تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۴
۰
plusresetminus
محمدصادق بصیری مسئول کمیته شهرستان‌های ستاد هماهنگی ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تبیین سبک زندگی سردار سلیمانی و تدوین نقش سردار سلیمانی در اقتدار ملی و جبهه مقاومت از جمله راهبردهای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی است.
تبیین سبک زندگی سردار سلیمانی از راهبردهای برنامه های سالگرد/ راه اندازی ستادهای اسکان و هماهنگی موکب ها در کرمان

به گزارش راه آرمان  جلسه هماهنگی برگزاری دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی شامگاه سه شنبه ۹ آذرماه در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.

در این جلسه زینی وند استاندار کرمان: سالگرد شهادت شهید سلیمانی فرصتی برای تبیین مکتب شهید سلیمانی است.

شهید سلیمانی قدرت نرم ایران را در دنیا گسترش داد

استاندار کرمان تصریح کرد: سردارسلیمانی به بهترین روش، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را در سراسر جهان گسترش داد.

علی زینی وند با بیان اینکه ما وارثان زحمات و از جان گذشتگی های سردار سلیمانی هستیم تصریح کرد: وظیفه سنگینی در قبال تقویت این قدرت نرم داریم.

همچنین استاندار کرمان خواستار تقویت برنامه های مردمی و تبیینی و بر تکریم خانواده شهدای تشییع سردار شهید سلیمانی تاکید کرد.

استاندار کرمان، کمیته شهرستانها را از فعالترین کمیته ها اعلام کرد و از طرف شورای سیاستگذاری ستاد از تلاش اعضای کمیته ها تشکر کرد.

در این جلسه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: از استاندار کرمان تشکر می کنم که از ابتدای حضور در کرمان بطور مستمر در زمینه مکتب شهید سلیمانی، مجاهدانه تلاش کردند.

شرط موفقیت برنامه ها تربیت اسلامی انسانها است

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با تاکید بر تکریم و تبیین مکتب شهید سلیمانی، شرط موفقیت کامل برنامه ها را تربیت اسلامی انسانها عنوان کرد.

در این جلسه که با ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمانداران همراه بود بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس کمیته شهرستانها به تشریح سیاستها و اهداف برنامه های دومین سالکرد شهادت سپهبد سلیمانی پرداخت.

محمدصادق بصیری ادامه داد: سه‌ویژه برنامه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان، گلباف و رابر برگزار می‌شود و این در حالی‌ست که مستندسازی‌ها نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی، بزرگِ الهی‌ست و نیازی به بزرگداشت ما ندارد و هدف از برگزاری برنامه‌ها بزرگداشت معارف، آرمان‌ها، ارزش‌ها، دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس و مقاومت و مکتب حاج قاسم است.

مسؤول کمیته شهرستان‌های ستاد هماهنگی ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: راهبردهای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی شامل تدوین نقش امام راحل در ترتیب فرزندان رشید، شجاع، قوی و ولایتمداری چون سردار سلیمانی و راهبری و هدایت راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیروزی‌های گسترده جبهه مقاومت است.

بصیری از تشریح نقش حماسه دفاع مقدس در شکل‌گیری مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوزان و تربیت فرماندهان شجاع و تدوین نقش سردار در استمرار پیروزی‌های جبهه مقاومت به عنوان دیگر راهبردهای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی نام برد.

تبیین سبک زندگی سردار سلیمانی از راهبردهای برنامه های سالگرد

وی ابراز داشت: تبیین آثار گسترده و عمیق شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس در انسجام جهان اسلام، تبیین نقش در بصیرت‌افزایی و همدلی اقشار و ادیان مختلف، روحیه ولایتمداری، تبیین سبک زندگی سردار سلیمانی و تدوین نقش سردار سلیمانی در اقتدار ملی و جبهه مقاومت از جمله راهبردهای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی است.

بصیری از سیاست‌های اجرایی برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی سخن به میان آورد و ادامه داد: گرامیداشت روز مقاومت، لزوم توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌ها، جلوگیری از برنامه‌هایی که موجب اختلاف و تجزیه محور مقاومت می‌شود ازجمله این برنامه‌هاست.

وی اظهار داشت: نشست‌های علمی پژوهشی، برنامه‌های فرهنگی هنری، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی، طراحی برنامه‌ریزی بزرگداشت شهدا با محوریت سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌هاست و باید از برنامه‌های تکراری و سطح پایین اجتناب کرد و نهایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها در نظر گرفته شود.


همچنین معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تشکیل ستاد دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به فرماندهی سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران در تهران اظهار کرد: برنامه‌های گلزار شهدا از 9 تا 17 دی ماه در سه نوبت، دعای ندبه با حضور مداح کشوری، ویژه‌برنامه ساعت شهادت و یادواره شهدای تشییع برگزار می‌شود.

زمانی ابراز داشت: در بیت الزهرا (س) حاج قاسم نیز برنامه‌هایی به‌مدت 20 شب در دهه اول و دوم فاطمیه برگزار می‌شود و برنامه‌های نخبگانی، برنامه‌های محوری در شهرستان‌ها، گردهمایی عشایر در رابر، یادواره شهدای عشایر در شهرستان کهنوج، یادواره شهدای مدافع حرم در رفسنجان و اجتماع فاطمیون در رفسنجان برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه سالگرد شهید پورجعفری در گلبافت، برنامه‌های مردمی، یادواره خانگی شهدا، یادواره‌های محله‌ای شهدا و حسینیه سیار به مناسبت دومین سالگرد شهید سلیمانی خبر داد.

راه اندازی ستادهای اسکان و هماهنگی موکب ها در کرمان
زمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط کرونایی بهتر شده است، احتمال می‌دهیم زوار زیادی برای دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی به کرمان بیایند بنابراین ستادهای اسکان و هماهنگی موکب‌ها در کرمان راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر این نکته که ساخت تندیس سردار شهید سلیمانی از سوی بنیاد شهید سلیمانی ممنوع شده است، ادامه داد: برای نامگذاری‌ها و ساخت تندیس باید مکاتبه انجام شود و مجوز لازم دریافت کنند.


ابراهیم یزدی دبیر کمیته شهرستانها نیز بر هماهنگی در اجرای برنامه ها تاکید کرد.

در این جلسه مدیران کل بازرسی، سیاسی و انتخابات استانداری، تبلیغات اسلامی، فرماندار کرمان، مدیرکل صداوسیما و جمعی از مدیران حضور داشتند.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcbgfb8wrhb5gp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین