کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه اندازی مرکز آموزش جوار منطقه ای در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

7 آذر 1400 ساعت 1:32

نشست بررسی ایجاد مرکز آموزش جوار منطقه ای با همکاری مرکز فنی و حرفه ای در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برگزار شد.


به گزارش راه آرمان؛ به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان؛ نشست بررسی راه اندازی مرکز آموزش جوارمنطقه ای در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، با حضور عبدالکریمی رئیس فنی و حرفه ای رفسنجان، حسنی مسؤول آموزش صنایع فنی و حرفه ای رفسنجان، رکن الدین مسؤول آموزش فنی و حرفه ای، میرمحمدی مسؤول آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان و محلاتی رئیس مرکز فنی و حرفه ای کرمان برگزار شد.

روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در این نشست مهارت‌آموزی را یک ضرورت مهم دانست و اظهار کرد: به دنبال ایجاد مرکز آموزش جوارمنطقه ای در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هستیم که حداقل بتوانیم افراد تحصیلکرده ای که برای کار به ما مراجعه می کنند را مدیریت کرده و با آموزش و مهارت آموزی توانمند کنیم.

وی با بیان اینکه مناطق ویژه به دو شکل مدیریت می شوند؛ یک شکل دستگاه های دولتی سازمان مسؤول منطقه می شوند و یک شیوه هم بخش خصوصی مسسؤولیت مناطق را بر عهده دارد، ادامه داد: در استان کرمان سه منطقه در رفسنجان، سیرجان و بم داریم که رفسنجان تحت مدیریت شرکت زرینه مس وابسته به صندوق بازنشستگی مس است که تقریبا بخش خصوصی است و با توجه به اینکه رسالت مناطق، ایجاد زیرساخت و خدمات به کارخانه هاست، آموزش هم خدمت است و هم مزیت برای منطقه به شمار می رود و فرآیند آموزش باید مستمر باشد.

بهرامشاهی عنوان کرد: تمام منطقه از لحاظ کارخانه ها، زون بندی است و جوارمنطقه یک حرکت خوبی در منطقه می تواند باشد و بحث بین المللی بودن گواهینامه های فنی و حرفه ای هم برای سرمایه گذاران منطقه یک مزیت است.

وی در ادامه از پروژه های مربوط به مس یاد کرد و افزود: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، کارخانه مواد شیمیایی و فناوری های نوین مربوط به مس است و نسبت به صنایع پایین دستی مس جای سرمایه گذاری زیادی وجود دارد.

عبدالکریمی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان رفسنجان هم در این نشست به مزیت های آموزش های فنی و حرفه ای اشاره و اعلام کرد: دوره های آموزشی برابر با استانداردهای سازمان فنی و حرفه ای بوده و گواهینامه با استاندارد بین المللی به مهارت آموزان اعطا می شود.

وی عنوان کرد: در سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیش از ۵ هزار شغل ثبت است که هر شغل آموزش هایی تحت استاندارد ویژه دارند و هر استاندارد یک کد بین المللی دارد که فرد هر جای دنیا برود، کد مهارتی خود را که ارائه دهد مشخص است که چه دوره هایی را آموزش دیده است.

عبدالکریمی خاطرنشان کرد: گواهینامه فنی و حرفه ای قابلیت ترجمه شدن دارد و تنها، گواهینامه فنی و حرفه ای به دلیل اینکه کد بین المللی می دهد، تعریف شده است.

حسنی مدیر واحد کار منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم در این جلسه توضیح داد: تأسیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی صنایع کمک می‌کند تا زمینه همکاری‌ های متقابل را فراهم آوریم و در جهت افزایش توانمندی‌ های منابع انسانی دو طرف که در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری خواهد شد، گام برداریم.

وی گسترش آموزش ‌های مهارتی و ارتقاء آموزش‌ های شاغلین، حفظ و تداوم اشتغال، تسریع در نیل به اهداف کمی و کیفی واحد صنعتی، تبادل اطلاعات و دانش فنی فی‌ مابین مراکز آموزشی و واحد صنعتی، استفاده از امکانات بالفعل و بالقوه مراکز و واحد صنعتی، تهیه استانداردهای مهارت مورد نیاز واحد صنعتی، تأمین منابع انسانی مورد نیاز واحد صنعتی، همکاری در زمینه ارتقاء مهارت متخصصان صنایع و آموزش و جذب نیروهای بومی، افزایش بهره‌ وری و در نهایت پایداری و توسعه بنگاه‌های اقتصادی به‌عنوان مزایای تأسیس مرکز جوار کارگاهی از مهم‌ ترین اهداف در نظر گرفته ‌شده برشمرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 122932

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/122932/راه-اندازی-مرکز-آموزش-جوار-منطقه-ویژه-اقتصادی-رفسنجان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir