تاریخ انتشار :جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۲
۰
plusresetminus
اکبر کردی فرمانده سپاه زرند در جمع بسیجیان واقشار مختلف مردم در مسجد جامع این شهر گفت: یکی از کارکردهای بسیج در بیانیه گام دوم انقلاب جهاد علمی است که فاصله علمی کشور را با سایرکشورها کم کند.
امروز کارکرد بسیج جهاد علمی در کشور است
به گزارش راه آرمان،  فرمانده سپاه زرند در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه این شهر در مسجد جامع با تبریک هفته بسیج وگرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خصوصا تسخیرلانه جاسوسی امریکا که دشمنان در صدد توطئه  علیه این نظام و انقلاب بودند ،حضرت امام (ره)دستور تشکیل بسیج مستضعفین را در 5 اذر سال 58 به منظور حراست از ارزشها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی صادر کردند.

وی افزود : اگر بخواهیم نگاهی به تاریخ تشکیل بسیج کنیم ،تشکیل بسیج را دردوره های مختلف تاریخ شاهد بودیم ودر دوران معاصر قیام 15خرداد، بهمن 57 پیروزی انقلاب اسلامی کارکرد اصلی بسیج در دوران دفاع مقدس است و این وجه تمایز بسیج و دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی است که با سایر کشورها متمایز نموده و تاکنون در هر ماموریت و عرصه ای که بسیج ورود پیدا کرده است ، خوش در خشیده است.

فرمانده سپاه زرند یکی دیگر از شاخصه های بسیج را ولایت مدار و ولایت پذیری عنوان کرد و افزود : ولایت مداری شاخصه اصلی بسیجی است و گوش به فرمان در همه صحنه ها و ماموریتها حاضر است و پشت سر ولایت حرکت می کند که می توان به نمونه این اطاعت پذیری حضور مقتدرانه بسیجیان در بحث جهاد علمی است که امام خامنه ای مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کردند.

 کردی با توجه به حضور مربیان و حلقه های صالحین در میقات صالحین که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب در بحث اخلاق و معنویت است افزود: بسیج مولود معنویت است و معنویت و اخلاق را به مردم کشور سرازیر می کند که این نشان از مردمی بودن این نهاد مقدس است و نقش دیگر بسیج امید آفرینی و نگاه خوش بینانه به پیش برندگی و پیش روندگی انقلاب است.

وی کارکرد دیگر بسیج و بسیجیان تطهیر افرادی است که در دستگاه های دولتی هنوز آب به آسیاب دشمن می ریزند و هنوز به دشمن دل خوش هستند شناسایی این افراد کمک به مبارزه با فساد در کشور است ،خصوصا کسانی که دل مردم را به درد می آوردند که در این میان نقش بسیج حائز اهمیت است.

فرمانده سپاه زرند در پایان سخنان خود در خصوص اقدامات بسیج در زرند افزود : می توان به نقش بسیج در طرح شهید سلیمانی ومبارزه با ویروس منحوس کرونا ، توزیع بسته های معیشتی ،جمع آوری معتادین متجاهر ،تهیه و توزیع جهازیه ، گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند ، ساخت منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ،ساخت حمام و سرویس بهداشتی ، ارائه مشاوره و کمک به حل فصل پروندهای خانواده توسط مشاورین بسیجی این ناحیه و نکته مهمتر آب رسانی به 9 روستا که در چند روز اینده عملیات اجرایی ان شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است میقات صالحین با حضور حلقه های صالحین رده های بسیج در مسجد جامع برگزار گردید.

در پایان این مراسم نیز از دانش اموز نخبه بسیجی محمد طاها حسن زاده که تمثال امام خامنه ای مدظله العالی را با سیاه قلم طراحی نموده بود توسط فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرند با حضور امام جمعه این شهر تجلیل گردید.



انتهای پیام/قنبرزهی https://armanekerman.ir/vdcdzx0fxyt0xn6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما