تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱
۰
plusresetminus
ثمره رونق یافتن کشاورزی جنوب استان این است که سفره و اقتصاد قشر پرتلاش کشاورزان وسعت می باید و در پی آن بسیاری از آسیب های اجتماعی و اقتصادی هم کاسته می شود.
کشاورزی جنوب، امید یا ناامیدی
به گزارش راه آرمان جنوب استان کرمان یکی از قطب های کشاورزی کشور است، در کنار همه مولفه ها و عواملی که موجب شاخص و خاص شدن جنوب کرمان در زمینه کشاورزی شده است،متاسفانه مسائلی پیش پای کشاورزان و سد راه کشاورزی است که سود و منفعت این پیشه و شغل برای صاحبانش در حد رضایت بخشی قرار نمی گیرد، علاوه بر این خسارت های اقتصادی منجر به دلزدگی و دلسردی کشاورزان می شود.


وجود محورهای مواصلاتی ضعیف که به تبع آن کرایه حمل بار مضاعف می شود یکی از عوامل زیان آور است، این مقوله جزء زیرساخت‌های مبرم جنوب کرمان است و نیازمند توجه ویژه دولت است و قطعاً احداث خطوط  راه آهن راهکاری اساسی است.

همچنین افت شدید قیمت محصولات موضوعی است که در سال های اخیر گریبانگیر کشاورزی و کشاورزان بوده و گاهی وضعیت به حدی بغرنج می شد که حتی هزینه برداشت را هم تامین نمی کرد و محصول را در اراضی کشاورزی رها می کردند.

با این اوصاف انگیزه ادامه کشاورزی به شدت پایین می آید و این یاس و ناامیدی بر تلاش کشاورزان تاثیر منفی دارد.

لازم و ضروری است که مسئولین ذیربط بواسطه هم اندیشی و دریافت نظرات کارشناسان و همچنین کشاورزان به دنبال تهیه برنامه جامع و کاربردی باشند؛ چنانچه برنامه ای تدوین شود که برای کشاورزان امیدبخش باشد کشاورزان در اجرای برنامه هم سهیم خواهند بود.

ثمره رونق یافتن کشاورزی این است که سفره و اقتصاد قشر پرتلاش کشاورزان وسعت می باید و در پی آن بسیاری از آسیب های اجتماعی و اقتصادی هم کاسته می شود.

انتهای پیام/ پناهی https://armanekerman.ir/vdcb5fb8arhb55p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین