تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۳
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

اقتدار بسیج نشات گرفته از قدرت هوشمند است

حسن علیدادی سلیمانی گفت : قدرت هوشمند، ترکیبی از قدرت نرم و سخت است که بر اساس موقعیت از هر کدام که لازم باشد، استفاده می شود، اکنون این قدرت در اختیار بسیج و نیروهای مسلح است که به برکت نظام جمهوری اسلامی و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب به وجود آمده است.
اقتدار بسیج نشات گرفته از قدرت هوشمند است
به گزارش "راه آرمان" حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در همایش اقتدار بسیجیان در مصلی امام علی (ع) با بیان اینکه امروز حرف از اقتدار بسیج است، گفت: اقتدار در عرف بین الملل معناهای متفاوتی دارد؛ بعضی اقتدار را به معنی توانمندی و برخی آن را به معنی حاکمیت فرد، گروه وکشوری که بتواند خواسته خود را بر دیگر کشورها تحمیل کرده و کشورهای متحمل نیز از فرامین آنان تبعیت کنند؛ نامیده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: اقتدار در برخی مواقع به معنای نفوذ معنوی یک کشور در عرصه های بین الملل است که در کشورها و منطقه های مختلف نگاه او را تعقیب کنند.

وی با اشاره به اقتدار در نگاه دینی بیان کرد: اقتدار برونی و بیرونی انواع و اقسام دارد و اقتدار امروز بسیجی است که در صحنه عمل اقتدار خود را در عرصه بین المللی به نمایش گذاشته است و در حوزه های مختلف این قوت و قدرت را به بهترین وجه ممکن نشان داده است و طرفدارانی در بین آزادگان جهان پیدا کرده است. 

این مقام مسئول ابراز کرد: مأموریت بزرگی که امام عظیم الشان برای بسیج ترسیم کرده است؛ مأموریتی بزرگ و بلند مرتبه است تا آنجا که تمام کاخ های مستکبرین را فرو ریخته است.

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه اولین نوع اقتدار، قدرت نرم است؛ فرد یا گروهی در یک جایگاهی معنوی قرار گیرد بدون اینکه هزینه ایی متحمل شود نفود او و کلام او در توده های مختلف تاثیر خود را می گذارد و بسیج مستضعفین دارای قدرت نرم است.

قدرت نرم بسیج هدایت کننده جریان های مقاومت است
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی اظهار کرد: قدرت نرم بسیج، امروز قدرتی است که می تواند جریانات مختلف کشور را در داخل و خارج علیه استکبار، ظلم و جهانخواران هدایت کند؛ این قدرت نه فقط خود نیروی توانمند و قدرتمندی برای مبارزه است، بلکه نفوذ معنوی بسیج در دنیا و در جغرافیای مقاومت طرفداران فراوانی در این جاذبه بسیج قرار دارد.

وی ادامه داد: نوع دوم قدرت سخت است که عبارتست از آمادگی لازم برای هر برخوردی و در راس آن برخورد نظامی با جهانخواران و استکبار جهانی است و در 8 سال دفاع مقدس بسیج نشان داد با رشادت و جوانمردی درکنار نیروهای مسلح از این مرزو بوم دفاع جانانه کرده است.

امام جمعه شهر کرمان تاکید کرد: در دو قرن اخیر درگیری هایی که برای کشور بزرگ ایران به وجود آمد بخشی از خاک خود را از دست داده ایم اما در8 سال دفاع مقدس بسیج و نیروهای مسلح علی رغم اینکه دنیا در کنار هم قرار گرفته بودند تا بتوانند به کشور ما آسیبی برسانند حتی یک وجب  از خاک ایران اسلامی را از دست ندادند.

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: نوع سوم قدرت ؛قدرت هوشمند است ، این نوع قدرت ترکیبی از قدرت نرم و سخت  است که بر اساس موقعیت از هر کدام که لازم باشد، استفاده می شود، اکنون این قدرت در اختیار بسیج و نیروهای مسلح است که به برکت نظام جمهوری اسلامی و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب به وجود آمده است

در عرصه دفاعی با زبان اقتدار با جهان سخن می گوییم
وی افزود: درعرصه های مختلف باید اقتدار را جدی گرفت که از مهمترین آن اقتدار دفاعی است  و ما با ساخت موشک های دوربرد سلاح های ساخت ایران در راس هستیم از این رو با زبان اقتدار صحبت می کنیم، بعد از این اقتدار ،اقتدار نظامی مهم است، مهیا بودن در صحنه هایی که نیاز است حضور داشته باشیم نشان از توانمندی نیروهای مسلح دارد که  با سرعت قوای خود را آرایش بدهند تا هر ماموریتی را در هر نقطه ای به انجام برسانند.

حجت الاسلام والمسلین علیدادی تاکید کرد: اقتدار اقتصادی مولفه هایی دارد که باید آن را جدی گرفت و دولتمردان باید همه سعی و تلاش خود را به کار بگیرند تا اقتدار اقتصادی که در شان ملت ایران در دنیای امروز است برای همه کشورها تصحیح کند تا در این عرصه هم مقتدر شویم .

امام جمعه شهر کرمان با اشاره به مولفه اقتدار علمی ، عنوان کرد: مراکزعلمی، کشور را در جایگاهی  قرار داده اند که در ردیف 10 کشور برتر دنیا قرار داریم و خوشبختانه جوانان ما هر روز ابتکار و دستاوردی را به نمایش می گذارند .

علیدادی در پایان خاطر نشان کرد: اقتدار اجتماعی یعنی همراهی مردم در توده های مختلف و در دل مردم بودن بنابراین بسیج نقش شماره یک را بر عهده دارد در حالیکه بسیج پاره تن مردم است و اقتدار اجتماعی بالایی را به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/ ط1 https://armanekerman.ir/vdcc1iqso2bqi48.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین