کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار کرمان در گفتگوی اختصاصی با راه آرمان مطرح کرد؛

قول مساعد دولت برای پرداخت سهم درآمدی معادن به استان/ برای حل مسائل کشور باید با رویکرد دولت جدید همصدا شد

الهام همت , 13 آذر 1400 ساعت 9:50

علی زینی وند گفت: مسئولی که در دولت جدید کار می کند، اختلاف مبنایی بین دیدگاه خودش و دیدگاه دولت  را نمی‌بیند، تا زمانی که دولت به من اعتماد می کند، وظایفم را انجام می دهم و همکاری همسو با دولت دارم.


علی زینی وند استاندارکرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار راه آرمان به ضرورت هم صدایی و هماهنگی با رویکرد دولت جدید برای حل مسائل کشور اشاره کرد و گفت : به عنوان کادر رسمی دولت تا زمانی که مسئولیت استانداری در اختیارم باشد در پیگیری کارهای مردم مانند قبل تلاش مضاعف میکنم و کوتاهی نخواهم کرد.
 
زینی وند افزود : در ایام انتخابات، بعد از انتخابات و در دوره ی انتقال دولت ، تا جایی که توان داشتم اجازه ندادم کار مردم معطل و بر زمین بماند و همواره تلاش کردم مدیران را به میدان بیاورم.
 
 
وی با بیان اینکه دوره انتقال دولت صورت گرفته است و قاعدتاً مدیران جدید و با انگیزه با رویکرد دولت جدید می آیند،عنوان کرد : روابط دولت با مسئولان دستگاه ها دوجانبه است و زمانی که دولت از مسئولی می خواهد که بماند و کار کند در واقع بین دولت و آن مسئول توافق صورت گرفته است.
 
هر مدیری باید همسو و همصدا با دولت کار کند
وی ادامه داد: در واقع وقتی مسئولی قبول مسئولیت در دولت جدید می کند، طبیعی است که برنامه های دولت را پذیرفته و به عبارت دیگر اختلاف مبنایی بین دیدگاه خودش و دیدگاه دولت  را نمی‌بیند، بنابراین طبیعی است که من و هر مدیری در هر رده‌ای در کشور اگر بخواهد در دولت جدید کار کند باید کاملاً هماهنگ ، همسو و همصدا با دولت و با اعتقاد به برنامه های دولت کار کند.
 
رویکرد رئیس جمهور برای حضور در بین مردم را کاملا قبول دارم
استاندار کرمان با تاکید به ضرورت حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با مردم نقاط مختلف استان کرمان ،بیان کرد: کاملاً اعتقاد به کار عملیاتی و میدانی دارم و این کار اجرایی و رویکرد جدید رئیس‌جمهور برای حضور در بین مردم را کاملا قبول دارم، قبل از روی کار آمدن دولت جدید هم اعتقاد به کار میدانی و عملیاتی داشتم و در مدتی که در استان کرمان بودم به تمام نقاط استان و روستاهای مختلفی که هیچ استانداری به آنجا نرفته بود سرزدم و حتی برخی مناطق را سه ، چهار و یا پنج بار بازدید کردم.
 
 
وی با اشاره به لزوم استفاده از نخبگان و افراد توانمند همه شهرستان ها در مسئولیت های کلیدی استانداری اظهار کرد: اعتقاد دارم برای ایجاد توازن و عدم تبعیض بین شهرستان ها باید از همه ظرفیت های توانمند، متخصص و متعهد بهره گرفت.
 
آمادگی رفتن از استانداری کرمان را دارم
زینی وند اضافه کرد: من آمادگی کامل برای تغییر و رفتن از استانداری کرمان را دارم اما تا زمانی که دولت به من اعتماد می کند، محکم وظایفم را انجام می دهم و همکاری همسو با دولت خواهم داشت .
 
 
تقاضای اعتبار ملی برای تکمیل جاده شهربابک-هرات
استاندار کرمان در ادامه به ضرورت تکمیل پروژه جاده ی رباط اشاره کرد و گفت: جاده رباط ، پروژه بسیار مهمی است که در اولویت ویژه استان می بوده و تکمیل این جاده پر هزینه است و‌ در سال‌های اخیر اعتبارات استانی کم بود، با این حال حدود ۱۰ کیلومتر این جاده زیر بار هست و ۱۷ کیلومتر آن آماده است که زیر بار برود، در سفر اخیر نایب رئیس مجلس و معاون وزیر راه، تقاضا کردیم که کمک ویژه‌ای به تکمیل و اتمام پروژه جاده شهربابک_ هرات انجام گیرد.
 
این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت جاده شهربابک هرات و آمار بالای تصادفات، طی نامه ای اهمیت این جاده را به شورای امنیت کشور گزارش دادیم که به این پروژه مهم امنیتی هم نگاه و رسیدگی شود.
 
استاندار کرمان با ابراز امیدواری از تکمیل پروژه جاده شهربابک _هرات بیان کرد :در سال آینده اعتبارات بیشتری برای این جاده در نظر گرفته خواهد شد و دولت در حد توان به ساخت این جاده کمک کرده است.
 
 
وی با بیان اینکه ۲۷کیلومتر از جاده هرات بزودی تکمیل می شود، گفت : نکته مهم این است که این جاده جزو اولویت‌های اصلی و مهم استان کرمان است که ما با قاطعیت پیگیر هستیم و همچنین نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی هم در حال پیگیری می باشد.
 
 
 استاندار کرمان در ادامه به مسئله ی آب انتقالی شهربابک به مجتمع مس سرچشمه اشاره کرد و گفت: مسئله چاه های آب شرب شهربابک مربوط به قبل از انقلاب است و ما نمی‌توانیم آبی که حدود پنجاه سال به مجتمع مس سرچشمه منتقل شده را به یکباره قطع و متوقف کنیم .
 
تامین آب شرب مردم بر فعالیت صنعتی ارجحیت دارد
 وی افزود : مردم شریف شهر بابک بدانند که قطعا اولویت اول ما، تامین آب شرب مردم شهرستان شهربابک است و اگر بنا باشد بخشی از صنعت مس در شهرستانی فعال نباشد تا مردم آب کافی شرب برای مصرف داشته باشند قطعا اولویت اول ما تامین آب شرب مردم خواهد بود.
 
 
 
 این مقام مسئول به مطالبات کارگری و ضرورت حل مشکلات کارگران استان تاکید کرد و گفت : سیاست واقعی استان حمایت از کارگر است و باید با هر امکان و راه حل قانونی که وجود دارد به کارگران کمک شود، در یک سال اخیر خیلی از مطالبات حل شده است؛ هرچند خیلی از خواسته‌های کارگران درست و منطقی بوده اما انجام برخی از آن خواسته ها نیاز به تغییر قوانین کار و فرآیند قانونی دارد؛ اما ما هر کاری لازم هست برای حل مشکلات کارگری انجام داده و می دهیم.

شرکت های با سوددهی بالا ملزم به پرداخت پاداش به کارگران هستند
وی ادامه داد :پایه حقوق کارگران طبق قانون کار ثابت است اما ما برای حمایت از کارگران، شرکت های با سودهی بالا، را ملزم به پرداخت پاداش، سبد کالا و فراهم کردن رفاهیات بیشتر کردیم. 
 
 
  زینی وند عنوان کرد : طبق قانون، شهرستان هایی که ظرفیت های معدنی دارند، سهم ۱۵ درصدی از حقوق دولتی به آنان تعلق می گیرد که اگر این رقم به استان کرمان پرداخت می شد رقم بسیار بالایی بود ولی متاسفانه به دلیل مشکلات مالی کشور این سهم از معادن به استان کرمان پرداخت نمی شود و تنها رقم ناچیزی به استان‌ داده شده است.
 
قول مساعد دولت برای پرداخت سهم درآمدی معادن به استان
این مقام مسئول اظهارکرد : یک درصد از درآمد معادن هم باید به محیط زیست و خسارت های محیط زیستی تعلق گیرد،که این یک درصد به دلیل سقف بودجه عملا به ما پرداخت نشده است؛ اما رئیس جمهور تاکید کرده است که این موضوع را پیگیری می کند؛ ما هم پیشنهادات خود را ارائه کردیم و مطالبات استان را محکم اعلام کردیم و خوش‌بین هستیم که با توجه به رویکرد جدید دولت در آینده سهم بیشتری از حقوق دولتی معادن، سهم استان کرمان شود.
 
 
 
استاندار کرمان به استفاده از ظرفیت معادن برای کمک به بخش فرهنگ و هنر و مطبوعات استان اشاره کرد و گفت : در شورای معادن از این ماده قانونی استفاده می‌کنیم و امیدواریم در سال آینده به بخشی از مطالبات در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و مطبوعات کمک شود، وزارت ارشاد و مطبوعات هم باید در سطح کلان پیگیر این موضوع باشند و مطالبه ی دریافت سود صنایع در حوزه فرهنگ را داشته باشند.
 
استفاده از ظرفیت شهید سلیمانی برای تقوبت اخلاقی نسل جوان
علی زینی وند ، کرمان را پایتخت مقاومت اسلامی دانست و در خاتمه گفت: کرمان به واسطه پرورش یک انسان بزرگ، به نام شهید حاج قاسم سلیمانی پر افتخار و پرآوازه شد و اینکه بارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان است و مورد توجه همگان قرار دارد، همه ماباید بتوانیم از آموزه‌های انسانی و رفتاری و به تعبیر مقام معظم رهبری که مجموعه رفتارهای شهید سلیمانی را «مکتب» نامیدند برای تقویت انقلاب اسلامی و هویت اسلامی ایرانی و تقویت اخلاقی نسل جوان استفاده کنیم.

انتهای پیام/الهام همت


کد مطلب: 123052

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123052/قول-مساعد-دولت-پرداخت-سهم-درآمدی-معادن-استان-حل-مسائل-کشور-باید-رویکرد-جدید-همصدا

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir