تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
۰
plusresetminus
عبدالمجید شیخی، اقتصاددان با انتقاد از نحوه انتشار مصاحبه خود در یکی از رسانه ها، در این خصوص توضیحاتی را در اختیار پایگاه خبری راه آرمان قرار داده است.
توضیحات یک اقتصاددان درباره یک مصاحبه پر حاشیه
به گزارش راه آرمان، گلایه نامه دکتر عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه کارشناس اقتصاد و اقتصاد کشاورزی پس از انتشار مصاحبه ایشان با عنوان " عامل خشکسالی در ایران رواج گناه وحسن روحانی" به شرح زیر است:

یک پایگاه خبری معلوم الحال پس از مصاحبه با بنده، به رغم تعهدی که قبلا" دادند که چیزی خلاف حقیقت منتشر نکنند، پس از انتشار متن مصاحبه در تاریخ ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰، با حاشیه روی به دروغ از بنده به عنوان حامی دولت نهم و دهم یاد می کند (که این حمایت در راستای حمایت مردمی، بعدا" به دلیل انحراف احمدی نژاد از خط ولایت فقیه تبدیل به مخالفت با ایشان شد.

ولی سردبیر خود را به جهالت می زند و بر این حقیقت سرپوش می گذارد) و مصاحبه علمی را به یک مصاحبه سیاسی و عامیانه تبدیل می کند و بخصوص به عمد بجای توجه به محتوای مصاحبه ، عنوان" عامل خشکسالی در ایران رواج گناه و حسن روحانی است" را انتخاب کرده است.

اولا" برای اهل بصیرت خوب روشن است که اصولا" در ۴۲ سال گذشته یک باند خاص در امور اجرایی حضور داشته و تنها در دولت نهم و دهم به ظاهر در راس نبودند ولی با توجه به روال دولت نهم و دهم که مَنِشی برای حذف افراد نداشت، در بدنه و مدیریت میانی هرم حضور داشتند.

ثانیا" در دو سال اخیر دولت دوازدهم، این باند برای فرار از سوء مدیریت های خود به این نتیجه رسیدند که باید تقصیرها را به گردن حسن روحانی بیاندازند.

لذا بی دلیل نیست که بنده در متن سوء مدیریت این باند را عامل اصلی مقابله با کم آبی و خشکسالی معرفی می کنم و  دولت یازدهم و دوازدهم را به عنوان نماینده این باند غرب گرا و خودباخته معرفی می کنم که تیر خلاص را به پیکر بی جان بخش کشاورزی و آب زد.

و لذا این پایگاه خبری، گزینشی آن بخش از متن را خودسرانه و با غرض انتخاب می کند تا بر خیانتهای این باند در عدم توجه به سرمایه گذاری در مهار، تولید، ذخیره سازی و توزیع آب در طرف عرضه و عدم اصلاح نظام تقاضا در مصارف کشاورزی، صنعتی و شرب و نیز در عدم سرمایه گذاری در تولید انرژی تجدید پذیر که ارتباط مکمل و جایگزینی با تولید انرژی برق از آب و ساخت سد از یک طرف و تولید آب شیرین با این انرژی ها دارد، سرپوش بگذارد.

ثالثا" در کادر بالای مصاحبه به دروغ اشاره می کند که متن مصاحبه به تایید بنده رسیده است. در حالی که مصاحبه بنده صوتی بوده و بسیاری از محتوا را گزینشی حذف کرده و برای بنده منتخب پیاده شده ای از متن آمده و بنده هم جهت مراعات فضای نشریه امکان افزودن متن برایم میسر نبوده است. جای تاسف است که اینان از هزاران صداقت ما( و بخصوص احترامی که به اینان برای مصاحبه قائل شدم) اینگونه در امانت خیانت می کنند. ما را به یاد پیام شهید نواب صفوی خطاب به مصدق السلطنه می اندازد.
والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcd5s0fsyt0xz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین