تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۷
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

نظام هستی بدون عدالت محکوم به فروپاشی است

حجه الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: تکوین قوام و دوام آن گذاره های دینی متنوعی است که عدل را قوام و دوام نظام هستی را به وجود عدالت گره زده است که اگر از نظام هستی از وجود عدالت خارج شود، نتیجه آن فروپاشی است.
نظام هستی بدون عدالت محکوم به فروپاشی است
به گزارش "راه آرمان " حجت الاسلام والمسلیمن حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان درآیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه و عدالت استان گفت: در نظام خلقت با دو متن واقعی مواجهیم؛ کتاب تکوین و کتاب تشریع که با هم در نظام هستی هماهنگ هستند.

وی افزود: تکوین قوام و دوام آن گذاره های دینی متنوعی است که عدل را قوام و دوام نظام هستی را به وجود عدالت گره زده است که اگر از نظام هستی از وجود عدالت خارج شود، نتیجه آن فروپاشی است.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: کتاب تشریع همان کتاب آسمانی ما قرآن است که اصول و بنای آن بر عدل است، و به صراحت اعلام کرده است که اعدلو هو اقرب و تقوا از تقوا و عدالت پیروی کنید.

حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد: هماهنگی کتاب تشریع و تکوین اصل رسالت نظام هستی در هر دو محوراست که هرکس داعیه عدالت خواهی دارد، در این نظام است باید با این دو مقوله هماهنگ شود.

وی با بیان اینکه در ذات انسان عدالت خواهی وجود دارد، گفت: عدالت در تشریع و تکوین در3محور در وجود انسان مورد بررسی است ، اولین محور این است که در نهاد انسان عدالتخواهی نهادینه است .

امام جمعه کرمان ابراز کرد: دومین محور ،گفتمان  سازی عدالت است ، عدالت یعنی رسانه ها! هرکس با هر اندازه توان و قدرت دارد باید به گفتمان عدالت کمک کند، تضیع حق کسی به اسم عدالت خواهی نادرست است.

علیدادی سلیمانی سومین محور را اجرایی کردن عدالت دانست و گفت:  دستگاه قضایی وظیفه اجرایی شدن عدالت را دارد  زیرا دستگاه قضا پرچم دار عدالت است حکمی را که خلاف عدالت است نباید از دستش خارج شود ومجاهدانه در صحنه عدالت را اجرا کند، رسانه ها نیز باید با دقت شرعی لازم ادعای حق و عدالت کنند این مهم  تبدیل به حقیقت گفتمان سازی، شود.
انتهای پیام / ط1 https://armanekerman.ir/vdcba5b80rhb59p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین