تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۳
۰
plusresetminus
بی احتیاطی هایی که جان می گیرد؛

ایمنی اصل فراموش شده واحدهای صنعتی

سهل انگاری مسئولان در ایمن سازی واحدهای صنعتی همواره از جمله مخاطرات جدی برای نیروی انسانی است که هرزگاهی جان جوانی را می گیرد.
ایمنی اصل فراموش شده واحدهای صنعتی
به گزارش راه آرمان خبری با عنوان «فوت ناگهانی جوان زرندی در یکی از واحدهای صنعتی زرند» در ۲۵ مردادماه امسال بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت؛ در آن زمان نهادهای رسمی دلیل فوت را اعلام نکردند و علت فوت را در دست بررسی دانستند.

یک روز بعد ۲۶ مردادماه سازمان پزشکی قانونی در گزارش ارسالی خود به کلانتری علت فوت محمدجواد میرزایی را  خفگی و عوارض ناشی از آن در اثر استنشاق گاز منوکسید کربن اعلام کرد.


حال بعد از گذشت چندماه از این حادثه یکی از اعضای خانواده میرزایی در تماس با پایگاه خبری راه آرمان اظهار کرد: طبق نامه پزشکی قانونی نتیجه بررسی های دقیق و آزمایشات متعدد و کالبدشکافی این جوان  در اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در محل کار خود است.


وی ادامه داد: چنانچه مطابق این رأی پزشکی قانونی، نظر کارشناسان اداره تعاون ، کار و تامین اجتماعی شهرستان نیز  حاکی از همین امر است که این‌ جوان در محل کار خود بدون هیچ تجهیزات ایمنی با گاز co جان خود را از دست داده است!

وی با تاکید بر اینکه مقصرین حادثه نیز با نام و میزان درصد تقصیر معرفی شده اند؛ عنوان کرد:  امیدواریم همه مسئولان با جدیت و پیگیری در خصوص افزایش ایمنی در صنایع مانع از تکرار چنین حوادث دردناک و پرخسارتی شوند که جان جوانانی که  نیروی اصلی همه گونه پیشرفت کشور هستند به این راحتی قربانی منافع اقتصادی نشود.

بعد از این مطالبه خبرنگار پایگاه خبری راه آرمان طی چندین بار تماس خواستار پیگیری موضوع و توضیح مسئولان شرکت فولاد زرند شد اما پاسخ نهایی این بود که پیمانکار در حال طی مراحل قانونی پرونده است.

به گزارش راه آرمان امیدواریم با برطرف کردن مشکلات ایمنی واحدهای صنعتی دیگر بار شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم؛ این پایگاه خبری آمادگی دارد جوابیه شرکت فولاد زرند را در صورت وجود منتشر کند.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcgqw9qxak9xz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین