کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول بسیج کارگری استان کرمان گزارش داد؛

هفته بسیج سکوی خلاقیت محورانه کارگران بسیجی/ از توزیع هزار بسته کمک معیشتی تا ایجاد مرکز مشاوره حمایت حقوقی کارگری

13 آذر 1400 ساعت 19:08

سید روح الله نیکخواه گفت: از آنجاییکه اکثریت کارگران از قوانین کار مطلع نیستند، اولین مرکز مشاوره حقوقی و حمایت شغلی را در یکی از حوزه های شهری بسیج کارگری راه اندازی کردیم.


سید روح الله نیک خواه در گفتگو با "راه آرمان" از عملکرد جهاد گونه فرهنگی حوزه های تابع این قشر خبر داد و گفت: سین برنامه های بسیج استان ابتدای هفته بسیج نوشته و ارسال شده بود اما تمام برنامه هایی که شاهد آن بودیم شامل خلاقیت، هیجان و مبتکرانه بود.

وی ادامه داد: درهفته ای که به نام بسیج مزین شده بود بیش از 100 برنامه در سطح استان اجرا شد که در این مصاحبه نمی گنجد اما ما بهترین ها و موثرترین موردها را بیان خواهیم کرد.

نیکخواه افزود: ما در این ایام نزدیک به هزار بسته کمک معیشتی را در سطح استان توزیع کردیم و حضور متحدانه بسیجیان کارگر در همایش اقتدار و نماز جمعه نیزتکمیل کننده برنامه های بسیج کارگری بود.

وی اذعان کرد: برای فرزندان کارگرنیز برنامه ریزی کردیم تا در فضای مجازی بتوانند تولید کننده محتوا باشند به همین علت اولین افتتاحیه دوره ی آموزش  انیمیشن سازی را برگزار کردیم .

نیکخواه تاکید کرد: از آنجاییکه اکثریت کارگران از قوانین کار مطلع نیستند و بعضا با کارفرما بر سر ندانستن قانون مرتب دچار تعارض و سوءتفاهم می شوند لذا اولین مرکز مشاوره حقوقی و حمایت شغلی را در یکی از حوزه های شهری بسیج کارگری راه اندازی کردیم.

وی افزود: اکثر واحد های تولیدی استان که دارای پایگاه بسیج هستند، شیفت ایثار را برگزار کردند که در این برنامه 2 کارخانه بزرگ استان از جمله مس شهید باهنر کرمان که به مدت 1 ماه ادامه خواهد داشت و هزینه جذب شده از این اقدام خداپسندانه برای خرید لوازم التحریر برای محرومین خرج خواهد شد و دومین کارخانه، لاستیک بارزکرمان است که آن هم به مدت 1 ماه ادامه کار خواهد داد.
مسئول بسیج کارگری استان کرمان افزود: در راستای افزایش روحیه و توان جسمی کارگران همایش پیاده روی کارگران در سطح کارخانجات استان صورت گرفت و همچنین دو یادواره شهدا را در سطح دو شهرستان بردسیر و کوهبنان برگزار کردیم .

نیکخواه اذعان کرد: در سطح استان از تمام ائمه جمعه و جماعات شهرستان ها و واحد های تولیدی دیدار شد و مدیرکل اداره تعاون و مدیر اداره کار شهرستان نیز جهت تبریک این هفته در سازمان بسیج کارگری حضور یافتند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت کار و تولید پوشش رسانه ای خوبی در راستای اجرای برنامه های این هفته در رسانه ملی صورت دادیم؛ ضمن سرکشی از برخی واحدهای تولیدی، از خانواده های شهدای کارگر نیز با اهدای لوح سپاس تقدیر کردیم .

مسئول بسیج کارگری استان افزود: در جهت روشنگری نزدیک به 50 جلسه در سطح پایگاه ها و حوزه های بسیج کارگری نشست های بصیرتی برگزار شد و درهمین راستا 2 پایگاه مقاومت جدید نیز در سطح کارخانجات استان به افتتاح رسید.
نیکخواه ابراز کرد: ازتعداد 11 کارگر نمونه نیز در سطح شهرستان جیرفت تجلیل صورت گرفت و همزمان میز خدمت در سراسر استان توسط پایگاه های مقاومت احیاء و برگزار شد.

وی با بیان اینکه تعدادی شب شعر و خاطره را نیز برگزار کردیم، گفت : در راستای افزایش فرهنگ شهداء نمایشگاه های آثار این عزیزان را ایجاد کرده و مسابقات فوتسال کارگران را با نام جام شهدای کارگر اجرا کردیم؛ برای رشد فرهنگ در نسل 5 انقلاب و در رده سنی کودک و نوجوان نمایشگاه کتابی را در سطح شهرستان راور برگزار کردیم.

نیکخواه عنوان کرد: با اهدای خون در سازمان هلال احمر نذر خون را به نحو احسنت توسط کارگران اجرا کردیم و در کنار این حرکت خدا پسندانه اعزام گروه های جهادی را در سطح شهرستان کهنوج به مناطق محروم این خطه از کرمان داشته ایم.
وی با بیان اینکه اتوبوس رسانه را با خود همراه کرده ایم، گفت: اتوبوس مطالبه گری رسانه را برای بازدید از کارخانه سیمان کرمان همراه ساختیم و در راستای رفع مشکلات این واحد تولیدی یک حرکت مطالبه گرانه رسانه ای را شکل دادیم . 
این مقام مسئول عنوان کرد: حرکت درمسیر ترویج مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عین ولایت محوری است بنابراین در سطح استان وصیت نامه این شهید گرانقدر را در تمامی واحد های تولیدی توزیع کرده ایم .

نیکخواه افزود : در راستای ترویج فرهنگ اسلامی از مهدهای قرآنی که برای نونهالان و فرزندان کارگر طرح آموزشی دینی و ولایی اجرا می کرد نیز مورد تجلیل و تقدیر قرار دادیم.
مسئول بسیج کارگری عنوان کرد: با حضور میدانی بسیج کارگری و همراه سازی مسولان جامعه ی کار وتولید استان دربازدید میدانی از برخی واحدهای تولیدی واقع در شهرک های صنعتی توانستیم گام های بلند و استواری را برای کارخانجات مشکل داربر داریم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: از تمامی کسانی که در این هفته ما را همراهی کرده و پیام تبریک ارسال کردند خاضعانه سپاسگذاریم و امیدواریم بتوانیم جایگاه تولید و کارگران را در استان کرمان به حد مطلوب و حقیقی خودش برسانیم.
انتهای پیام/ ط1
 


کد مطلب: 123066

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123066/هفته-بسیج-سکوی-خلاقیت-محورانه-کارگران-بسیجی-توزیع-هزار-بسته-کمک-معیشتی-ایجاد-مرکز-مشاوره-حمایت-حقوقی-کارگری

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir