کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان مطرح شد؛

به‌نام ضایعاتی‌ها، به‌کام خلافکاران/ وجود ۷۹۲ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز در کرمان

2 آذر 1400 ساعت 11:45

وجود ۷۹۲ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز در شهر کرمان خانه امنی را برای سارقان و بزه‌کاران ایجاد کرده است.


به گزارش راه آرمان به نقل از خبرگزاری فارس، صبح امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در حالی برگزار شد که در این نشست نسبت به شرایط کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز به عنوان کانون سرقت و بزه‌کاری در کرمان هشدارهایی داده شد و ساماندهی این مراکز مورد تاکید قرار گرفت.

ضرب‌الاجل رئیس کل دادگستری برای ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی
رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: وجود کارگاه ضایعاتی یک معضل جدی در مدیریت شهری است و این در شرایطی‌ست که ۷۹۲ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز در شهر کرمان داریم که ۵۰۰ کارگاه در محدوده شهری و ۲۹۲ کارگاه در خارج شهر است و فقط ۱۹۰ کارگاه دارای مجوز هستند.

یدالله موحد اشاره به اینکه نظارت دقیق و اثربخشی بر کارگاه‌های ضایعاتی شهر کرمان وجود ندارد و مصوبات در این بخش فقط در حد کاغذ مانده است، تصریح کرد: ایجاد مرکز تجمیع کارگاه‌های ضایعاتی و پایش تصویری این کارگاه‌ها مورد تاکید است.

وی عنوان کرد: وظایف دستگاه‌های مختلف در زمینه ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی کرمان به آنها گوشزد شود و در صورت کوتاهی باید مراتب به نهادهای بالادستی گزارش شود و شهرداری بیشترین مسؤولیت را در این زمینه دارد.

گستاخی نیروهای کارگاه‌های ضایعاتی در برابر نیروهای انتظامی
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار کرد: کرمان تنها استانی‌ست که کارگاه‌های ضایعاتی آن در سرقت بسیار مهم هستند و باید این جمع شود و بنا به گزارش نیروی انتظامی افراد مشغول در این کارگاه‌ها آنقدر گستاخ شده‌اند که برخورد فیزیکی هم با افرادی داشته‌اند که برای پلمب این مراکز مراجعه کرده‌اند.
محمدصادق بصیری همچنین تجمیع مراکز ضایعاتی کرمان و پایش تصویری آن را امری ضرری برای ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی در شهر کرمان برشمرد.

کاهش سرقت‌ها در کرمان
در همین حال معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت: طی سال جاری ۱۱۶ شواری پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمان برگزار شده که آثار و برکات خوبی به‌همراه داشته است.

سیدمهدی قویدل بیان کرد: در ۲۰ اتهام نخستی که در استان کرمان مطرح است، شاهد کاهش در ۱۲ اتهام هستیم. این کاهش تا ۳۶ درصد در برخی از اتهام‌ها و ۱۲.۵ درصد کاهش به‌صورت میانگین است.

وی ادامه داد: پیشگیری از سرقت خرد به‌ویژه سرقت محصولات کشاورزی و کارگاه‌های ضایعاتی در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان قرار گرفت که ایجاد بانک اطلاعاتی کارگاه‌های ضایعاتی را دنبال کردیم و قرار شد برای انتقال کارگاه‌ها از سطح شهر اقداماتی صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ابراز داشت: در بیشتر شهرستان‌های تابعه استان کرمان کاهش چشمگیری در زمینه سرقت محصولات کشاورزی به‌‌ویژه در زمینه محصول پسته داشته‌ایم.

اسکورت نامحسوس خودروهای حامل محصولات کشاورزی در شب
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: سه مرحله بازرسی از کارگاه‌های ضایعاتی کرمان را داشته‌ایم و محدودیت‌هایی در زمینه منازل مسکونی داریم که تبدیل به کارگاه ضایعاتی شده‌اند.

علیرضا پریور ابراز داشت: کاهش سرقت محصولات کشاورزی در استان کرمان را شاهد هستیم و  گشت‌های خودرویی و موتوری را افزایش داده‌ و موسسات حفاظتی و مراقبتی را به‌کار گرفتیم.

وی عنوان کرد: ممنوعیت انتقال محصولات کشاورزی مانند خرما و پسته در شب از دیگر اقدامات در راستای کاهش آمار سرقت بوده است و اسکورت نامحسوس برای انتقال محصولات کشاورزی در شهر داشته‌ایم. 

به‌نام ضایعاتی‌ها، به‌کام خلافکاران
معاون خدمات شهری شهرداری کرمان هم در این نشست بیان داشت: شهرداری مجوز کارگاه‌های ضایعاتی را صادر نمی‌کند بلکه صنف آهن‌فروشی به آنها مجوز می‌دهد و استعلام از شهرداری گرفته نمی‌شود.

ایرانمنش متذکر شد: کارگاه‌های ضایعاتی به‌عنوان ضایعات و آهن قراضه مجوز می‌گیرند، اما به‌واسطه آن، دیگر کارها را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 122796

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/122796/به-نام-ضایعاتی-ها-به-کام-خلافکاران-وجود-۷۹۲-کارگاه-ضایعاتی-غیرمجاز-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir