تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۸
۰
plusresetminus
ایرج توتونچیان گفت: تمام فسادی که از دوران دولت قبلی سراغ داریم در بازار ثانویه بورس یعنی دلالی و سفته بازی صورت گرفته و خواهد گرفت.
برای رفع تناقضات سرمایه داری و معرفی اقتصاد اسلامی بر اساس احکام اسلامی آماده ایم/ عدم نیاز بازار سرمایه به تقویت از بیت المال
به گزارش" راه آرمان " پروفسور ایرج توتونچیان بزرگترین اقتصاددان ایرانی متخصص پول و بانکداری اسلامی در نامه ای به سید ابراهیم رئیسی نکات مهمی را یادآور شد که متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای رئیسی بعد از سلام. قسم جلاله میخورم که راه حل مشکلات پیچیده اقتصادی مملکت با قرار گرفتن در ریل لیبرال ها و نیاورانی ها قرار ندارد.

من از این آقایان حدود یکسال قبل به منظور انتقاد از تناقضات سرمایه داری و معرفی اقتصاد اسلامی بر اساس احکام اسلامی و تجربه و تفحص بیش از چهل سال آنها را علنا به مناظره دعوت کردم، ولی تا کنون حتی یک نفر از آنها برای مناظره اظهار آمادگی نکرده است.

تمام افراد نفوذی هدفی جز تخریب مبانی اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی و اسلامی ما ندارند.
تصمیم گیران اقتصادی شما علیرغم داشتن دست پاک و نیت خیر ولی به دلیل ضعف علمی در توانایی تشخیص نیت و هدف این  افراد عمیقا در چنبره برنامه های تخریبی آنها گرفتار هستند.
یکی از موارد روشن انحراف و تخریب برنامه های آنها عبارت: «قرار است مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه اضافه شود…» می باشد که رئیس سازمان بورس به آن پرداخته است. 

این مقلدین ناآگاه برای ترغیب و جلب حمایت افراد متدینی مانند جنابعالی از الفاظ و کلمات فریبنده ای مانند «بازار سرمایه» استفاده می‌کنند درحالیکه نیت و هدفشان تقویت بازار اولیه بورس نیست زیرا این بازار نیازی به تقویت از بیت المال ندارد.

تمام فسادی که از دوران دولت قبلی سراغ داریم در بازار ثانویه بورس یعنی دلالی و سفته بازی صورت گرفته و خواهد گرفت.

دیری از زمان مالباختگان بازار ثانویه بورس و اختلال در زندگی بسیاری از خانواده ها نمی گذرد جنابعالی که به عنوان قاضی القضات - متشرع و پاک نیت شناخته شده اید مملکت را از مهلکه بازار ثانویه نجات دهید.

راه نجات را دو سه بار پیام داده ام‌ ولی تصورم این است که به دست جنابعالی نرسیده است. 

موضوع به اختصار تمام به قرار زیر است:

ارزش معاملاتی سهام باید بر اساس ارزش دارایی های خالص شرکت صادر کننده سهام انجام شود و نه بیشتر. 

به این ترتیب تمام اینگونه شرکت ها موظف خواهند بود که‌ترازنامه مصوب خود را (حتی با دسترسی به پیشرفت های فناوری هر روز و ثانیه) در بورس در معرض دید همگان قرار دهند. 

مزایای این پیشنهاد عبارتنداز:

۱- از آنجا که ربا و سفته بازی دو روی یک سکه هستند حذف سفته بازی که براساس ریسک ساختگی و تصنعی صورت می‌گیرد یعنی حذف ربا  و می دانیم که در هر معامله جزئیات آن باید شفاف و روشن باشد بالاخص زمانی که در آن ریسک تصنعی و ساخته و پرداخته بازار گردانان‌ پشت صحنه وجود دارد که در این حالت معامله از نظر شرعی باطل است. 

۲- حذف ربا در این بازار نکبت بار با هدف عدالت کاملا همخوانی دارد. 

۳- گسترش و تحقق شفافیت در سایر امور.

۴-صرفه جویی ۵۰ هزار میلیار تومان در بیت المال. 

۵- جلوگیری در تداول ثروت در دست عده ای خاص(همان بازارگردانندگان پشت صحنه).

۶- برداشت اولین قدم برای حذف ربا بعد از چهار دهه.

۷-بعد از قدم شماره ۶ نوبت به حذف ربا در نظام بانکی کشور می رسد که از اوایل انقلاب اسلامی و خواسته قلبی امام راحل و تاکید مقام معظم رهبری است و تاکنون جسارت لازم برای هویت بخشیدن به پسوند اسلامی بوجود نیامده است.

۸- تخصیص اینگونه مبالغ از بیت المال در برداشتن یکی از سدهای ایجاد اشتغال و بهبود معیشت خانوارهای پاک دست و فقیر.

با انجام موفقیت آمیز موارد فوق این کشور اسلامی پرچمدار و الگوی نهضت عظیم و مبارک بانکداری اسلامی واقعی برای سایر کشور های مسلمان (و حتی انشاالله جوامع سرمایه داری در حال سقوط و انهدام)  خواهد بود. 

یمحق الله الربا و یربی الصدقات
و من الله توفیق

نگارنده: ایرج توتونچیان

انتهای پیام/ طه
  https://armanekerman.ir/vdciqpazwt1ar52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما