تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶
۰
plusresetminus
اگر چه ماجرای آرامستان جدید کرمان در هر صورت ، خوب یا بد، خاتمه می یابد اما بدون شک باید درسی باشد برای مسئولان کنونی و آینده استان تا در نگاه خود آینده نگری را نیز پیشه کنند.
آینده نگری راهبرد مغفول مانده ی برخی مدیران
به گزارش راه آرمان؛ حدود پنج سال است که از افتتاح آرامستان جدید کرمان می گذرد، آرامستانی که در روزهای پر التهاب افزایش بیماران کرونایی و تبع از آن افزایش مرگ و میرها افتتاح شد.
 
شاید یک از بحرانی ترین شرایطی بود که شهردار کرمان در آن زمان با آن روبرو شد، نبود فضا برای دفن مردگان در آرامستان قدیم، کندن دامنه ی کوه ها و درختان منطقه و از طرفی فریاد اعتراض فعالان اجتماعی و تیتر یک خبرها به اضافه ی افزایش مرگ و میر روزانه همه و همه این خبر را می داد که باید برای شهر کرمان به دنبال آرامستان جدیدی بود.

در نهایت آرامستان جدید نیز با همه ی اختلافاتی که در ابتدای راه با آن همراه بود افتتاح شد اما با وجود افتتاح آرامستان هنوز که داستان هایش تمامی ندارد، مشکلات متعددی از جمله عدم تامین روشنایی و غیراستاندارد بودن جاده‌ی دسترسی آن، عدم وجود زیر ساخت های مناسب از جمله نبود غسالخانه، آب و ... این بار صدای همه را بلند کرده است البته این که در هفته های اخیر یک خودرو در جاده‌ی آرامستان جدید واژگون شد و دو جوان جان باختند هم مزید بر علت شد تا شاید مسئولان ارزیابی دوباره ای در خصوص آرامستان جدید داشته باشند.

اکنون دیگر حرف از اما و اگرها گذشته، آنچه که مهم است موضوع دیگری است که بدون شک تلنگری است به مدیران و مسئولان استان کرمان...

پنجشنبه ی هفته ی گذشته شهردار کرمان سعید شعرباف تبریزی در خصوص آرامستان جدید به نکته ی جالبی اشاره کرد که بدون شک نیاز به تامل دارد.

او در میان اصحاب سانه به این موضوع اشاره کرد که "در مردادماه که آرامستان جدید افتتاح شد، مکانی برای قبور نبوده و برخی اجساد در داخل درختان جنگل دفن می‌شده است. من هم اگر آن زمان شهردار بودم، در آن شرایط فورس ماژور این تصمیم را می‌گرفتم اما اینکه آیا می‌توانستند یک سال قبل مدبرانه‌تر تصمیم درباره‌ی آرامستان جدید تصمیم بگیرند و عمل کنند تا به آن شرابط کمبود قبر نرسیم موضوع دیگری است ولی به هر حال، تصمیمی که برای بهره‌برداری از آن گرفته شد معقول و عاقلانه بوده است"
 
نکته ی مهم ی که می توان در میان کلام او یافت تصمیم مدبرانه آن هم با پیش بینی به موقع است نه آن که زمانی کارد به استخوان رسید تازه به فکر راهی برای نجات باشیم.

سوال اینجاست تقریبا از سال 98 درگیر بیماری کرونا هستیم و روز به روز آمار مرگ و میر ها افزایش می یافت، آیا مسئولان با یک حساب سرانگشتی نمی توانستند در خصوص آرامستان قدیمی و ایجاد آرامستان جدید اندیشه کنند؟

اگر چه ماجرای آرامستان جدید کرمان در هر صورت، خوب یا بد، خاتمه می یابد اما بدون شک باید درسی باشد برای مسئولان کنونی و آینده استان تا در نگاه خود آینده نگری را نیز پیشه کنند.
یادداشت از اعظم پسند
انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcgzw9qqak9xx4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما