تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۶
۰
plusresetminus
علی عباسلو ادامه داد: در 9 ماهه نخست امسال 670 هزار تن آهن اسفنجی و 550 هزار تن شمش آهن تولید شده است و راه اندازی دو خط جدید توسعه ای آهن اسفنجی ظرفیت تولید ما چهار برابر می‌شود و از 900 هزار تن به 3.6 میلیون تن در سال خواهد رسید.
تولید 550 هزار تن شمش آهن در 9 ماهه سال جاری / افزایش تولید 3 میلیون تنی آهن اسفنجی با دو خط توسعه
علی عباسلو مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان در گفتگو با "راه آرمان " گفت:
در 9 ماهه نخست سال جاری با وجود محدودیت‌های موجود در  عرصه برق، رشد 3 درصدی تولید را رقم زده ایم.

وی افزود: در حوزه شمش که وابسته به برق است در 9 ماهه سال جاری  کاهش تولیدی 2 درصدی را شاهد بودیم در صورتی که می‌توانستیم بیشتر از برنامه تولید داشته باشیم.

عباسلو تاکید کرد: در ماه هایی که قطعی برق در عرصه تولید شامل ما نمی شد، رکورد  تولید را زده و ماهانه 93 هزار تن تولید داشته ایم، اما در ماهی که قطع برق را داشتیم، تولید به عدد  24 هزار تن کاهش یافت.

مدیر عامل جهان فولاد اذعان کرد: اثرات منفی قطعی برق برای ما کاملا مشهود و اثر گذار است بنابراین تدابیری در نظر گرفته شد تا کمترین آسیب را از قطعی برق در سال ها آینده داشته باشیم.

علی عباسلو ادامه داد: در 9 ماهه نخست امسال 670 هزار تن آهن اسفنجی و 550 هزار تن شمش آهن تولید شده است.

وی با اشاره به افزایش سرمایه 62 درصدی این مجموعه اظهار کرد: این افزایش سرمایه صرف اجرای دو پروژه توسعه‌ای در جهان فولاد سیرجان می‌شود.


مدیر عامل جهاد فولاد اذعان کرد: دو خط جدید توسعه ای آهن اسفنجی را در دستور کار داریم که با اجرای آنها، ظرفیت تولید ما چهار برابر می‌شود و از 900 هزار تن در سال به 3.6 میلیون تن خواهد رسید.

عباسلو افزود: این دو خط حداکثر تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و حدود 250 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت می گیرد.


وی تاکید کرد:  عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شده است، همچنین چهار پروژه توسعه‌ای دیگر جهان فولاد سیرجان نیز شامل ذوب و ورق، کارخانه اکسیژن، فولاد آلیاژی و ورق آلیاژی و کلاف در دستورکار قرار دارند.


مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان در پایان خاطر نشان کرد: در 9ماهه سال جاری  هم افزایش سود و هم افزایش صادرات  را رقم زدیم که  در این راستا 150 هزار تن شمش صادر کردیم.

وی خاطر نشان کرد: آهن اسفنجی مورد مصرف داخلی است اما  در 9 ماهه سال جاری در این عرصه نیز حدود 35 درصد افزایش سود خالص را ثبت کردیم.

انتهای پیام/ طه https://armanekerman.ir/vdcjttevyuqe8tz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین