتی هایی سبب شده بود تا کارگران دست به چنین تجمعاتی بزنند که علت آن می تواند عدم مدیریت صحیح و سو تفاهمات باشد.
 
وی گفت: کارگران معادن کاری جهادی انجام می  دهند زیرا  آنها جانشان را در کف دست قرارداده و همسرانشان نیز با آگاهی از اتفاقات و احتمالات شوهران خود را به معدن می فرستند.
 
مسئول صندوق بازنشستگی فولاد کشور عنوان کرد: این کار معدن کاران برای ما بسیار ارزشمند و مهم است، پس باید بدانیم به عنوان یک مسئول  به چه قشری خدمت می کنیم زیرا این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.
 
عامریان با اشاره به اینکه یک اتفاق انتخابی نیست و ممکن است هر لحظه رخ دهد، عنوان کرد: کارگری که وارد معدن می شود می داند هر لحظه ممکن است برای او مشکلی پیش آید حتی ممکن است جانش در خطر باشد اما با این همه تمامی این حوادث را می پذیرد و این کارگر باید شخصیت بزرگی داشته باشد که دست به چنین کار خطرناکی می زند.
 
ما باید قدردان جهادگران معدن زغالسنگ باشیم
 
وی با تاکید بر اینکه ما باید قدر این جهادگران را بدانیم، اذعان کرد: نباید بگوییم حال که این قشر مظلوم هستند حقشان را ندهیم و از این قضیه سواستفاده کنیم بلکه این را باید به فرصت تبدیل کنیم.
 
مسئول صندوق بازنشستگی فولاد کشور با امیدواری به اینکه با همکاری مسئولان کشوری و استانی بتوان قدرشناس چنین قشر زحمتکشی باشیم، افزود: به نظر من سو مدیریت و عدم تعامل صحیح در واقع باعث شده سو تفاهمات و مشکلاتی روی هم تلنبار شود تا یک کارگر زحمتکش معدن کار که روحیه جهادی دارد برای اینکه صدای خود را به مسئولین برساند تجمع کند که نه در شأن این مجموعه زغالسنگ است و نه در شأن کرمان و مسئولین آن است.
 
عامریان افزود: این تجمعات برای من مدیرعامل می تواند تنها یک پیام داشته باشد که شما به صورت عادی نمی توانید حرف ما را بشنوید باید با داد و فریاد و تجمعات حرفمان را به گوش شما برسانیم. که این یک توهین برای من محسوب می شود؛ چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد.
 
وی با اشاره به اینکه برای چنین مسائلی باید ساز و کاری پیش بینی کرد، اذعان کرد: ممکن است برخی به دنبال زیاده خواهی باشند اما با صحبتی که در بدو ورودم به کرمان با کارگران داشتم متوجه شدم آنها به دنبال زیاده خواهی نیستند.
 
مسئول صندوق بازنشستگی فولاد کشور ادامه داد: برخی از جاها حق با آنها بود و برخی جاها یک سری سوتفاهم و ابهام وجود داشت که می توان این سوتفاهمات را با توضیح حل و فصل کرد و جایی که ابهام وجود داشته باشد می توان با بررسی آن را شفاف کرد.


وی با اشاره به اینکه  وقتی این مشکلات روی هم تلنبار می شود و مدیریت صحیح صورت نمی گیرد، بیان کرد: این امر سبب می شود تا از تولید و سودی که عاید می شود محروم شویم و کارگرانی که در آرامش و جدیت به کار خود مشغول بودند باز بمانند.
 
لزوم تغییر اصلاح در ساختار مدیریتی
 
عامریان تاکید کرد: اگر مدیریت درست شود و هر کسی بداند که چکاری باید انجام دهد این اتفاقات رخ نخواهد داد.
 
وی گفت: امید که بتوانیم یک اصلاح مدیریتی و سرمایه گذاری در مجموعه زغالسنگ داشته باشیم زیرا سالهاست که این مجموعه به صورت سنتی اداره می شود.
 
مسئول صندوق بازنشستگی فولاد کشور افزود: امید که بتوانیم یک تغییر و تحول اساسی ایجاد کنیم زیرا تحول سبب می شود تا کارهای جدیدی صورت گیرد، زیرا دارایی های غیر مولدی که مربوط به همین ذوب آهن است و معطل مانده بتوانیم وارد چرخه تولید کرده و به ابزارآلات تبدیل کنیم که هم رفاه برای کارگران می شود و هم سبب افزایش بهره وری و تولید نیز می گردد.
 
برای تامین منابع بازنشستگی زودتر از موعد نیاز به حمایت مسئولین شهری داریم
 
عامریان خاطرنشان کرد: درست است که این برنامه زمانبر است اما به دنبال این هستیم تا این برنامه را هر چه زودتر تعریف و تدوین و سپس اجرایی کنیم که این امر نیاز به همکاری همه دارد و این میسر نمی شود مگر اینکه در ابتدا نیت و برنامه ما درست باشد و سپس مساعدت تمامی مسئولان شهری و استانی را می طلبد که هر روز برای هر کاری که ما می خواهیم انجام دهیم یک حاشیه و مشکلی ایجاد نکنند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال راهکاری جهت بازنشستگی پیش  از موعد کارگران معدن هستید، اذعان کرد: کارگران به مدت فشرده در یک بازه زمانی در معدن شروع به فعالیت می کنند و چون این شغل از مشاغل بسیار سخت و زیان آور است ممکن است که کارگر پس از 15 سال فعالیت نه از نظر سنی بلکه از لحاظ شرایط بدنی دیگر نتواند به فعالیت خود ادامه دهد و نیاز به بازنشستگی پیش از موعد دارد که در این زمینه دولت باید برنامه ریزی هایی انجام دهد.
 
مسئول صندوق بازنشستگی فولاد کشور بیان کرد: به دنبال راهکاری در این زمینه هستیم اما واقعیت چیز دیگری است زیرا این بازنشستگی پیش از موعد بار مالی فراوان دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد که آیا می توانیم بار مالی آن را انجام دهیم که این امر نیاز به همکاری و مساعدت مدیران شهر دارد.
 
فساد اداری مدیران قبلی سبب شده تا امروز نتوانیم اصلاحات انجام دهیم

عامریان با اشاره به اینکه براحی انجام اصلاحات نیاز به حمایت و پشتیبانی مدیران و مسئولین شهری داریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه این شرکت زیان انباشته دارد که مدیران قبلی هیچگونه توجهی به این موضوع نداشته و یا اینکه بی حساب و کتاب هزینه می کردند که این امر سبب شده تا ما امروز نتوانیم اصلاحات را انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: البته این بدان معنی نیست که نمی توان کاری انجام داد حتما در دستور کار قرار دارد و روی آن برنامه ریزی خواهیم کرد و سعی داریم به کمک خود مسئولین استان این معضل را رفع کنیم که به نفع هم مسئولین و هم کارگران است.
 
مسئول صندوق بازنشستگی فولاد کشور در رابطه با این سوال که قرارداد کارگر معدن یکساله و در حالی که کار در معدن مستمر است، عنوان کرد: تا به الان مجموعه زغالسنگ هیچ نیرویی را اخراج نکرده است زیرا شأن و حرمت کارگران را می دانیم آنها خط قرمز ما هستند و هرگز به کارگرانی که بازنشسته شده و یا در حال فعالیت هستند بی احترامی نمی کنیم زیرا حرمت و شخصیت خود را بد نام خواهیم کرد.
 
عامریان با بیان اینکه خود من نیز که در صندوق مشغول به فعالیت هستم قرار داد یکساله دارم، عنوان کرد: ساز و کار قانونی هر چه باشد آن را رعایت خواهیم کرد.
 
باید نظام حمایتی، پرداختی و بیمه ای قانونمند شوند
 
وی گفت: اگر تولید این مجموعه خوب و بهینه باشد ما به هیچ مشکلی حتی در پرداخت حقوق برخورد نخواهیم کرد، و از کارگران می خواهیم که تلاش بیشتری داشته باشند زیرا هر چه تولید افزایش یابد پرداختی نیز بهتر و بیشتر خواهد بود.
 
مسئول صندوق بازنشستگی فولاد کشور خاطرنشان کرد: باید نظام حمایتی، پرداختی و  بیمه ای را قانونمند و مرتب کنیم تا همه به حق و حقوقشان برسند.
 
عامریان همچنین به شرکت دالاهو اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی به این شایعات دامن زده  مبنی بر اینکه شرکت دالاهو آمده تا شما را خصوصی کند و این مسئله سبب نگرانی کارگران مجموعه زغالسنگ شده است.
 
وی افزود: شرکت «گروه سرمایه گذاری صندوق فولاد» یا همان «دالاهو»  دارای یکسری مشکلات قانونی است که باید برطرف شود و اینکه هلدینگ تخصصی تشکیل داده ایم و نه تنها زغالسنگ کرمان بلکه معادن زغالسنگ بافق و اسفندقه نیز وارد همین مجموعه کرده ایم و هیچ خصوصی سازی صورت نگرفته است.
 
کارگران نگران نباشند 100 درصد سهام مجموعه زغالسنگ مربوط به صندوق فولاد است
 
مسئول صندوق بازنشستگی فولاد کشور بیان کرد: کارگران نگران نباشند و 100 درصد سهام مجموعه زغالسنگ مربوط به ما می شود و من پاسخگو هستم  و این بدان معنا نیست که زغالسنگ کرمان به بخش خصوصی واگذار شده است.
 
عامریان ادامه داد: متاسفانه برخی قصد دارند با بوجود آوردن چنین حاشیه ها  و شایعاتی از این آب گل آلود ماهی بگیرند و مدیران ما نیز در این رابطه کوتاهی کرده و توضیحات لازم را به کارگران نداده اند.
 
وی تاکید کرد: من به کارگران قول می دهم که ماهی یکبار که باید از سرمایه ها و  دارایی ها بازدید داشته باشم به کرمان نیز سفر کرده تا ببینم مدیران ما در 7 معدن موجود در کرمان چه می کنند، قطعا با کارگران نیز دیداری خواهم داشت و از نزدیک جویای مشکلات آنها خواهم بود.
 
مسئول صندوق بازنشستگی فولاد کشور خاطرنشان کرد: ما از شورای کارگران درخواست دارم که همچنان به فعالیت خود ادامه دهند و با مدیران ارتباط نزدیک برقرار کنند تا موضوعات ریزی همچون شائباتی که هم اکنون رخ داده به سمع و نظر آنان برسانند تا بررسی و رفع شوند.
 
عامریان با تاکید بر اینکه امیدوارم در اسرع وقت این مشکلات مرتفع شوند، عنوان کرد: اگر به مشکلات باسخ داده شود دیگر چنین تجمعاتی صورت نخواهد گرفت.
 
 
انتهای پیام/ نامجو
  https://armanekerman.ir/vdcepw8z7jh8wpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما