تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۳
۰
plusresetminus
حسین معروفی با تاکید بر این که عملی کردن گام دوم انقلاب اسلامی از دیگر اولویت های بسیج است، اظهار کرد: گفتمان و ترویج مقاومت، جهاد و شهادت و گفتمان مکتب سپهبد شهید حاج قاسم به عنوان مکتب و مدرسه درس آموز از جمله دیگر تلاش های ما است.
رمز موفقیت بسیج تبعیت محض از امام امت خویش بوده است/عملی کردن گام دوم انقلاب اسلامی از اولویت های بسیج
به گزارش راه آرمان؛ فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سردار حسین معروفی صبح امروز در همایش اقتدار بسیجیان استان کرمان (در تجدید بیعت و میثاق با ولایت ) در مصلی امام علی کرمان گفت:  اجتماع امروز ما اجتماع اقتدار بسیج در قاموس نیروهای انقلابی است، نیروهایی که در وجودشان مثلث مقدس بسیج را نهادینه کرده اند هم مکتبی،هم انقلابی و هم مردمی هستند.

وی با بیان اینکه بسیج همیشه برای اجرای رسالت خود هوشیارانه عمل می کند، گفت : در همه ی عرصه ها بسیجیان گوش به فرمان ولی و حجت خدا هستند و حضور متحدانه امروز نشان از زمان شناسی به موقع بسیج است .

سردار معروفی ادامه داد: هوشمندی به موقع و زمانشناسی موقعیت امروز در راستای انسجام و وحدت از هر چیزی برای ما لازم تر و واجب تر است و خروجی آن تولید قدرت نرم برای ملت بزرگمان و  نظام اسلامی است، این حضور معنا دار بسیجیان  در سراسر کشور، امید را در جامعه اسلامی و  نیروهای خودی و  خارج از جغرافیای ما چند برابر کرده است  و دشمن را متزلزل ساخته و خروجی آن، عزت، شرف و بزرگی  است.

این مقام مسئول تاکید کرد: امروز در جامعه اسلامی در کشورهای مختلف با وجود حشدالشعبی، جبهه ملی انصارالله، حزب الله ،گردان های بسیج فلسطین نقش نظام فکری و منظومه فکری امامین انقلاب ما در صحنه نبرد مشهود است و نتیجه آن کنده شدن شجره خبیث داعش بود که برای جهانیان ملموس وحفظ تقویت جبهه مقاومت در دیدگان همه  نمایان شد، اثر بسیج فراتر از جغرافیای کشور ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه ثارالله عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی و بسیجیان ما الگوی جهان اسلام هستند و آنچه  که امروز ما در جهان اسلام شاهد آن هستیم، بر گرفته از الگوی عملی و نظام ولایی،هنر اهل بیت و هنر عاشورا، هنر انقلاب اسلامی، هنر ولایت و حجت خدا است که چنین قدرتی را برای مسلمین  ایجاد کرده است تا  در همه عرصه ها تولیدات  آن مایه عزت و شرف است.

وی با بیان اینکه منطق بسیج که نطفه آن در عاشورا به اثبات رسید پس منطقی عاشورایی است، افزود: ما با بسیجیانمان فرهنگ عاشورا را  در دفاع مقدس حاکم و نهادینه  کردیم و با بسیجیان ولاییمان نیم روز پرافتخار و جاوید عاشور  را ۸ سال تکرار کردیم.

معروفی در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون رمز بسیج برای رسیدن به موفقیت تبعت محض و بدون، چون و چرا از امام امت خویش بوده است .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره این که قرارگاه نهضت آبرسانی استان کرمان  " مرد میدان شهید سلیمانی"  است، ادامه داد: سیصد و یک روستا را پای کارآوردیم؛ و در هر مرحله 63 روستا به عدد عمر با برکت شهید سلیمانی آبرسانی خواهد شد و بنا است تا پایان سالگر شهید سلیمانی 197 روستا آب رسانی شود.

وی با بیان این که اولویت دیگر بسیج بهداشت است، عنوان کرد: در این رابطه ساخت سرویس بهداشتی و حمام در اولویت است، همچنین اولویت دیگر اشتغال است و در این زمینه اشتغال خرد و خانگی مد نظر است.

سردار معروفی با اشاره به ساخت مسکن محرومین و مددجویان و کمیته امداد به عنوان یکی از برنامه ها و اولویت ها بسیج، توضیح داد:  در زمینه ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن را خواهیم داشت از این رو  به فرماندهان اعلام کردیم که نیازمندترین انسان را در دورترین نقطه پیدا کنید و دست آن را بگیرید.

این مقام مسئول افزود: اولویت دیگر، خدمات اجتماعی در حوزه کرونا است که از میان 90 مرکز مدیریت واکسیناسیون،  10 مرکز واکسیناسیون را بسیج مدیریت می کند ضمن این که طرح شهید سلیمانی را با تمام توان دنبال می کنیم همچنین آزادی زندانیان غیر عمد سال گذشته از هفته بسیج شروع شد، اردوگاه کرامت برای پاک شدن بیماران معتاد، تهیه جهیزیه، بسیته معیشتی از سایر اولویت های کاری است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر این که عملی کردن گام دوم انقلاب اسلامی از دیگر اولویت های بسیج است، اظهار کرد: گفتمان و ترویج مقاومت، جهاد و شهادت و گفتمان مکتب سپهبد شهید حاج قاسم به عنوان مکتب و مدرسه درس آموز از جمله دیگر تلاش های ما است.

وی به دستور تشکیل بسیج توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: بسیج فرمان امام (ره) را که بر گرفته از منظومه فکری اهل بیت و جریان عاشورا است، عملیاتی می کند،بسیج از عاشورا آموخته است محاسبه گر نباشد بلکه رسالت محور باشد و بسیجی از عاشورا دریافته است که باید خود  را سپر بلای دین، مسلمین، شیعه، انقلاب اسلامی، ولایت و حجت خدا کند.

سردار معروفی تاکید کرد:  بسیج سیاسی است به فرموده امامین انقلاب  اما سیاست کار،سیاست  زده، حزبی و جناحی نیست و افکار حزبی در بسیج کارایی ندارد و بسیج خود را فدای سه ضلع مثلث اصلی انقلاب یعنی  ملت بزرگ ایران ،انقلاب اسلامی و ولایت می کند و این راهبرد نظام ولایی و بسیج مستضعفین است، بنابر این خود را فدای این گروه و آن گروه نمی کند زیرا بسیج حقیر نیست بلکه قدرتمند است چون تکیه گاه آن خدا ، ائمه، عاشورا و  امامین انقلاب است.

وی عنوان کرد: امام راحل فرموده اند" بسیج بن بست شکن است و از عاشورا یاد گرفته است" از این رو بسیج مردم برای مردم است و حاج قاسم سلیمانی الگوی بسیج در تمام عرصه هاست که باید روی منظومه فکری و اندیشه  او کار کرد نه بر روی عاطفه و خاطرات این شهید،که برای باز کردن همه گره ها مفید است و بسیج تندیس اخلاق ادب عرفان و... است.

سردار معروفی با بیان این که خدمات یک ساله بسیج ساماندهی شده است از این رو سه هزار و دویست گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی برای استان کرمان و برای هزار گروه جهادی مجوز صادر شده است،  به سایر خدمات بسیج اشاره کرد و توضیح داد:فعال سازی 238 صندوق قرض الحسنه در یک سال گذشته، تاسیس 39 تعاونی اشتغال زا، توزیع 520 هزار بسته در چند نوبت، ساخت 1800 باب مسکن، تعمیر و تکمیل برای محرومان و مددجویان؛ احیا و لایه روبی 80 قنات آب در سطح استان، تکمیل و آبرسانی 197 روستا تا پایان دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی انجام شده و خواهد شد، احداث و تکمیل 64 حسینیه شهدا وگلزار، 15 کارگاه اشتغال زایی، احداث 2 هزار سرویس بهداشت، 8 خانه عالم،  12 سوله ورزشی در استان، 5 هزار 560 پروژه عمرانی محرومیت زدایی و اشغال زایی ، 2 هزار و 800 سری جهیزیه کامل با کمک کمیته امداد به ارزش هر سری 15 میلیون تومان بوده است.
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcb55b89rhb5wp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما