تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۰
۰
plusresetminus
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) آیین تعزیه خوانی پنج مجلس تعزیه غریب در ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود.
۵ مجلس تعزیه غریب در ده زیار کرمان اجرای عمومی می‌شود
به گزارش راه آرمان،  با فرارسیدن ایام عزاداری فاطمیه(س) مراسم سنتی مذهبی تعزیه خوانی در روستای ده زیار خاستگاه تعزیه استان کرمان برگزار می‌شود.

هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار گفت: این مراسم از پنجشنبه 25 آذرماه آغاز شده و تا دوشنبه 29 آذرماه جاری به مدت پنج شب ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این ایام پنج مجلس تعزیه غریب توسط ذاکران تعزیه خوان شبیه خوانی می شود افزود: مجالس تعزیه خوانی امام رضا(ع)، حضرت شاهچراغ (ع) ، طفلان مسلم(ع) ، امام حسین(ع) و مجلس تعزیه غصب باغ فدک و شهادت حضرت زهرا(س) اجرای عمومی می شود.

مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار با اشاره به اینکه این مراسم هر شب از ساعت 18:30 در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه(س) برگزار می‌شود اظهارداشت: ذاکران تعزیه خوان  محمد، علی‌اکبر، علی‌اصغر، اکبر، ایمان، مهدی، مصطفی، حمیدرضا افضلی، محمد و ثارالله انکوتی، حجت نخعی، امیرعلی پوراسترآبادی، مهدی لنجانی، محمدحسین مومنی و محسن صدقی در اجرای این مجالس تعزیه شبیه خوانی می کنند.

روستای ده زیار در فاصله حدود 40 کیلومتری از شهر کرمان واقع شده که در تمام مناسبتهای مذهبی آیین تعزیه خوانی در آن برگزار می شود.

تسنیم

انتهای پیام/ط
  https://armanekerman.ir/vdcc11qs12bqi18.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین