کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد؛

حضور نیروهای هلال احمر در پایگاه امداد جاده ای شهداد- نهبندان از هفته ی گذشته/ استقرار دائمی نیروهای انتظامی شرط حضور دستگاه ها در این پایگاه

14 آذر 1400 ساعت 8:49

رضا فلاح با تاکید بر این که پایگاه امداد جاده ای شهداد -نهبندان نیاز به حضور دائمی نیروهای انتظامی دارد، بیان کرد: همه ی دستگاه ها اعلام آمادگی برای حضور در این پایگاه را دارند اما به شرط فراهم شدم امنیت چرا که امنیت پیوست هر کاری اعم از فرهنگی، اقتصادی و ... است.


به گزارش راه آرمان، چندی پیش سایت خبری راه آرمان در پی دغدغه های یک فعال رسانه ای مبنی بر تعطیل شدن پایگاه امداد جاده ای، جاده ی شهداد-نهبندان با وی گفتگویی  انجام داد. این گفتگو با تیتر 
"پایگاه امداد جاده ای واجب فراموش شده دشت گردشگری/ مسئولان کرمانی در خصوص جدا شدن بخشی از بیابان شهداد شفاف سازی کنند"
منتشر شد،خوشبختانه خبرها حاکی از این است که این پایگاه جاده ای قرار است دوباره فعالیت خود را آغاز کند.
  
 رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت:در سال 98 سیلی آمد که این منطقه و به خصوص جاده شهداد-نهبندان را باتلاقی کرد به گونه ای که هیچ مسیر ترددی نبود و حدود 20 کیلومتر را مسیر را آب برد همچنین مسیر، تیرهای برق و پایگاه زیر آب رفتند اما جمعیت هلال احمر آن جا را رها نکرد بلکه پایگاهش را به داخل بخش شهداد انتقال داد.

وی با تاکید بر این که بعد از سیل 98 پایگاه هلال احمر در بخش شهداد ایجاد شد، بیان کرد: از سال 98 تا کنون قریب 61 حادثه توسط هلال احمر پوشش داده شده است که در طول این زمان 225 نفر آسیب دیده شده اند و 140 نفر امداد رسانی شده  و حتی در این مدت حادثه ی بالای 5 ساعت هم وجود داشته که توسط نیروهای هلال احمر امداد رسانی شده اشت.

   مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: به واقع علت انتقال پایگاه هلال احمر سیل و باتلاقی شدن منطقه و مسدود شدن کامل مسیر بوده است.

فلاح افزود: از آنجا که بعد از بارش های 98 دریاچه شهداد در این مسیر شکل گرفت این منطقه تبدیل به منطقه ی گردشگری ملی و بین المللی شد، تعداد حادثه ها افزایش یافت از این رو جمعیت هلال احمر ورود  و اضطرار راه اندازی مجدد پایگاه را به استانداری مطرح کرد و از طرفی مصوبه ی  شورای تامین را گرفت.

وی اظهار کرد: مصوبه ی شورای تامین این بود که بایستی این پایگاه راه اندازی شود، هم اکنون پایگاه نزدیک یک هفته است که شروع مجدد به کار کرده است اما برای استقرار دائم نیاز به حضور نیروی انتظامی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان توضیح داد: این پایگاه تفاوت ویژه ای با سایر پایگاه ها دارد چرا که سایر پایگاه ها فقط پایگاه های امدادی جاده ای هلال احمر است اما این پایگاه مجتمع رفاهی، امدادی و درمانی است یعنی یک مجتمع خدماتی است که اورژانس، نیروی انتظامی، هواشناسی، مخابرات و نیروهای وزرات نفت در این مکان مستقر بوده اند اما بعد از سیل 98 همه آن جا را ترک کرده اند.

فلاح عنوان کرد: ضرورت راه اندازی مجدد این پایگاه را بارها متذکر شده ایم و خوشبختانه با فرماندار بازدید از این پایگاه را انجام داده ایم و انشاالله با حضور نیروی انتظامی هم برای امنیت کویر و هم نیروهای مستقر در این پایگاه امنیت خاطر بیشتری فراهم شود.

وی با تاکید بر این که  این مسیر نیاز به حضور دائمی نیروهای انتظامی دارد، بیان کرد: همه ی دستگاه ها اعلام آمادگی برای حضور در این پایگاه را دارند اما به شرط فراهم شدم امنیت چرا که امنیت پیوست هر کاری اعم از فرهنگی، اقتصادی و ... است.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 123072

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123072/حضور-نیروهای-هلال-احمر-پایگاه-امداد-جاده-شهداد-نهبندان-هفته-ی-گذشته-استقرار-دائمی-انتظامی-شرط-دستگاه-این

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir