تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۱
۰
plusresetminus
فرمانده سپاه رفسنجان گفت: در بحث تسهیلات اشتغال‌زایی ۶۹ متقاضی به بسیج سازندگی معرفی و یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان وام به آنها پرداخت شد.
پرداخت یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی

به گزارش راه آرمان؛ سرهنگ محمد پساوند ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، حرم، انقلاب، سلامت و شهدای امنیت، اظهار کرد: شعار محوری هفته بسیج امسال، «بسیج پاره تن مردم» است و برنامه هایی به همین مناسبت از شنبه ۲۹ آبان تا ۵ آذرماه در شهرستان برگزار می شود.
وی بیان کرد: شنبه ۲۹ آبان ماه به عنوان بسیج اقتصاد مقاومتی است که در این روز نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و حمایت از مشاغل خانگی بسیج در محل حسینیه ثارالله افتتاح می شود و همچنین نواختن زنگ بسیج در یکی از مدارس رفسنجان و رزمایش کمک مومنانه در بخش ها و روستای شهرستان برگزار می شود.

سرهنگ پساوند افزود: ۳۰ آبان به عنوان «بسیج، علم و پژوهش» نامگذاری شده که در این روز از نخبگان علمی و قرآنی بسیج خواهران در محل حوزه فاطمه الزهرا(س) تقدیر و کارگاه آموزشی سواد رسانه ای  توسط حوزه امام رضا (ع) کشکوئیه برگزار می شود.
وی با اشاره به برنامه های روز سوم هفته بسیج که به نام «بسیج، عدالت و مبارزه با فساد» نامگذاری شده است، گفت: در این روز ویزیت رایگان و ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم توسط جامعه بسیج پزشکی و حوزه خواهران نرجس خاتون انجام می شود و میز خدمت توسط بسیج ادارات شهرستان و نشست بصیرتی با کارمندان ادارات با موضوع فسادستیزی برگزار و دو کارگاه اشتغالزایی افتتاح و تعدادی گروه جهادی به مناطق جنوبی اعزام می شوند.
فرمانده سپاه رفسنجان عنوان کرد: روز ۲ آذرماه به نام «بسیج، عزت ملی و مرزبندی با دشمن» نامگذاری شده و در روز سوم آذرماه که به نام «بسیج ، استقلال و آزادی» نامگذاری شده، همایش هیات های عاشقان ولایت و رژه موتوری و خودرویی توسط حوزه های بسیج برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: پروژه بزرگ آبرسانی و رفع تنش آبی ۶۳ روستا در استان در قالب پروژه بزرگ مرد میدان به همت خیر حاج اکبر ابراهیمی که پدر آبرسانی ایران لقب گرفته است، در ۷ آذرماه برگزار می شود و همچنین اجتماع بزرگ یاران حاج قاسم و بسیجیان سراسر شهرستان با حضور مقامات کشوری در این روز برگزار می شود.

سرهنگ پساوند ابراز کرد: پنج شنبه چهارم آذرماه به عنوان «بسیج و سبک زندگی» نامگذاری شده در این روز یادواره شهدا و سبک زندگی در حوزه امام خمینی (ره) روستای کبوترخان و برگزاری همایش سبک زندگی در حوزه خاتم الانبیاء و همچنین توسط بسیج دانش آموزی همایش والدین با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه سرکشی از ۵۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس در هفته بسیج امسال انجام می شود، افزود: عصر پنج شنبه چهارم آذرماه آیین عطرافشانی مزار شهدا در کلیه گلزارهای شهدای شهرستان و بازدید از چند خانواده شهید انجام می شود و در آخرین روز هفته بسیج همایش ریگ نوردی و خانوادگی و میقات صالحین در نمازجمعه شهر رفسنجان و بخش های کشکوئیه، صفاییه و بهرمان برگزار می شود.
فرمانده سپاه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تشریح اقدامات انجام شده بسیج در سال ۱۴۰۰ ، گفت: در بسیج سازندگی ۶۸ صندوق قرض الحسنه مردم نهاد در شهرستان راه اندازی شد که ۷ هزار ۸۴۹ نفر عضو این صندوق ها هستند و دو تعاونی تولیدی و توزیعی در سطح شهرستان توسط این صندوق ها ایجاد شده که برای  ۴۵ نفر اشتغالزایی شده است.
وی تشکیل و راه اندازی ۱۶۹ گروه جهادی محله محور و جغرافیا محور از دیگر اقدامات بسیج عنوان کرد و افزود: این گروه های جهادی شامل خواهران، برادران دانشجو و دانش آموزی است که در مناطق محروم جنوب حضور می یابند.در شهرستان هم تا کنون سه باب منزل مسکونی برای محرومین ساخته شده است و ۱۰ مورد منزل محرومین داشتیم که توسط کمیته امداد،معتمدین در روستاها شناسایی و به همت خیران و گروه جهادی بهسازی شدند و همچنین ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی هم توسط گروه جهادی بسیج احداث شده است.
سرهنگ پساوند با بیان اینکه ۶۰۲ حامی برای ایتام در طرح محسنین برای کمیته امداد معرفی کردیم، عنوان کرد: کلاس های آموزش کشت زعفران وزنبور داری برای بسیجیان سطح شهرستان و شناسایی ۶۹ متقاضی تسهیلات اشتغالزایی به بسیج سازندگی و پرداخت یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان وام به آنها از دیگر اقدامات بسیج در سال ۱۴۰۰ است.
وی افزود: در طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا با همکاری بهداشت از ابتدای امسال ۲۳۵ تیم حمایتی و نظارتی راه اندازی شد که هزار بسیجی در این تیم ها ساماندهی شدند و از ابتدای کرونا تا کنون ۳۸۰ هزار سبد معیشتی با همت مجتمع مس سرچشمه،خیران و بسیج تهیه و از ابتدای امسال هم ۳۸ هزار و ۸۶۰ سبد معیشتی توسط پایگاه های بسیج بین نیازمندان توزیع شده است.
فرمانده سپاه رفسنجان بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی برای تامین هزینه دارو برای بیماران نیازمند، با سه کارخانه هماهنگ شد و بیماران توسط تیم ها شناسایی و حمایت شدند.
وی تهیه و توزیع ۱۴ هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان، توزیع ۳۲ سری جهیزیه شامل ۱۳ قلم به مبلغ هر سری جهیزیه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۵۴۰ سری لوازم التحریر توسط بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی از دیگر فعالیت های انجام گرفته توسط بسیج عنوان کرد و گفت: در طرح شهید سلیمانی مرکز نقاهتگاه، مرکز انجام تست کرونا و واکسیناسیون توسط بسیج شهرستان احداث شد. ۵۲ هزار و ۳۰ نفر در حوزه واکسیناسیون و قریب به ۱۱ هزار ۱۲۴ نفر تست کووید ۱۹ توسط بسیجیان انجام شد.
سرهنگ پساوند با بیان اینکه  یک هزار ۳۷۸ نفر توسط بسیج جامعه پزشکی در اردوی جهادی که به همت مس برگزار شد، ویزیت رایگان شدند، توضیح داد: رضایت از ۱۱ شاکی زندانی توسط بسیج شهرستان اخذ و زندانیان آزاد شدند و همچنین با وساطت سپاه دو قاتل از اعدام رهایی یافتند.
وی با اشاره به اینکه سپاه خادم مردم است و هر کجا لازم است حضور دارد، اضافه کرد: بسیج اصناف با همکاری اداره صمت در بحث کنترل گرانی، تورم و کمبود بازار مرغ نقش مهمی داشت.
گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران تقدیر شد.

گزارش از منیژه نوروزی
عکس از فاطمه محمدی
انتهای پیام/

  https://armanekerman.ir/vdceow8zfjh8wpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما