تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۲
۰
plusresetminus
از دولت سیزدم و شخص رئیس جمهور انتظار داریم با توجه به نیاز کشور به خدمات این لشگر مخلص خدا با نگاه تازه ای به دستگاه های دولتی تکلیف کنند تا از ظرفیت های بسیج در همه ارکان اجرایی کشور استفاده تمام عیار شود .
آقای رئیسی از لشگر مخلص خدا استفاده کنید
به گزارش راه آرمان؛  شاید اگر بخواهیم همه این نوشته را در یک سوال  خلاصه کنیم این میشود که چرا به فرموده امام راحل از این لشگر مخلص خدا آنطور که باید و شاید استفاده نمیشود ؟ 

نیم نگاهی به روزهای بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم نشان میدهد که این دولت درکنارهمه نقاط قوت و توفیقاتی که بدست آورده است با چالشهای جدی نیز مواجه است که یکی از این چالشها نبود یک سیستم هوشمند ملی برای شناسایی و جذب استعدادهای درخشان مدیریتی است و همین عدم دسترسی به مدیران متخصص ، دلسوز و انقلابی باعث شده است تا بسیاری از مناصب و جایگاه ها هنوز در قبضه مدیران دولت آقای روحانی باشد.

بدون شک این سیستم هوشمند باید هر چه زودتر طراحی و مورد بهره برداری قرار گیرد ولی همینک که در هفته بسیج هستیم خوب است از ظرفیت های موجود در سازمان بسیج برای شناسایی نخبگان مدیریتی استفاده کنیم 

امروزه بسج در همه شهرها وروستاها و حتی در همه اقشار و سازمان ها دارای پایگاه است و میتوان با یک فراخوان ساده از رسانه های جمعی این پایگاه ها را موظف به جمع اوری رزومه های افراد شاخص کرد

به طور قطع و یقین این اقدام با مشکلات و پیچیدگی هایی همراه است که میتوان در جلسات کارشناسی و اتاق های فکر این مشکلات را هم برطرف کرد ولی در عوض یک بانک اطلاعاتی غنی و فراگیر از تمام ظرفیت های مدیریتی کشور خواهیم داشت که میتوان از میان آنها مدیران لایق و توانمندی را به خدمت گرفت

لازم است در حاشیه این طرح به نکاتی نیز اشاره شود:

همه صاحبنظران در حوزه های مختلف بر این نکته اتفاق نظر دارند که با وجود همه موهبت های فراوانی که خداوند به این کشور عنایت کرده است علت العلل مشکلات کشور فقدان مدیریت هوشمند در طول سالهای گذشته است.

کارنامه بسیج نشان میدهد از شروع جنگ تحمیلی تا به حال هر وظیفه ای که بر عهده این نهاد مردمی گذاشته شده است نتایج درخشانی را بدنبال  داشته وچه بسا اگر از توانمندی این نهاد مردمی در زمینه های دیگر نیز استفاده شده بود همینک کشور با این حجم از مشکلات مواجه نبود .

تجربه دفاع مقدس نشان داد بسیاری از فرماندهان بسیجی که جنگ را اداره کردند از میان همین مردم و مناطق روستایی دور افتاده به جایگاه فرماندهی میرسیدند و هم اینک بسیاری از طرح ها و ایده های آنها در دانشکده های جنگ  دنیا تدریس میشود چه شده است که هم اکنون در نازل ترین سطح ممکن از ظرفیت های بسیج استفاده میشود؟

واقعیت تلخ این است که در زمان جنگ در خط مقدم این گلوله و آتش مستقیم دشمن بود که توزیع میشد و خبری از انواع تسهیلات و حقوق های آنچنانی نبود و شاید به همین دلیل بود که بهترین ها میتوانستند به آسانی خودشان را به خط مقدم برسانند ولی هم اکنون راه رسیدن به خط مقدم خدمت با دشواری ها و موانع بسیاری مواجه است و تقریبا میتوان گفت همه مسیر مین گذاری شده است.

قبول کنیم بسیاری از استعدادهای مدیریتی کشور با هیچ نماینده مجلس ، امام چمعه ، مدیران ارشد و... ارتباطی ندارند و این نداشتن ارتباط که کاملا طبیعی است باعث میشود این افراد تا پایان عمر در گوشه و کنار این کشور روزگار سپری کنند و این با عدالت سازگاری ندارد .

در پایان تاکید می کنیم از دولت سیزدم و شخص رئیس جمهور انتظار داریم با توجه به نیاز کشور به خدمات این لشگر مخلص خدا با نگاه تازه ای به دستگاه های دولتی تکلیف کنند تا از ظرفیت های بسیج در همه ارکان اجرایی کشور استفاده تمام عیار شود .

محمد اسماعیلی دهقی، کارشناس مسائل سیاسی
انتهای پیام. https://armanekerman.ir/vdcamun6y49nuo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما