کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

 ارائه پنج پیشنهاد راهبردی در راستای باز آفرینی محلات شهر کرمان به معاون اول رئیس جمهور

4 آذر 1400 ساعت 14:50

محمد رضا پور ابراهیمی گفت: مبلغ ۴۸۷ میلیارد تومان از محل منابع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوبه ۱۳۹۳ برای بازسازی و ساماندهی بافت نابسامانی در معرض خطر، شهر کرمان استان کرمان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.


 محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان و راور در گفتگو با "راه آرمان "از پنج پیشنهاد راهبردی  در راستای باز آفرینی محلات شهر کرمان خبر داد و گفت:  در قالب یک نامه این پیشنهادات به معاون اول رئیس جمهوری ارائه شده است.

وی ادامه داد: چندی پیش به منظور اجرای طرح بازآفرینی محلات شهر کرمان مذاکراتی با معاون اول رئیس جمهوری انجام داده و نشست هایی برگزار کرده بودیم ضمن عطف به این اقدامات که منجر به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری کرمان شده پیشنهاداتی را احصا و به معاون رئیس جمهوری ارائه دادیم.

پورابراهیمی تاکید کرد: آنچه در نامه به معاون اول رئیس جمهوری نیز مورد تاکید قرار گرفته است به منظور بهبود شرایط بحرانی مناطق حاشیه نشین شهر کرمان و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی این مناطق برای مردم پایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه طی ارسال نامه، در زمینه تصویب این طرح در هیات دولت خواستار مساعدت ویژه هستیم گفت: مفاد این پبشنهادات اینگونه است که مبلغ ۴۸۷ میلیارد تومان از محل منابع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوبه ۱۳۹۳ برای بازسازی و ساماندهی بافت نابسامانی در معرض خطر، شهر کرمان استان کرمان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوطه هزینه شود.

محمد رضا پورابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد:  طرح های مد نظر را در قالب کمک بلاعوض احداث دو هزار واحد مسکونی، کمک بلاعوض تامین هزینه اسکان موقت دو هزار واحد مسکونی شهری، هزینه پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی آوار برداری، کمک بلاعوض صد درصدی در پروانه شهرداری، تامین و آماده سازی زمین به منظور جابه جایی واحدهای آن در معرض خطر شهری و تاسیسات زیر بنایی است.

انتهای پیام /ط1
 


کد مطلب: 122872

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/122872/ارائه-پنج-پیشنهاد-راهبردی-راستای-باز-آفرینی-محلات-شهر-کرمان-معاون-اول-رئیس-جمهور

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir