تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹
۰
plusresetminus
مشاور ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رفسنجان خبر داد؛

از سامانه های هاتف و شفافیت شهرداری رفسنجان رونمایی می شود

سیدعباس حسینی گفت: زیرساخت های مدیریت شهری در ایجاد شفافیت، مقابله با فساد، توسعه شهرداری الکترونیک و مدیریت مشارکتی در حال طراحی و اجراست.
از سامانه های هاتف و شفافیت شهرداری رفسنجان رونمایی می شود
به گزارش راه آرمانY سیدعباس حسینی در جمع خبرنگاران گفت: زیرساخت های مناسب از سوی اداره ارتباطات و اموربین الملل، با همکاری سایر بخش ها و واحدهای شهرداری در حال طراحی و پیاده سازی است.

وی توسعه خدمات الکترونیک شهرداری رفسنجان را از بنیادی ترین پروژه های در دست اقدام مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: با توجه به تحولات دوره کنونی و نیاز مبرم شهروندان به دریافت کامل و به روز خدمات، شهرداری در حال حرکت به سمت الکترونیکی شدن است.
حسینی ادامه داد: از آنجایی که فرآیند جمع آوری اطلاعات و مجوزهای لازم برای ایجاد پروژه زمان بر بوده و با محدودیت هایی مواجه است، اما مدیریت اطلاعات و ارتباطات شهرداری به طور جدی برای تحقق این مسئله در حال تلاش است.

مشاور ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رفسنجان خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته و به همت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، انتظار می رود تا پایان سال ۱۴۰۰ حداقل ۴۰ درصد از خدمات شهرداری رفسنجان به صورت الکترونیکی ارائه شود.

سیدعباس حسینی همچنین از راه اندازی سامانه نظام جامع پیشنهادات به عنوان بستری برای بهره مندی از همفکری، هم اندیشی و خرد جمعی خبر داد و اظهار کرد: این اقدام به منظور مرتفع نمودن مشکلات، افزایش بهره وری، بهبود مستمر و نقش آفرینی ایده ها و استعداد های ناشناخته طراحی شده و اوایل هفته آینده وارد فاز اجرایی می شود.

مشاور ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رفسنجان به دستور شهردار مبنی بر ضرورت شفاف سازی صددرصدی مجموعه شهرداری اشاره کرد و تصریح کرد: طراحی سامانه «شفافیت» شهرداری رفسنجان آغاز شده و در حال تأمین زیرساخت های آن هستیم.

سیدعباس حسینی با بیان اینکه مسئله شفافیت جزو اولویت ها و دغدغه های مدیریت جدید شهری و مطالبه ای مردمی و الزامی قانونی است، گفت: با استقرار سامانه فوق، تمامی فعالیتهای شهرداری شامل صورت حساب های مالی، جزییات آگهی های مزایده و مناقصه، قراردادها، طرح تفصیلی، حقوق و دستمزد، اطلاعات پیمانکاران، وضعیت پروژه ها و غیره به صورت شفاف در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه فساد و تخلف در هر سطح و رده ای اصلی ترین خط قرمز مدیریت شهری در دوره جدید است، اظهار کرد: با توجه به بروکراسی گسترده و حجم بالای فعالیت های شهرداری، ضرورت دریافت گزارش های مردمی و رسانه ای از تخلف و فساد در مجموعه مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشاور شهردار رفسنجان معرفی و طراحی سامانه هاتف (هسته اعلام تخلف و فساد) را از جمله برنامه های در دست اقدام اداره ارتباطات در این رابطه دانست و افزود: پیش بینی می شود این سامانه تا یک ماه آینده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

حسینی یادآور شد: در حال آماده سازی برای ایجاد تغییرات در پورتال شهرداری رفسنجان هستیم که متناسب با سیاست های جدید از رویکرد خبری و شناسنامه ای به رویکرد خدماتی تبدیل خواهد شد؛ ضمن اینکه از این پس اخبار حوزه مدیریت شهری در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان قابل مشاهده است.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcfcmdy0w6d00a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما