تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۷
۰
plusresetminus
حجت الاسلام محمدی گفت: پیشگیری وقوع بزه از طریق رسانه ها می تواند از وقوع جرائم و تشکیل پرونده ها جلوگیری کند.
پیشگیری وقوع بزه از طریق رسانه ها می تواند از وقوع جرائم و تشکیل پرونده ها جلوگیری کند
به گزارش راه آرمان؛ جلسه کارگروه ویژه اجرای طرح پیشگیری رسانه ای از وقوع بزه با حضور دادیار ویژه پیشگیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصحاب رسانه و مسئولین سازمان های مردم نهاد (سمن ها) در محل سالن کنفرانس دادگستری راور برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام محمدی دادیار ویژه پیشگیری راور گفت: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و این کلام را در بحث درمان بیماری جسمی افراد جامعه نیز زیاد شنیده ایم اما در حوزه جرائم هم این موضوع صدق می کند.

وی افزود: چنانچه ادارات و نهادها در بحث پیشگیری از وقوع جرم که یکی از وظایف اصلی آنهاست اقدام کنند به جای صرف هزینه های زیاد مادی و معنوی برای برخورد و درمان جرایم می توان با هزینه ای اندک از وقوع جرایم پیشگیری کرد.

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: مجرم مثل یک بیمار است و قانون گذار متناسب با هر جرم برای مجرم مجازاتی در نظر گرفته است، استفاده از این مجازات ها می تواند  عوارض جبران ناپذیری برای شخص و جامعه بدنبال داشته باشد و این موضوع اهمیت پیشگیری از وقوع بزه را دو چندان می کند.

دادیار ویژه پیشگیری راور خاطر نشان کرد: امروزه عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی، باعث تشکیل بعضی از پرونده های دادگستری شده است که پیشگیری از وقوع بزه از طریق رسانه ها می تواند از وقوع جرایم و تشکیل پرونده ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/ کارگرزاده https://armanekerman.ir/vdcdos0fsyt0xs6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما