تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۶
۰
plusresetminus
محمد رضا پور ابراهیمی گفت: باور داریم که تحریم بر اقتصاد بی اثر نبود اما ما باید رفتاری را انجام می دادیم که اثرات تحریم را به حداقل برسانیم اما دولت قبل در رفع اثر تحریم ها به صورت فزاینده عمل کرده است که این بزرگترین خطای راهبردی بوده است.
خطاهای دولت قبل تاثیر تحریم را بر اقتصاد کشور چندین برابر کرد/ خون شهید سلیمانی علائم فشار خارجی بر کشور را کاهش داد
به گزارش "راه آرمان " محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز با ذی حسابان استان کرمان دیدار و با آنان به گفتگو نشست و در این جلسه مشکلات ذی حسابان استان کرمان در عرصه اقتصادی با وی مطرح شد.

در شرایط جنگی به سر می‌بریم ولی برخی آن را نمی‌بیند

رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی با ذیحسابان استان کرمان گفت: در شرایط جنگی به سر می‌بریم ولی برخی آن را نمی‌بیند آمریکا تمام تحریم‌های خود را برای از بین بردن نظام به کار بست و امید داشت تا سال ۹۹ همه این اتفاقات رقم بخورد و آنان جشن کریسمس خود را در تهران برگزار کند.

 وی ادامه داد: باور داریم که تحریم بر اقتصاد بی اثر نبود اما ما باید رفتاری را انجام می دادیم که اثرات تحریم را به حداقل برسانیم اما دولت قبل در رفع اثر تحریم ها به صورت فزاینده عمل کرده است که این بزرگترین خطای راهبردی بوده است.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ذی حسابان نقش بزرگی در نظارت بر هزینه کرد بودجه و دفاع از حقوق دولت دارند و می توانند پیشنهادات کارشناسی شده خود را با برنامه جامع و آسیب شناسی شده ارائه دهند تا در این مسیر قوانین نیز ترمیم شوند.

وی با اشاره به اینکه ذی حسابان در صف اجرای سیاست‌های وزارت اقتصاد و دارایی قرار داشته و نقش مهمی بر عهده دارند، گفت: ذی حسابان پیشنهادات خود را در ارتباط با قوانین بودجه‌ای و غیربودجه‌ای به ما ارائه داده تا در بودجه 1400آنها را لحاظ کنیم.



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفتیم که این مشکلات عوامل درونی و بیرونی دارد؛ افزود: در مقطع خاصی قرار گرفته‌ایم که با روش‌های مختلف باید کشور را اداره کرد.

دشمنان ما تمام قد به جنگ اقتصادی با ما آمده‌اند

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما تمام قد به جنگ اقتصادی با ما آمده‌اند، بیان کرد: چندین سال است که کشور وارد جنگ اقتصادی شده است اما بعضی‌ها هنوز باور ندارند.

پورابراهیمی  گفت: تحریم‌ها در اقتصاد کشور اثرگذار بوده اما می‌شد به‌گونه‌ای رفتار کرد که این اثر به حداقل خود برسد اما دولت قبل با خطای راهبردی اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور را چندین برابر کرده است.

وی بیان کرد: بعضی‌ها هنوز جنگ اقتصادی کشور را باور ندارند، وزارت امور خارجه باید از حقانیت جمهوری اسلامی ایران از طریق مذاکره دفاع کند و این مسئله هیچ منافاتی با شیوه زیر ساختی اقتصادی و توجه به منابع داخلی ندارد.

پور ابراهیمی گفت: ارائه اوراق سه ساله را قبول نداریم زیرا تورم سبب از دست رفتن ارزش واقعی اوراق می شود؛در حال حاضر اثر تورمی بسیار بالاست و قدرت خرید مردم نسبت به اثر تورمی بسیار پایین است گرچه حقوق ها افزایش یافته است اما رشد این دستمزدها در تورم مشخص نیست و موجبات کاهش قدرت خرید مردم شده است.
عزم دولت سیزدهم در اصلاح ساختار بودجه 1401 

نماینده کرمان و راور در مجلس اذعان کرد: اصلاح ساختار بودجه توسط دولت در لایحه بودجه 1401 دیده شده اما کافی نیست ما در دوران گذر از اقتصاد فعلی کشور هستیم و اصلاح و تقویت اقتصاد از درون را در دستور کار داریم.

وی بابیان اینکه وزارت اقتصادی دولت قبل عامل تحریک اقتصادی بود ،تاکید کرد: وزارت اقتصاد و دارایی موتور محرکه اقتصاد از درون است و مولدسازی دارایی‌ها را باید جدی بگیرد ، وزارتخانه‌ها املاک و اموال مازاد زیادی در کشور دارند که باید مولدسازی شود.

پورابراهیمی ادامه داد:  اموال و دارایی‌های دولت باید به‌کار گرفته شوند و ظرفیت بزرگی است که مورد غفلت قرار گرفته است، استقراض دولت از بانک مرکزی تورم ایجاد کرده است که هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد.



نماینده مردم کرمان و راور عنوان کرد:  در دنیا دولت‌ها منابع خودشان را با عوامل بیرونی ممزوج می‌کنند و  اینگونه با استقراض از بانک ها عوامل مالی خود را تثبیت می کنند و فشار مالی خود را کاهش می‌دهند و حجم نقدینگی را در حالت ثبات قرار می دهند ما می‌توانیم با استقراض از منابع بین المللی عملاً منابع و حجم نقدینگی خود را در کشور افزایش دهیم.
خون شهید سلیمانی عامل گذار از دوره تحریم های اقتصادی است
وی ادامه داد : در حالی که قرار بود فشار بر جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹ به اوج برسد اما فضل الهی در مقابل آمریکایی ها قرار گرفت و شهید سلیمانی ها با فدا کردن جان خودشان توانستند این علائم فشار را از بین ببرند.
نماینده مردم کرمان و راور افزود:  علائم گزار از تحریم ها را به وضوح می بینیم و ما در حال عبور از این بحران هستیم و مستکبرین هم متوجه شده اند که تحریم های همه جانبه انها خنثی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: برای این انقلاب هزینه‌های سنگینی از خون شهدا و شهید سلیمانی پرداخت شده است و  همه ی ما وظیفه داریم در ادامه راه شهدا حرکت کنیم و اجازه نداریم با گره زدن مشکلات داخلی به اقتصاد و مذاکره سفره های مردم کوچک کنیم.

انتهای پیام/طه https://armanekerman.ir/vdcdzs0f5yt0xs6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین