تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۶
۰
plusresetminus
خانه هلال احمر دهستان حُتکن از توابع شهرستان زرند، به بهره برداری رسید.
حُتکن زنده است/دهستان حُتکن، آماده تر از قبل در مواجهه با بحران های احتمالی
به گزارش راه آرمان، با حضور حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند، علی صادق زاده فرماندار، رضا نورالدینی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، نیما صالحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و جمعی از اهالی مهمان نواز دهستان حتکن، طرح تجهیز خانه هلال دهستان حتکن از توابع بخش مرکزی زرند، به بهره برداری رسید.

فرماندار زرند وجود خانه های هلال را در راستای افزایش توان و سرعت پاسخگویی به بحران های احتمالی و مدیریت استراتژیک آن، مثبت، ارزشمند و تاثیرگذار عنوان کرد و خواستار اشاعه فرهنگ آموزش همگانی کمک های اولیه امدادی از سوی جمعیت هلال احمر در سطح روستاهای مستعد خطر بحران در زمان بلایای طبیعی شد.

علی صادق زاده با اشاره به زمین لرزه اسفندماه سال ۱۳۸۳ شهرستان زرند و وقوع فاجعه و جان باختن بیش از ۶۰۰ نفر از اهالی خونگرم دهستان کوهستانی خوش آب و هوا و گردشگر پذیر حتکن، گفت: با بهره برداری از خانه هلال این دهستان، حتکن آماده تر از قبل در مواجه با بحران های احتمالی عمل خواهد کرد.

صادق زاده ادامه داد: همچنین طی دوسال اخیر طرح ها و پروژه های جهادی ایمن سازی، بازسازی، بهسازی و تسهیل راه های مواصلاتی دهستان حتکن به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان با حمایت های قاطع فرمانداری زرند در نوع خدمت در سطح روستاها کم نظیر است که امروز بعد از حوادث تلخ سال ۸۳ میتوانیم با افتخار بگوییم «حتکن زنده است».

وی همچنین با بیان اینکه بالای ۹۷ درصد شهرستان زرند گاز رسانی شده که از متوسط استان کرمان بسیار بالاتر است، گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه صعب العبور حتکن از سال قبل آغاز شده و با تمام توان در حال انجام است که با بهره برداری از این طرح بزرگ بیش از ۱۰۰۰ خانوار دهستان حتکن از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی همچنین نسبت به پیگیری در نظر گرفتن الحاق طرح هادی روستای حتکن و اختصاص گاز به خانوارهایی که در این طرح قرار گرفته اند، قول مساعد داد.

نیما صالحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نیز با بیان اینکه توانمندسازی مردم روستاها و راه اندازی تیمهای امدادی از مهمترین اهداف راه اندازی خانه های هلال است، اظهار داشت:  آموزش روستائیان برای امدادرسانی در زمان بحران به طور جدی در دستور کار هلال احمر قرار دارد.

انتهای پیام/قنبرزهی https://armanekerman.ir/vdcamun6m49nua1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما