تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۹
۰
plusresetminus
اشرفی از برگزاری چهاردهمین همایش مدیران هیئت های محوری و برگزیده کشور برای نخستین بار به جهت تقارن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با ایام فاطمیه به صورت کشوری در کرمان خبر داد.
برگزاری چهاردهمین همایش مدیران هیئت های محوری و برگزیده کشور  در کرمان
به گزارش راه آرمان، امیراشرفی دبیر جامعه ایمانی مشعر استان کرمان پیش از ظهر امروز طی نشست خبری اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته هیئات مذهبی به صورت زنجیره ای عمل می کردند و طی فرمایشات حضرت آقا در سال ۹۲ مبنی بر اینکه مجموعه های مذهبی باید به صورت هماهنگ و در بخش های رسانه، هنر و هیئات مذهبی فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه  این امر سبب شد تا جبهه فرهنگی انقلاب شکل گیرد، عنوان کرد:  بخش هنری را سازمان اوج، رسانه را سازمان سراج و هیئات مذهبی جامعه ایمانی مشعر عهده دار شد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر استان کرمان بیان کرد: در قبل از شهادت سردار سلیمانی هیئات مذهبی هنگام فعالیت می بایست لوگو داشته باشند اما بعد از شهادت سردار سلیمانی کلیه مراسم بدون آرم و لوگو کار می شود.
 
اشرفی افزود: یکی از محاسنی که کرونا داشت این بود که در زمان محدودیتهای کرونایی هیئات علاوه بر پایی مراسم عزاداری آموختند که در کنار فعالیت های مذهبی به خدمات اجتماعی بپردازند که از آن جمله می توان به گروه های جهادی اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: در گذشته خدمت کردن به مردم محله را تجربه نکرده بودیم اما پس از کرونا علاوه بر خدمات اجتماعی به بحث درمان نیز پرداخته شد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر استان کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد فعالیتهای هیئات مذهبی به سمت وسوی خدمات اجتماعی سوق داده شده است.
 
اشرفی با اشاره به اینکه اولین رزمایش مؤمنانه تیرماه ۹۹ با ۱۸ هیئت شروع شد، اذعان کرد: این در حالی بود که آخرین آن در ۱۳ آبان امسال با مشارکت ۷۰ هیئت و توزیع 3 هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی  به ارزش ۸۴۰ میلیون تومان انجام شد؛ کاری که نه قبلاً انجام داده بودیم و نه تجربه کرده بودیم.
 
وی گفت: همچنین در مواقع بحرانی و شیوع کرونا به کلیه بیمارستان ها جهت حضور و مساعدت به کادر درمان اعلام آمادگی کردیم .
 
دبیر جامعه ایمانی مشعر استان کرمان، خدمات دادن به خانواده هایی که سرپرست خانوار خود را در کرونا از دست داده بودند، را یکی دیگر از فعالیت های هیئات مذهبی برشمرد و گفت: این تنها گوشه ای از فعالیت هایی است که توسط جامعه ایمانی مشعر با هماهنگ کردن هیئت ها انجام شده است.
 
اشرفی سپس به برگزاری چهاردهمین همایش مدیران هیئت های محوری و برگزیده کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برای نخستین بار به میزبانی کرمان اشاره کرد و افزود:  ۱۳دوره همایش در فاطمیه و محرم در استان قم برگزار شد که محور تمام سخنرانی آنها خانواده و جمعیت بود که امسال قرار شد به دلیل تقارن سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  و ایام فاطمیه این اتفاق در کرمان رقم بخورد.
 
وی بیان کرد: با بررسی هایی که انجام شد متوجه شدیم که متاسفانه زیرساخت ها در کرمان ضعیف عمل شده است.
 
دبیر جامعه ایمانی مشعر استان کرمان عنوان کرد: پنجشنبه و جمعه ۳۵۰ نفر  از اشخاص شاخص کشور وارد کرمان می شوند و این همایش به صورت کشوری برگزار خواهد شد.
 
اشرفی تصریح کرد: این 350 نفر تنها شخص یا فرد نیستند بلکه 350 جریان هستند که هر کدام از آنها به تنهایی می توانند مبلغ مثبتی برای استانمان کرمان باشند.
 
وی ادامه داد: از ظهر چهارشنبه پذیرش میهمانان آغاز می شود و اصل برنامه ها از صبح پنجشنبه ساعت 8 صبح  با سخنرانی حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان برگزار خواهد شد.
 
دبیر جامعه ایمانی مشعر استان کرمان همچنین از حضور مداحان و سخنرانان شاخص داخلی و خارجی خبر داد و افزود: بازدید از بیت الزهرای حاج قاسم سلیمانی، تجدید بیعت با شهدا در جوار مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی در عصر پنجشنبه و همچنین بازدید از موزه دفاع مقدس در عصر جمعه از جمله برنامه های این همایش می باشد.
 
اشرفی همچنین از رونمایی کتاب «مثبت 3 » دربردارنده همه مباحث جمعیتی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری همراه با پاسخ به شبهات که توسط جامعه ایمانی مشعر کشور گردآوری شده در روز همایش خبر داد.
 
 
انتهای پیام/نامجو
  https://armanekerman.ir/vdcfe0dyew6d01a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین