کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های نمازجمعه استان کرمان مطرح شد؛

پرستاران مبارز با کرونا پرستاری زینب گونه را به نمایش گذاردند/انتقام خون سپهبد شهیدمان را خواهیم گرفت/مکتب مقاومت سلیمانی باید ترویج شود

19 آذر 1400 ساعت 13:21

ائمه جمعه استان کرمان گفتند: باید مسئولان مکتب شهید سلیمانی را در تمام امور کاری سرلوحه خود قرار دهند و آن را پیاده سازی کنند و باید انتقام خون سردار مان را نیز بگیریم، دشمنان بزودی سیلی محکمی خواهند خورد و انتقام‌سخت را خواهیم‌گرفت.


به گزارش راه آرمان آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار شد.

امام جمعه کرمان:مکتب شهید سلیمانی باید در استان کرمان پیاده سازی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی گفت : امام علی (ع) می‌فرماید : با تقوا می‌توان رشته گناه را قطع کرد و با یقین و علم می‌توان به جایگاه معنوی دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) در این حدیث شریف ما را به رعایت تقوا و افزایش علم، آگاهی و معرفت دعوت می‌کند و انسان آگاه و با معرفت قیامت، شب اول قبر و جایگاه خود را می‌داند و به هدف از خلقت انسان آگاه است و اگر این چنین شد حتماً رشته گناه را قطع خواهد کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به بحث هفته‌های گذشته پیرامون سرگذشت انسان هواپرست و دنیاپرست از نگاه قرآن کریم گفت: برای دنیاپرستان سه صفت در قرآن کریم نقل شده که نخستین آن عهدشکنی دنیاپرستان است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم دنیاپرستان را قطع کننده پیمان‌ها عنوان می‌کند بیان کرد: دنیاپرستان به خودشان هم رحم نمی‌کنند و حتی پیمان بین خود و خدای خود را هم می‌شکنند.

علیدادی‌سلیمانی گفت: قرآن در بیان صفت سوم، آنها را مفسد فی‌الارض می‌داند که در زمین ایجاد فساد می‌کنند و فساد یعنی از اعتدال خارج شدن است و این افراد به دنبال کم و زیاد بودن هستند.

علیدادی سلیمانی گفت: دنیای ما باید زمینه ساز آخرت ما باشد تمام هم و غم دنیاپرستان همین دنیا است در حالی که انسان‌های بهشتی از این دنیا برای آخرتشان استفاده می‌کنند و غیر از حلال خدا کاری را انجام نمی‌دهند.

علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: مصادیق فساد در آیات متعدد قرآن کریم آمده است و یکی از مصادیق فساد جنگ با خدا و پیغمبر خدا است در روایات متعددی مجازات دنیوی محاربه با خدا و پیغمبر آمده است که هم این دنیا و هم آخرتشان را نابود کرده و سقوط می‌کنند.


وی افزود: اسلام تهدید و ترساندن مردم اعلام جنگ با خدا است و برهم زنندگان امنیت جامعه و شرارت، در واقع با خدا و پیغمبر خدا (ص) در حال جنگ هستند و قرآن کریم آنها را مفسدان فی‌الارض معرفی می‌کند.


نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه ریشه تمام گناهان دنیاپرستی است بیان کرد: در تعریفی دیگر دنیاپرستی راس تمام فتنه‌های عالم عنوان شده است.


امام جمعه کرمان در بیان خطبه دوم نماز جمعه کرمان با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان کرد: پرستاران ما در دو سال اخیر جهاد بزرگی برای مداوای جامعه و مقابله با بیماری کرونا داشتند که جای تقدیر دارد.


وی با بیان ویژگی‌های مکتب زینب کبری(س) افزود: حضرت زینب (س) بزرگ‌ترین سختی‌ها، دشواری‌ها و مصائب را در کربلا پشت سر گذاشت اما با افتخار بیرون آمد و نشان داد زن در جامعه اسلامی می‌تواند الگو باشد.


علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه رساندن پیام عاشورا به جامعه ویژگی‌های حضرت زینب (س) را تکمیل کرد گفت: این پیام عاشورایی زینب(س) بود که مدافعان حرم را به وجود آورد و حاج قاسم مدافع حرم شده و خودش مکتب‌ساز شد.


وی با بیان اینکه در آستانه سالگرد شهادت شهید سلیمانی قرار داریم و مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امامین انقلاب و اهل‌بیت(ع) است افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین مکتب انقلاب اسلامی تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی و در نهایت به‌وجود آمدن تمدن اسلامی را عنوان می‌کنند تا مسیر ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: شهید سلیمانی فرزند و محصول انقلاب اسلامی است که دو رهبر بزرگ تاریخ اسلام توانستند در دنیای پر آشوب امروز با ارزش‌های اسلامی آن را به وجود بیاورند.


نماینده ولی فقیه افزود: شهید سلیمانی مکتب اسلام را عملیاتی کرده و تا حدی فداکاری کرد که جان خود را برای اسلام در طبق اخلاص گذاشت و حاج قاسم در این فداکاری مرز و جغرافیا نمی‌شناخت.


علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی در استان کرمان که زادگاه حاج قاسم است باید پیاده‌سازی شود گفت: مسئولان استان باید مکتب شهید سلیمانی را در تمام امور کاری خود سرلوحه قرار داده و آن را پیاده‌سازی کنند.

وی افزود: شهید سلیمانی در میدان جنگ نیز متشرع بود و حدود شرعی را رعایت می‌کرد وتمام هم و غم شهید سلیمانی رضایت خدا بود و با هوا و هوس و از روی احساس تصمیم نمی‌گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه شهید سلیمانی خودش را فدایی یک جریان خاص نمی‌کرد تصریح کرد: جوانان انقلابی و چهره‌های شاخص استان بدانند راه برون رفت مشکلات تاسی به مکتب شهید سلیمانی و در خدمت دین و دیانت و رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی است.

 نرماشیر: پرستاران تلاشگرانی که بصورت گمنام در جبهه سلامت جهاد می کنند

حجت الاسلام‌روح‌الله ایرانژاد امام جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه های این هفته شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان‌کرد:پرستاران همان تلاشگران و ایثارگرانی هستند که بصورت‌گمنام در جبهه سلامت تلاش می کنند.


خطیب جمعه نرماشیر حضرت زینب(س)را نماد اسوه و الگو پرستاری دانست و‌گفت:حضرت زینب(س) پرستار نهضت و مکتب اسلام بود و  او نماد اسوه یک پرستار است.


وی باتوجه به فرارسیدن دومین سالگردسپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی, گفت: همانطور که‌رهبر عزیزمان فرمودند؛به شهید عزیزمان به چشم یک فرد نگاه نکنید بلکه به چشم یک‌مکتب و یک راه انسان ساز نگاه کنید.


ایرانژاد در ادامه‌ اذعان‌کرد: راه حاج قاسم,راه دفاع از اسلام است و این راه ادامه دارد,شهادت حاج قاسم اسلام را زنده کرد و دشمن را به زانو در آورده است.


امام جمعه نرماشیر گفت: انتقام خون سردارمان را خواهیم‌گرفت,دشمن فکر نکند ما نشسته ایم, آن ها باید بدانند, دیر و زود دارد اما سوخت وسوز ندارد,سیلی محکمی خواهند خورد و انتقام‌سخت خواهیم‌گرفت.

 جیرفت:با کار جهادی آثار تحریم‌ها به حداقل می‌رسد 

حضرت حجت الأسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت گفت: با کار جهادی مسائل داخلی و اقتصادی مردم را به نحوی می‌توان پیش برد که آثار تحریم‌ها به حداقل برسد.

امام جمعه جیرفت، حضرت زینب (س) را نمونه کامل یک زن در اسلام برشمرد و ابراز کرد: در کربلا خون بر شمشیر پیروز شد، به واسطه نقش آفرینی حضرت زینب (س) می‌باشد.

حضرت حجت الأسلام والمسلمین تارم بیان کرد: شخصیت‌های گرانقدری همچون حضرت زینب (س) و مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه (س) الگوهایی هستند که توانستند نقش زن را در جامعه و عرصه‌ها تبیین کنند و زنان ایران اسلامی به تأسی از آنان در دفاع مقدس، زینب گونه ایفای نقش کردند.

وی گفت: با هوشمندی و درایت، سالروز ولادت حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده و پرستاران در دوران کرونا با الگوگیری از آن حضرت ایثارگری کردند.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: برخورد مناسب و روحیه دادن به بیمار برای بهبود آن بسیار اثرگذار است که پرستاران عهده‌دار آن هستند و روز پرستار را به تمامی زحمتکشان این عرصه و شهدای مدافع سلامت تبریک می‌گوئیم.

حجت الأسلام تارم با گرامیداشت روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: امور فرهنگی بسیار مهم است که باید تحولی در امور فرهنگی با نشأت از فکر و تفکر عمیق در تمامی زمینه‌ها صورت پذیرد.

وی افزود: از مسئولین تقاضامندیم اقدامات لازم برای جلوگیری از زیان مستمر کشاورزان جنوب کرمان را انجام دهند.

امام جمعه جیرفت گفت: مردم در مصرف برق صرفه‌جویی را مد نظر قرار دهند تا امکان استفاده از این نعمت برای تمام شهروندان و هموطنان فراهم آید.

ریگان: زنان از گذشه تا کنون نقش برجسته ای را در انقلاب اسلامی ایفا کرده اند

نماز جمعه این هفته ی شهرستان ریگان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده برگزار شد 

رضازاده تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب(س) تبریک گفت.
وی در ادامه ویژگی های بانو حضرت زینب ازجمله اسوه ی صبر و استقامت ،مقاومت دربرابر مشکلات اشاره کرد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به نحوی می‌توان گفت انقلاب زینبی است.

خطیب جمعه شهرستان ریگان گفت:از اول انقلاب زنان نقش برجسته ای را در انقلاب اسلامی ایفا کرده اند،هم در حادثه‌ی بزرگ انقلاب و هم در حادثه سخت و دشوار هشت سال دفاع مقدس نقش داشته اند.

وی بیان کرد:به مناسبت  ولادت بانو حضرت زینب (س) که روز پرستار نامگذاری شده است از شهدای مدافع سلامت یادی کنیم که به خاطر جان ما از جان خود گذشتند.

رضازاده اضافه کرد:تشکیل شورای عالی فرهنگی به فرمان حضرت امام ره درسال ۱۳۶۳ را داریم.

وی بااشاره به سخنان حضرت آقا گفت ،نمی‌توانیم فرهنگ را از عرصه های دیگر جدا کنیم.

خطیب جمعه شهرستان گفت :قيمت خرما با تورم هم خوانی ندارد که از مسئولین خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

وی درپایان از مسئولین شهرستان خواستار شد به این موضوع کنند و فکری برای این محصول  صادراتی بکنند.


 منوجان : ایران انقلابی مهمترین محور مقاومت است
حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت: زینب کبری (س) نمونه برجسته تاریخی از حضور یک زن را در یکی از مهمترین مسائل تاریخ نشان می‌دهد .

وی افزود:اینکه گفته می شود در حادثه کربلا خون بر شمشیر پیروز شد که واقعاً پیروز شد عامل این پیروزی حضرت زینب (س) بود حادثه عاشورا نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد .

حجت الاسلام محمد جعفری بیان کرد:حضرت زینب(س) با عظمتی خیره کننده و درخشنده در عرصه ظاهر می شود و کار می کند که دشمنی که که به ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است ذلیل می شود این کار زینب کبری(س) است که نشان می دهد می توان حجاب و عفاف را تبدیل به عزت مجاهدانه و یک جهاد بزرگ کرد.

وی افزود:انقلاب ما انقلاب زینبی است از اول انقلاب زنان یکی از برجسته ترین نقش ها را در این انقلاب ایفا کردند هم در خود حادثه بزرگ انقلاب و هم در حادثه بسیار بزرگ هشت سال دفاع مقدس، نقش مادران و همسران بسیار زیاد بود.

حجت الاسلام محمد جعفری تاکید کرد: اکنون بسیاری از جامعه پرستاری ما خانم ها هستند که سلامت جامعه ی ما را بر عهده دارند .

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون تصریح کرد:مسئله سلامت اولین مسائل مهم زندگی جوامع بشری است مجموعه پزشکی و پرستاری و بقیه دستگاه های سلامت در واقع تامین کننده این نعمت بزرگ برای جامعه هستند تکلیف پرستاران هم بسیار سنگین است بیماری دچار آشفتگی و ناراحتی است به خصوص بیماران سخت که کمک به او فقط کمک به جسم  نیست که جسم با دارو و درمان باید علاج گردد اما روح بیمار با محبت،لطف و نوازش با مهربانی درمان می شود درخصوص این سال های اخیر که همه جهان، همه کشورها و مخصوصا کشور ما دچار بیماری منحوس کرونا شده این پرستاران عزیزمان شبانه روزی تلاش می کنند گاها می شود ماه ها خانواده خودشان را ندیده اند به این عزیزان عرصه سلامت خداقوت می گویم.

امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) اظهار کرد: یکی از مشکلات مهمی که ما داریم در عرصه فرهنگ است در ساختار فرهنگی کشور به یک بازسازی انقلابی و یک حرکت انقلابی نیاز داریم فرهنگ زیربنای کشور است .

وی افزود:خیلی از این خطا هایی که ما در بخش‌های مختلف انجام میدهیم ناشی از فرهنگ حاکم در ذهن ما است اگر ما اسراف داریم اگر ما سبک زندگی غلط داریم اگر ما تقلید کورکورانه داریم  همه اینها از مشکلات فرهنگی است و فرهنگ حاکم بر ذهن ما که در عمل همه این مشکلات را به وجود آورده است زندگی تقلیدی، زندگی های تجملاتی و اشرافی گری غالباً ریشه فرهنگی دارند.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون (نودژ) با گرامیداشت هفته قرآن ،عترت و نماز بیان کرد: این سه فر هنگ مهم هستند که باید اهمیت داده شوند و ترغیب جوانان و نوجوانان به امر نماز و تلاوت قرآن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد باید نسل جدید را به نماز ترغیب کرد و این مهم است و نباید غافل شد .

کهنوج: در مذاکرات هسته ای ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است

امام جمعه کهنوج ایران انقلابی را مهمترین محور مقاومت دانست وگفت: دولت سیزدهم به میدان مذاکره و دیپلماسی آمده است اما دنیای غرب بداند که ایران انقلابی فاصله‌ای با میدان رزم ندارد و این فاصله را هم بسیار کم کرده است.

وی افزود: در مذاکرات هسته ای ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است باید وعده‌های غرب را راستی آزمایی کند البته ایران انقلابی برای رفع تحریم ها، ظرفیت خودش استفاده می کند اما مهمتر از رفع تحریم، خنثی سازی تحریم را سرلوحه کار خودش قرار داده است پس دنیای غرب باید بهای بدقولی خودش را بپردازد.


خطیب جمعه کهنوج عنوان کرد: اکنون خبر از بحرانی است که سال ها مخصوصا منطقه جنوب ما با آن مواجه هستیم بحران کم آبی است واقع شدن ایران در کمربند خشک و نیمه خشک جهان با متوسط بارندگی سالانه ۲۵۰ میلی متر یعنی یک سوم متوسط جهانی و از طرفی میزان تبخیر بالای آب در این منطقه موجب شده تا کشور ما در بحران کم آبی قرار گیرد و همواره با تنش آبی مواجهه شود.

امام جمعه کهنوج اضافه کرد: منطقه جنوب کشور نیز شغل اکثر مردم کشاورزی است و نسبت به مناطق دیگر بیشتر در معرض این آسیب و بحران قرار دارد بنابراین باید مردم و مسئولین دست به دست یکدیگر بدهند تا از این بحران به فضل خدا عبور کنیم.
 
وی تصریح کرد: نکته مهمتر و ضروری‌تر این است که مسئولین باید در شرایط فعلی طرح های آبخیزداری و مهار آب هایی که هدر می‌روند را هر چه سریعتر اجرا کنند که این موضوع تا حدودی می تواند کشور را از این بحران نجات دهد.
کوهبنان:پرستار امروز ما اگر بخواهد ولایی و انقلابی باشد باید خصوصیات حضرت زینب را داشته باشد

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.
حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام نورانی پیامبر اکرم (ص) گفت: انسان باید همواره تقوای الهی ، صداقت در نیت ، گفتار و عمل ، وفای به عهد ، ترک خیانت ، خوش اخلاقی ، شاکر بودن ، حمایت از امام عادل و...... داشته باشد.
وی تاکید کرد: ما مردم ایران شکر گذار نعمت جمهوری اسلامی هستیم مکتبی که برگرفته از سیره پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین است.
امام‌ جمعه کوهبنان افزود: در سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار قرار داریم روز بسیار مبارکی است که این روز را به همگان خصوصا محضر مقام معظم رهبری تبریک می گویم .
وی ابراز داشت: جا دارد از خدمات پزشکان ،پرستاران و خیران تقدیر کنیم باید از پرستاران که در دوران سخت کرونا فعالیت دارند تجلیل ویژه داشته باشیم باید از پرستارانی که در خانه ها از جانبازان و بیماران نگهداری می کنند نیز تقدیر کنیم .
خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود:  حضرت زینب (س) علم الهی داشتند، زینت پدر بودند ، عفت و‌ پاکدامنی ، ولایت مداری، صبوری ، ایثار ، شجاعت و شهامت، فصاحت و بلاغت ، سخاوت ، استعداد سرشار ، عبادت و بندگی خدا و....  از دیگر ویژگی های بارز ایشان هستند.
وی یادآور شد: پرستار امروز ما اگر بخواهد ولایی و انقلابی باشد باید خصوصیات حضرت زینب را داشته باشد ، با بیمار همراهی کند در کارش صبور باشد ، مسئولیت پذیر باشد ، اخلاق حسنه و شایسته حضرت زینب (س) را داشته باشد.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در ایام شهادت سومین شهید محراب آیت الله دستغیب قرار داریم شهیدی که همواره بر شب زنده داری ، عبادت و بندگی ، ارشاد دیگران با رفتار ، تکریم والدین ، ساده زیستی ، فروتنی ، کمک به دیگران ، مهربانی ، دلسوزی با خانواده ، توجه به جوانان و دانشجویان ، ولایت پذیری ، عشق به شهادت مبادرت داشت لذا در دل مردم نفوذ کرد.
وی ابراز داشت: حضرت امام (ره) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دل و قلب مردم جای دارند لذا در قلب آمریکا هم مردم به ایشان ارادت دارند. 
امام جمعه کوهبنان بیان داشت: جا دارد در مصرف آب ، برق و‌گاز صرفه جویی کنیم خصوصا در این فصل  مصرف گاز را مدیریت کنیم.
وی تاکید کرد: در بحث فضای مجازی مواظب باشیم به خوبی استفاده کنیم که دچار گناه نشویم و خود را آتش نیندازیم.

طغرالجرد: گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی است.
نماز جمعه این هفته  بخش طغرالجرد به امامت حجت‌الاسلام یاور نجم الدینی  برگزار شد.

خطیب جمعه طغرالجرد پس از دعوت همگان به تقوای الهی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار خدمت همه پرستاران و همسران جانبازان گفت : انقلاب ما یک انقلاب دینی است از اول انقلاب زنان  برجسته ترین نقش ها را داشتند هم در انقلاب و هم در دفاع مقدس خوش درخشیدند.
وی خاطر نشان کرد: مسئله سلامت جز اولین مسائل مهم جوامع است البته هم سلامت و هم امنیت از شمار نعمت های بزرگ است تا از آن نعمت ها محروم نباشیم قدر آن را نمی دانیم .
حجت الاسلام یاور نجم الدینی افزود: نعمت پرستار در این میان نعمت بسیار برجسته ای است که این وظیفه سنگین را بر عهده گرفته اند، پرستاران باید در زمینه صبر به حضرت زینب (س) اقتدا کنند در زمان بیماری کرونا هم از لحاظ روحی و هم جسمی بسیار خسته شده اند اما بدانند لحظه لحظه کار پرستاری حسنه الهی است. 

خطیب جمعه طغرالجرد در ادامه افزود: دوره اول مذاکرات دولت سیزدهم با 4+1 پس از 5 روز پایان یافت با همه فشارها  ایران در این مذاکرات به دنبال رفع تحریم است.
امام جمعه طغرالجرد بیان داشت:  کشورهای اروپایی باید به تعهدات خود عمل کنند واقعیت این است که نمی توان مسأله تحریم ها را در کاهش رشد اقتصادی کشور نادیده گرفت، اما گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی است.
 وی تصریح نمود: تحریم ها نهایتأ 20% در وضعیت اقتصاد ایران تأثیر دارد این که فضای معیشتی در جامعه بوجود آمده از سوءمدیریت مدیران قبل بود ثانیاً این اتهامی که به دولت سیزدهم می زنند که در پی رفع تحریم و مذاکره نیست این اشتباه است انجام این مذاکرات برای رفع تحریم است. 
وی افزود: موضوع سوم فرهنگ سازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح در مدیران و مسئولین کشور است که متأسفانه قبلا چندان به این موضوع توجه نشده بود مسئولان باید بدانند برای تأمین منابع ملی به مسئولیت برگزیده شده اند.
خطیب جمعه طغرالجرد ابراز داشت: دولت وعده داده که بودجه 1401 واقعی و شفاف بسته شود. ایجاد شفافیت اقتصادی رمز عبور از چالش های مختلف اقتصادی است اگر این روحیه جهادی با برنامه ریزی اصلاح گرانه باشد حتی در صورت ادامه تحریم ها می‌توان شرافتمندانه زیست.

امام جمعه فهرج: انقلاب اسلامی ما باید انقلاب زینبی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: حادثه عاشورا نشان داد که زن در حاشیه ی تاریخ نیست بلکه در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی باید انقلاب زینبی باشد چرا که کانون اصلی قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایمان زینبی ماست.

خطیب جمعه فهرج خاطرنشان کرد: قدرت این ملت به موشک، توپ و تانک و مسلسل نیست آن چیزی که باعث صدور انقلاب شده بصیرت، ولایتمداری و مطیع ولایت مطلقه فقیه بودن است.

آقاملایی همچنین با اشاره به دیدار ۶ شهریور ۱۴۰۰ رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت سیزدهم و ارائه نکات در زمینه فرهنگی اظهار کرد: دقت در این بیانات نشان میدهد که وضعیت پیشین فرهنگی مطلوب رهبری نبوده و ایشان به آن نقد دارد.

وی با بیان اینکه در ساختار فرهنگی کشور حرکت انقلابی لازم است اضافه کرد: برخورد سطحی در زمینه تغییرات فرهنگی پاسخ مطالبه رهبری نیست؛ ما باید فکر خود را اصلاح تا بتوانیم تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کنیم.

امام جمعه قلعه گنج گفت: ایجاد شفافیت اقتصادی رمز عبور از چالش های مختلف اقتصادی ست

 ظهر امروز ۱۹ آذر ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک»، در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب«س» و روز پرستار گفت: یکی از مراکز و کانون های که هدف حملات و اماج دشمنان دین و نظام اسلامی است، کانون مهم خانواده است، که این کانون اجتماع را می سازد، که اگر کانون خانواده گرم باشدو عواطف داشته باشند، فرزندانی با نشاط تحویل جامعه می دهند،

وی افزود : اخلاق در خانواده و تعامل زن و مرد مساله ای مهمی ست که باید زن و شوهرها حقوق متقابل یکدیگر را رعایت بکنند، که به تعبیر قران کریم همسر برای ارامش، برای طغیان زدایی و برای از بین بردن اضطراب است،

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به طرح این سوال اگر دشمن دست از تحریم برندارد ایا راهی برای حل معضلات اقتصادی وجود دارد؟ 
گفت : واقعیت این است که نمی توان مساله  تحریم ها را در کاهش رشد اقتصادی نادیده گرفت اما گره زدن نجات اقتصاد کشور به مذاکرات یک جنگ روانی و ادراکی برای جامعه است،اما انجام مذاکرات برای رفع تحریم است، در حالیکه در دولت سیزدهم فرهنگ سازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح در مسئولان کشور است،

حجت الاسلام والمسلمین  احمدی نیک گفت: اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی یکی از مهم ترین گام ها ست ، که ایجاد شفافیت اقتصادی ، رمز عبور از چالش های مختلف اقتصادی ست، دولت وعده داده در بودجه سال ۱۴۰۱ واقعی و شفاف بسته شود، و تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب و کار که توسط وزیر اقتصاد ابلاغ شده باید اجرایی شود، زیرا شفافیت مانع خیلی از فسادها و رانت ها میشود،که خروجی دنبال کردن این موارد خنثی سازی و کم اثر شدن تحریم هاست،

خطیب جمعه قلعه گنج با اشاره به طرح توافق موقت مذاکرات گفت : امریکا در طرح توافق موقت مذاکرات دنبال اهدافی از جمله : خرید زمان برای خودش با هدف به سرانجام رساندن فرایند تحریم ها و تقویت اثر گذاری مجدد ان بر کشور، پاک کردن گذشته منفی امریکا،دامن زدن به پدیده اجتماعی شدن  مذاکرات و شرطی سازی اقتصاد کشور،و مسلط سازی مجدد نظام بازرسی های شدید است

وی اظهار کرد: طرح توافق موقت نشان می دهد که غربی ها هرگز پایبندی و تعلقی به توافق اصلی نداشته و به دنبال تمسک به انواع شیوه ها برای امتیاز گیری حداکثری و امتیاز دهی حداقلی هستند، که باید تیم مذاکره کننده و دولتمردان مواظب نقشه ها و ترفندهای غربی ها باشندو از منافع ملی حراست و حفاظت کنند،

بردسیر: احیا و بازسازی ساختار فرهنگی کشور  از اولویت ها و مسائل مهم کشور است. 

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیرضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار گفت: حضرت زینب سلام الله علیها اسوه صبر و شهامت است که در حین اسارت پرچمدار قیام عاشورا است و امروز نیز اقتدار ما در منطقه به خاطر وجود مقدس این بانوی بزرگ است.

حجت الاسلام کرمانی سلامت را بزرگترین نعمت الهی دانست و گفت: کادر درمان و مجموعه های مرتبط با سلامت به خصوص در این ایام کرونا در جهت تامین این نعمت نقش مهمی را ایفا کردند اما نقش پرستاران از جهت مراقبت از سلامت جسمی و روحی بیماران برجسته تر و کارشان سنگین تر است.

وی ضمن اشاره به 19 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام بیان کرد: فرهنگ زیربنا و ریشه بسیاری از مسائل دیگر است.

امام جمعه بردسیر افزود: درست است که امروز اولویت اول مسئله اقتصاد است اما بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری احیا و بازسازی ساختار فرهنگی کشور نیز از اولویت ها و مسائل مهم کشور است. 

وی اظهار کرد: با احیاء فرهنگ می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را که به خاطر رواج ضد فرهنگ ها مانند اسراف و تجمل گرایی و سبک زندگی به وجود آمده است حل کرد. 

خطیب جمعه بردسیر تصریح کرد: روز حقوق بشر که در پیش است روز حقوق کسانی است که به دنبال منافع خود هستند نه حقوق بشر و آن چه که آنها در قالب حقوق بشر بیان می کنند دروغی بیش نیست و باید حقوق بشر واقعی را از اسلام یاد بگیرند.

وی به مذاکرات وین نیز اشاره کرد و گفت: ایده توافق که توسط آمریکا ارائه شده است نشانه عدم پایبندی آنها به برجام است زیرا با این ایده اهداف ایران که رفع کامل و همیشگی تحریم ها است تامین نمی شود و آنها با این توافق به دنبال منافع خودشان هستند بنابراین ایران دنبال این توافق موقت نیست.

حجت الاسلام کرمانی در پایان گفت: از 20 تا 26 آذر هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز است که امسال این امر با هدف ترویج و تبلیغ این سه منشور نورانی بر عهده آموزش و پرورش است که اگر این سه محور در جامعه احیا شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد که امیدواریم در شهرستان نیز با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهادها این برنامه به خوبی اجرا شود.

فاریاب:پرستاران در زمینه شغلی، الگویشان باید حضرت زینب (س)باشد
نماز جمعه این هفته شهرستان  فاریاب به امامت حجت الاسلام  بهبودی امام جمعه موقت اقامه شد.

خطیب نماز جمعه فاریاب گفت : ولادت حضرت زینب کبری (س) را به ساحت مقدس امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری تبریک عرض میکنم و همچنین به مناسبت روز پرستار عرض تبریک ویژه خدمت پرستاران و مدافعان سلامت داریم.

امام جمعه موقت ابراز کرد : پرستاری، شغل مقدسی است و حضرت یوسف (ع) زمانی که در زندان بود یکی از وظایفی که انجام میدادند این بود که از زندانیان بیمار نگهداری و پرستاری میکردند.

 حجت الاسلام بهبودی بیان کرد: علامه مجلسي مطلبی را از امام علي عليه السلام چنين نقل كرده است:
«شبي تب وجودم را فرا گرفت و خواب را از من ربود. بدين جهت رسول خدا صلي الله عليه و آله تا صبح بيدار بود و شب را بين من و نماز تقسيم مي كرد، پس از نماز نزد من مي آمد و جوياي حال من مي شد و با نگاه كردن به من از وضعيت بيماري ام اطلاع مي يافت شيوه پيامبر تا طلوع صبح چنين بود.
 
وی در خصوص فلسفه نامگذاری روز پرستار اظهار کرد: ارزش حضرت زینب (س) بخاطر تمام تکالیفی است که انجام می داد و آن تکالیف بر اساس تکالیف الهی بود انتخاب او تکلیف الهی بود.

 وی ادامه دادحضرت زینب (س) شناخت کافی داشت ،چه قبل از کربلا و چه بعد از کربلا؛ لحظه ای تعلل نکرد و امام زمانش را همراهی کرد.

خطیب نماز جمعه فاریاب افزود : اگر بصیرت نباشد، در شناخت و انتخاب به مشکل بر میخوریم ،حضرت زینب (س) بصیرت داشت؛ بهمین خاطر در شناخت وظیفه و انتخاب هایش بهترین بود.


وی در ادامه بیان کرد: پرستاران در زمینه شغلی، الگویشان باید حضرت زینب (س)باشد،یعنی رفتار و گفتارشان مثل زینب (س) باشد که به تمام داغداران حادثه کربلا دلداری میداد و با اینکارشان ارزش کارشان را بالا ببرند.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 123182

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123182/پرستاران-مبارز-کرونا-پرستاری-زینب-گونه-نمایش-گذاردند-انتقام-خون-سپهبد-شهیدمان-خواهیم-گرفت-مکتب-مقاومت-سلیمانی-باید-ترویج-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir