تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۸
۰
plusresetminus
به مناسبت هفته پژوهش، از پژوهشگران و فناوران دانشگاه ولیعصر رفسنجان تجلیل به عمل آمد.
فناوران و پژوهشگران دانشگاه ولیعصر رفسنجان تجلیل شدند
به گزارش  راه آرمان؛ آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه ولی عصر رفسنجان به مناسبت هفته پژوهش صبح امروز با حضور مسئولان شهرستان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر برگزار شد.

رضا رنجبر کریمی در این مراسم بیان کرد: مقام اول پژوهش در منطقه را داریم و این مهم حاصل زیرساخت های پژوهشی است که از دهه ۸۰ شروع شد و تا اواسط دهه ۹۰ ادامه داشت و امروزه ۷۰ هزار سند علمی در سال ۲۰۲۱ به نام جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است و همچنین عنوان پانزدهمین کشور تولید کننده علم جهان را کسب کرده ایم.

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان از اهمیت سرمایه گذاری علمی گفت و افزود: اکنون بیش از ۴هزار شرکت دانش بنیان در کشور شکل گرفته و ۴۵هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در این شرکت ها مشغول کار شدند و ۱۶هزار واحد فنّاور داریم که حاصل سرمایه گذاری در زمینه در زمینه پژوهش است.

وی ادامه داد: در رفسنجان حدود ۸۰ مرکز فنّاور وجود دارد؛ ما متوقف نشدیم بلکه به فراخر زمان رویکردهارا متوجه شدیم.
رویکردهارا متوجه جایی کردیم که نیاز بود، تا زمانیکه کشوری در زمینه پژوهش و تولید مقاله به حد اشباع و نهایت خودش نرسد فناوری رخ نمی دهد.



رنجبر کریمی بیان کرد: امروزه جمع کثیری از دانشمندان دانشگاه های ما جز دانشمندان پر استناد دنیا هستند؛ در سال گذشته ۳ تن از اساتید دانشگاه ولیعصر رفسنجان به عنوان دانشمندان پر استناد دنیا معرفی شدند؛ هم در تولید و هم در زمینه مرجعیت علمی دانشگاه های ما ورود پیدا کردند و نقش خود را ایفا کردند.

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان ابراز کرد: ما فرسنگ ها و از علم دنیا فاصله داریم و رسیدن به این جایگاه از طریق جهاد علمی بدست می آید.

وی در پایان از نگاه ویژه مجتمع مس سرچشمه به این دانشگاه تشکر کرد و گفت: مجتمع مس سرچشمه ۹ طرح تحقیقاتی را با دانشگاهیان دانشگاه ولیعصر رفسنجان منعقد کرده است؛ چنانچه این اعتماد باقی بماند و تقویت شود، پتانسیل های دانشگاه بسیار توانمندند که بتوانند در زمینه های مختلف نقش آفرینی کنند و برای مردم شهر رفسنجان قدم بردارند.


        

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcjxtevhuqe8tz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما