کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد؛

بهره مندی 40 امدادگر از دوره های تخصصی جاده ای و پیش بیمارستانی

7 آذر 1400 ساعت 11:59


به گزارش راه آرمان؛ نسرین پیرمرادی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: با توجه به اهمیت سطح آمادگی و توانمندی امدادی نیروهای عملیاتی هلال احمر، برگزاری دوره های آموزشی اولین و موثرترین اقدام در حوزه معاونت آموزش و پژوهش است.


وی با اشاره به برگزاری 2 دوره آموزشی تخصصی پایه پیش بیمارستانی و جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل افزود: 40 نفر از امدادگران شهرستان های کرمان، راور، رابر، بم، جیرفت، نرماشیر، گلباف و شهداد در این دوره های تخصصی شرکت کردند.


وی خاطرنشان کرد: 23 امدادگر در دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی؛ مباحث امدادی از قبیل مدیریت صحنه، آناتومی و فیزیولوژی، مدیریت راه هوایی، تریاژ، ارزیابی و تثبیت پزشکی مصدوم، مراقبت های اولیه تروما، فوریت های داخلی و حمل مصدوم آموزش دیدند.


پیرمرادی تصریح کرد: 17 امدادگر نیز در دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل جاده ای مباحث امدادی از قبیل مبانی جستجو و نجات، تثبیت مصدوم، رهاسازی و خارج کردن مصدوم، تریاژ، آشنایی با تجهیزات آمبولانس و نحوه کار با آن ها، آشنایی با خودروی نجات و تجهیزات آن، کاربری کارگاه های نجات، آشنایی با انواع تصادفات و نحوه ورود و خروج در حوادث آموزش دیدند.

انتهای پیام/نامجو


کد مطلب: 122940

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/122940/بهره-مندی-40-امدادگر-دوره-های-تخصصی-جاده-پیش-بیمارستانی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir