تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۹
۰
plusresetminus
محمد عزیزی مدیر کارخانه سیمان کرمان گفت: تولید داخلی دردسرهای خودش را دارد، با توجه به اینکه انحصار بعضی از اقلام تنها در دست برخی کشور هاست بنابر این مجاب کردن مدیران به سبب اینکه با توان و اندیشه داخلی توانسته ایم به ساخت یک محصول استراتژیک برسیم، بسیار سخت  است.
اخذ مجوز تولید سیمان چاه نفت فراساحل از تولید آن سخت تر بود/ ضرر 73 میلیاردی به کوره های سیمان به علت 57 روز تعطیلی کارخانه
به گزارش "راه آرمان" بسیج کارگران و کارخانجات استان کرمان در راستای رفع مشکلات واحد تولیدی سیمان کرمان جمعی از خبرنگاران را جهت بررسی میدانی این مجموعه تولیدی با خود همراه ساخت و بازدید یک روزه ای را به مناسبت هفته بسیج شکل داد.

محمد عزیزی مدیر کارخانه سیمان کرمان، گفت : این واحد تولیدی نزدیک به یک میلیون تن تولید سالانه خود را تحویل بازار می دهد و در تمام مدت 50 ساله فعالیت خود همواره به تعهدات خویش عمل کرده است.

طرح تولید آهک دانه بندی شده، خوراک صنایع فولادی در فاز تولید است

وی با بیان اینکه بقای هر صنعتی به تکنولوژی و به روز آوری وابسته است، مدعی شد: اگر واحدی دراین عرصه قدم بر ندارد محکوم به مرگ است، بنابر این ما طرح آهک دانه بندی شده را در اولویت قرار دادیم و توانستیم هم صنایع فولادی را تغذیه  و مواد اولیه تولید کنیم هم از آهک دانه بندی شده سرباره برای تولید سیمان سفید خودمان استفاده ببریم.

عزیزی تاکید کرد: همیشه از دل اهداف و استراتژی های تعریف شده به روزآوری ها برنامه ریزی می شوند که این بروزرسانی ها در سه شاخه افزایش علم ، خرید ماشین آلات و تغییر کاربری دستگاه های قدیمی با استفاده از تکنولوژی جدید باید صورت گیرد تا ضمن حفظ واحد تولیدی فعلی  برای آیندگان نیز مفید باقی بماند.

مدیر داخلی کارخانه سیمان اذعان کرد: تعریف پروژه ها را بر اساس نیازهای کشورانجام داده و همواره تکنیسین خود را به روزرسانی می کنیم  و در تمام پروژه هایی که مد نظر داریم جنبه زیست محیطی را در نظر گرفته ایم  زیرا این یک رسالت است.

عزیزی گفت : کوره یک ما که در واقع کم ظرفیت و کار با آن مقرون به صرفه نبود، بنابراین طبق نظرات کارشناسان از خط خارج شدن آن در دستورکار قرار گرفت و ام با تدبیری که اندیشیده شد کوره خاکستری را به کوره سیمان سفید تبدیل کردیم و یک کالا به سبد کالای کرمانی ها اضافه کردیم و توانستیم اولین کلیگررا تولید کنیم.

وی ادامه داد: برای تغییر کلیگر آسیاب دپارتمان سیمان را هم به مدار اضافه کردیم و بعد از 50 سال تولید سیمان سفید را همراه با آسیاب شروع کردیم که در ساخت این دو پروژه 90 درصد کلیگر و 50 درصد خط سیمان از ضایعات 50 ساله کارخانه استفاده شد و هیچ قطعه ای هم خریداری نشد.
عزیزی تاکید کرد: به دنبال افزایش ظرفیت هستیم تا بتوانیم خط 2 را در مسیر توسعه قرار دهیم  و اگر خط 3  نیز بهینه شود راندمان کاری بهتری صورت خواهد گرفت که  می توانیم افزایش تولید بالاتری در تولید کلیگر و سیمان سفید داشته باشیم.
ما اولین تولید کنند سیمان چاه نفت و یا فرا ساحل هستیم.
وی با اشاره به تولید سیمان چاه نفت، گفت :  کرمان تنها تولید  کننده سیمان دریای با فرا ساحل است که مختص چاه های نفت است .

این مقام مسئول ادامه داد: درطرح تولید سیمان چاه نفت برای جلب اعتماد مسئولان سختی های زیادی متحمل شدیم و در این مسیر با 3 وزیر مذاکره کردیم تا توانستیم شرکت نفت را برای استفاده از سیمان کرمان که از استانداردهای جهانی نیز با کیفیت تراست، راضی کنیم؛ قبا از این استاندارد جهانی سیمان چاه نفت تنها در انحصار آمریکا بود.
اولین و مجهز ترین تحقیقات بتن در کرمان راه اندازی شد
عزیزی تاکید کرد: اولین و مجهز ترین تحقیقات بتن در کرمان با هزینه های میلیاردی ضمن خرید  دستگاه ها راه اندازی شد، درحال حاضر کسی نمی داند بتن خوب چیست؟ بتن های ما به اشتباه در حال ساخته شدن هستند که عمر ساختمان  با بتن تولید شده با ساختار غلط کوتاه می شود؛ به همین دلیل با استفاده آزمایشگاه تشخیص نوع بتن ما می توانیم عمر ساختمان ها را تخمین بزنیم.

و ی مدعی شد : ما در آزمایشگاه تست بتن را انجام می دهیم که  از افتخارات سیمان کرمان است، از دیگر موارد مورد استفاده در امر تولید اکنون چگونگی کاهش مصرف انرژی است که کار تحقیقاتی آن آغاز شده است ، بیشترین هزینه ها را حامل های انرژی بالا می برد که اگردر این صنعت  مطالعات تحقیقاتی نداشته باشیم از بین خواهیم رفت به طور مثال با این شیوه  ac3 سیمانی است که 50 درصد صرفه جویی انرژی  خواهد داشت و انقلاب بزرگی در راه سیمان رقم خواهد زد.

عزیزی مدیر داخلی سیمان ادامه داد: از آنجایی که کرمان باید تبدیل به قطب فولاد کشورگردد ،ما هم قصد داریم دراین پروژه ها سهیم شویم ، پس طرح آهک دانه بندی شده که مورد نیاز این صنایع هست را اجرا کرده ایم و کلیه نوار نقاله ها از دل ضایعات استفاده شد و خط تولید را احیا کردیم، کارگران و مدیران ما با تفکر بسیجی و روحیه جهادی در فرهنگ بسیجی همراه با حفظ خط تولید، طرح آهک دانه بندی شده را نیز در مدار تولید قرار دادند.

وی تاکید کرد:  از دستگاه های پشتیبان تولید گلایه داریم که در سال حمایت از تولید ملی و مانع زدایی ها چطور حرف رهبری زمین مانده است، چطور تولید کنیم اما مازوت نداشته باشیم، چطور تولید کنیم وقتی گاز قطع است؟! اگر الان کارخانه را تعطیل کنیم در طول  سه ماه زمستان برای ما به صرفه تر است.
ضرر 73 میلیاردی به کوره های سیمان به علت 57 روز تعطیلی کارخانه
عزیزی با بیان اینکه خاموش بودن کوره ها برای ما ضررده است، گفت : 73 میلیارد تومان فقط آجر کوره برای 3 ماه تعطیلی سال گذشته خریداری کرده ایم  که به خاطر قطعی گاز بود و عملا 57 روز  گاز نداشتیم و برای خاموش نبودن باید از سوخت مازوت استفاده کنیم که هم در بازار برای خرید نیست و هم اینکه محیط زیست جلوی استفاده ما را به علت افزایش آلایندگی ها می گیرد.

وی گفت:  اگر سیمان کرمان با وجود مازوت دچار آلودگی هوا می شود، پس ما را از قطعی گاز معاف کنند سال گذشته قطعی گاز را  گردن تولید کننده  انداختند و اعلام کردند که به دنبال افزایش قیمت سیمان هستیم ، با توجه به اینکه ما تحت نظارت بورس هستیم چطور می توانیم بدون اجازه افزایش قیمت دهیم !!

مدیرکارخانه سیمان با رد اتهام احتکار سیمان توسط تولید کنندگان عنوان کرد:  3 هزار تن سیمان که نزدیک به 200 کامیون می شود را کجا پنهان کرد.

عزیزی با بیان اینکه کمبود سیمان در بازار به علت کاهش تولید نیست، گفت : در سال گذشته سیمان پاکتی 17 هزار تومان  توسط خریدار از ما خریداری و از کارخانه خارج می شد  اما به قیمت 70 هزار تومان در بازار به  فروش می رفت که عملا دلال 43 هزار تومان سود می برد، در حالی که مشکل ازنهادهای توزیع کننده بود؛ تولید کننده متهم شد.

 وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید یکدیگر را یاری کنیم، گفت : نظام توزیع دچار مشکل است که باید به جد برای رفع آن توسط دستگاه های نظارتی وارد عمل شوند و در امر تولید نیز دستگاه های پشتیبانی و حمایتی ما را یاری برسانند.
انتهای پیام/ط1 https://armanekerman.ir/vdcfx0dytw6d0ca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین