کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های نمازجمعه استان کرمان مطرح شد؛

9دی‌ماه روز بصیرت، میثاق امت با ولایت و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است/التقاط، انحراف و فتنه سه مانع در مقابل خط انقلاب

3 دی 1400 ساعت 15:38

ائمه جمعه استان کرمان گفتند:نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: التقاط ،انحراف و فتنه سه عامل در مقابل خط انقلاب هستند.


به گزارش راه آرمان آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار شد.

امام جمعه کرمان :التقاط، انحراف و فتنه سه عامل در مقابل خط  انقلاب

علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان  درخطبه های نمازجمعه امروز کرمان ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح گفت: شهادت سفیر مجاهد جمهوری اسلامی در یمن و پیوستنش به برادران شهیدش را تسلیت عرض می‌کنم.

وی گفت: یکی از موارد تاثیر گذار در انقلاب اسلامی حماسه ۹ دی ماه است روزی که تجلی خشم انقلابی بر علیه فتنه و فتنه گر اتفاق افتاد.

حجت الاسلام علیدادی افزود: تاریخ پیش روی ما است، باید جوانگرایی را در دستور کار قرار دهیم و باید به سمتی برویم که نسل جوان و تحصیل کرده را برای اداره کشور روی کار بیاوریم.

امام جمعه کرمان گفت: این ۳ جریان به جنگ انقلاب آمده اند این سه مورد همیشه با خط انقلاب و خدا مخالف بوده اند.

وی  بیان کرد : یکی از این جریان‌ها التقاط است جریان دوم  جریان انحراف است و گاهی اوقات همین مورد آدم‌های بزرگی را به زمین زده است ۹ دی  ماه خط اصیل انقلاب با جریان فتنه است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه خیلی حرکت بزرگی در ۹ دی اتفاق افتاده است افزود: مورد سوم فتنه است، این سه مورد همیشه در راه دین و دیانت ایستاده اند.

وی گفت: امیدوارم با هوشیاری هر چه تمام‌تر در خنثی سازی فتنه همیشه هوشیار و بیدار باشیم.

امام جمعه کرمان بیان کرد: مال و مقام و شهوت جنسی و تن پروری و هر چه که ریشه یابی می‌کنیم می‌بینیم بر میگردد به دنیا پرستی  وسخن یکی از ائمه ما است که " دنیای حرام است که آدم را به فساد می‌کشاند"

وی تصریح کرد: از علی بن ابیطالب نقل است که دنیا از آن آب بینی بز برای من کم ارزش‌تر است در نگاه قرآن واقعیت این است که هر کس می‌خواهد در آخرت چیزی داشته باشد باید در دنیا اقدام کند و هر کسی در دنیا چیزی را کاشت دیگر آخرت آن را درو می کند.

وی افزود: در یک کلمه دنیای حرام را باید از زندگی خود حذف کنیم.

 نماینده ولی فقیه تاکید کرد: هم خودم و شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم امام علی فرمودند بندگان خدا پرهیزگار باشید و از خدا بترسید و در همان راهی که خدا می‌گوید حرکت کنید این خلاصه تقوا است .

علیدادی سلیمانی بیان کرد: مصادیق فساد مصادیق متنوعی هستند، فساد به آتش میکشد نسل را، وقتی بعضی‌ها از خط پیغمبر روی گردوند آن وقت در زمین فساد می‌کنند فساد‌هایی که رهاورد آن نابودی انسان هااست.

امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:نهم دی روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان با گرامیداشت نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: یوم الله نهم دی را باید گرامی داشت و از فراموش شدن این روز بزرگ و تاریخی جلوگیری کرد این حماسه بزرگ ،ماندگار و سرنوشت‌ساز، نمایش معجزه الهی ،قدرت فکری ملت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است .

وی افزود:نهم دی روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت، نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف گرایی و عمل به هنگام مردم ایران اسلامی است.

حجت الاسلام محمد جعفری تاکید کرد: نهم دی ماه یوم الله است که ملت ایران تحت عنایات الهی و هدایت های ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین(ع)، بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را درهم شکستند و توطئه گران خارجی و فتنه گران داخلی همسو با بیگانگان را ناکام ساختند.

وی افزود: دستیابی به فهم و درک درست از عظمت کار ملت ایران در تقابل با فتنه سال ۸۸ یکی از ابعاد راهبردی حفظ حافظه تاریخی ملی و ابعاد مهم جهاد تبیین است.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون (نودژ)اظهار کرد: با حماسه نهم دی جریان فتنه ناکام و منزوی گشت مردم با خلق حماسه و حمایت از نظام و رهبری نشان دادند که هرگز فریب دروغ پردازی‌های فتنه‌گران در متهم سازی نظام به تقلب در انتخابات را نخوردند حماسه نهم دی عشق مردم به ارزشهای اسلامی و انقلابی است و حساسیت مردم نسبت به حفظ حرمت عاشورا و عزاداری سالار شهیدان  به نمایش گذاشته شد.

امام جمعه کهنوج: اساسی ترین مولفه جمهوری اسلامی که مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین احمد نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به مذاکرات، گفت: ایران در شرایطی بار دیگر به مذاکره بازگشته که در مذاکره قبلی ۲ سند از سوی وزارت خارجه کشور به عنوان پایه توافق های آینده در اختیار دیگر کشورها قرار گرفت اما متاسفانه کشورهای اروپایی از این ۲ طرح استقبال نکردند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها مدام در حال تهدید ما هستند با وجود این که می دانند با این تهدیدات نمی‌توانند آبی را گرم کنند اما با جوسازی، وارونه جلوه دادن مسائل و راه‌اندازی جنگ روایت ها همواره به دنبال تصویر سازی غلط از مسائل در اذهان مردم ایران هستند.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: آنها به دنبال این هستند که اساسی ترین مولفه جمهوری اسلامی که مقاومت است را طوری در ذهن مردم ایران جلوه دهند که مردم را از این فکر منصرف و دور کنند.

خطیب جمعه کهنوج گفت: دشمنان بدانند ملت ایران در ۴۰ سال گذشته همواره با پشت سرگذاشتن حوادث گوناگون، به پختگی کامل رسیده و دست شیطان بزرگ و ایادی آن را خوب خوانده است.

حجت الاسلام نجنو بیان بیان کرد: ملت ایران رهبری دارد که به طور دقیق نقشه های دنیای استکباری را می خواند و با اقتدار هر چه تمام نقشه های شوم آنها را نقش بر آب می‌کند.

خطیب جمعه کهنوج در پایان تصریح کرد: گوهر بی بدیل وحدت امت اسلامی باید همچنان پاس داشته شود و اگر گاهی اختلاف نظری شکل می گیرد باید از مسیر منطقی پاسخ داده شود.

امام جمعه جیرفت؛9 دی‌ماه روز بصیرت، میثاق امت با ولایت و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

حضرت حجت الأسلام والمسلمین میثم تارم گفت: انقلاب مردم در ۹ دی ماه، بصیرت و وقت‌شناسی ملّت ولایتمدار ایران اسلامی در حراست از انقلابشان را بار دیگر به جهان مخابره کرد و موجب ناامیدی آمریکا، اسرائیل و انگلیس شد.

حجت الأسلام والمسلمین تارم در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت، گفت: ۹ دی‌ماه روز بصیرت، میثاق امت با ولایت و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که تنها می‌توان آن را با پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن‌ماه قیاس کرد.

امام جمعه جیرفت افزود: فتنه‌گران در فتنه‌های سال ۸۸ به بهانه واهی تقلب در انتخابات، مقدسات را مورد حمله قرار داده و خیمه‌های عزای حسینی را مورد تعرض قرار دادند که حضور مردم بصیر و ولایی دنیا را مبهوت و فتنه‌گران را ناکام گذاشت.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی با برنامه‌ریزی گسترده و عمیق مطمئن بود می‌تواند با طرح‌ریزی و عملیاتی‌سازی این فتنه قادر به رقم زدن انقلابی مخملی در جمهوری اسلامی ایران زند.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: انقلاب مردم در ۹ دی ماه، بصیرت و وقت‌شناسی ملّت ولایتمدار ایران اسلامی در حراست از انقلابشان را بار دیگر به جهان مخابره کرد و موجب ناامیدی آمریکا، اسرائیل و انگلیس شد.

خطیب جمعه جیرفت اضافه کرد: ملّت امام حسین (ع)، مقاوم و صابر است و هر فتنه‌ای را خنثی می‌کند و کلام سردار دلها، آمریکا به واسطه شکست‌های پیاپی در منطقه خلیج فارس، اسرائیل را به جنگ لفظی با ایران وا داشته است تا شاید بتواند در مذاکرات هسته‌ای امتیازی بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: رزمایش پیامبر اعظم (ص) در جنوب ایران با به کارگیری امکانات رزمی و دفاعی بار دیگر ثابت کرد ایران اسلامی قادر است در برابر حملات، پاسخی قاطع، جامع، فراگیر و فوق تصوّر اسرائیل و استکبار ارائه کند و پایگاه‌های استفاده شده در این حملات را نیز مورد هدف قرار دهد.

حجت الأسلام تارم اظهار کرد: جبهه مقاومت در انتظار یک اشتباه تاریخی اسرائیل درباره ایران اسلامی است که با قدرت و توان خود تا نابودی کامل این رژیم کودک‌کش به پیش برود و ایران اسلامی به واسطه قدرت نظامی در سطحی است اسرائیل در برابر آن به حساب نمی‌آید.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در سوء مدیریت سوخت در جیرفت مقتدرانه ورود کرده‌اند که جای تقدیر دارد و نتایج آن به زودی مشهود خواهد بود، از مسئولین می‌خواهیم مدیریت جهادی را سرلوحه قرار دهند تا سرمایه ملی به یغما نرود.

وی ابراز کرد: بودجه ۱۴۰۱ نسبت به بودجه‌های گذشته، توجه بیشتری به محرومان و کارهای عمرانی دارد که نواقصی نیز دارد و انتظار است تا مجلس با دقت و حساسیت نقاط قوت و ضعف بودجه را مورد بررسی قرار دهد.

حجت الأسلام تارم اضافه کرد: مدیرانی که در استان کرمان و شهرستان جیرفت منصوب می‌شوند انتظار است که از نیروهای جوان انقلابی استفاده کنند.

خطیب جمعه جیرفت تأکید کرد: انتظار مردم انقلابی این است که نیروهای انقلابی که در حاشیه نگه داشته شده‌اند در مناصب مدیریتی استفاده شوند.

وی با اشاره به آیه پایانی سوره مبارکه آل‌عمران، افزود: پیام سوره آل عمران در این آیه تجمیع شده و آن، فرمان خداوند خطاب به مؤمنان و جامعه ایمانی مبنی بر صبر در تمامی ابعاد، جهاد اکبر و جهاد اصغر است.

حجت‌الأسلام تارم عنوان کرد: عبادت، پرهیز از گناه، مقابله با هوای نفس و عبور از تنگناهای اقتصادی از جمله ابعاد صبر به شمار می‌رود.

امام جمعه جیرفت در خاتمه مقابله با نفس را جهاد اکبر و مقابله فیزیکی با دشمن را جهاد اصغر برشمرد و گفت: مسلمانان جهان باید با هم متحد و در مقابل دشمنان اسلام و انسانیت صف آرایی کنند.

امام جمعه شهرستان بم: نامگذاری بم بزرگ به شهر دارالصابرین توسط رهبر انقلاب به جا بود

خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بم حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی ضمن رعایت تقوای الهی برای خود و همه مردم با توجه فرارسیدن  5دی ماه سالگرد زلزله دلخراش بیان داشت به راستی نامگذاری بم بزرگ به شهر دارالصابرین توسط رهبر انقلاب به جا بود که واقعا خداوند متعال بعد آن حادثه دلخراش به مردم شریف بم صبر بزرگی عنایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با توجه به فرارسیدن سالگرد زلزله مردم بم گفت : ما و مردم شریف بم قدردان مقام معظم رهبری و نظام اسلامی جهت ساخت و ساز و کارهای بسیار شایسته ای که برای بم انجام داده اند هستیم و در ادامه تصریح کرد از همه فرمانداران و خصوصا فرماندار فعلی و همه  شهرداران که برای ساخت و ساز این شهر به خوبی تلاش کردند و شهر را به این جا رسانند و اما کم و کاستی هایی است که با توجه به قول های داده شده این کم و کاستی های شهر به سرانجام برسد.

خطیب جمعه شهرستان بم گفت :هفته فرهنگی دارالصابرین بم را  در پیش داریم که برخی از این کارها انجام شده و برخی از از آنها در حال انجام است که روز 5دی در محل بهشت زهرا برنامه های خوبی آنجام خواهد شد.

دانشی بیان داشت در هفته گذشته و این هفته شاهد رزمایش آبی خاکی پیامبر اعظم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم که به خوبی آن در حال انجام است و اقتدار نظامی ایران در مقابل تهدیدات دشمن  را میرساند که باعث سربلندی مردم ایران شده است.

امام جمعه بردسیر: ۹ دی روز بصیرت، روز سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر نهضت سواد آموزی را  باقیات صالحاتی دانست که امام راحل با توجه به اهمیت موضوع دانستن و آموختن از خود به یادگار گذاشته است و گفت: امیدواریم با استقبال چند درصد باقیمانده از نهضت سواداموزی به  زودی شاهد ریشه کنی بی سوادی باشیم.

وی  به  روز ۵ دیماه روز ملی ایمنی و کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود: بروز بلای طبیعی دست ما نیست اما با برنامه ریزی و تمهیداتی می توان آثار این بلایا را کاهش داد و البته وجود برخی گناهان نیز در بروز برخی بلایا بی تاثیر نیست که امیدواریم مردم این مطلب را نیز مدنظر قرار دهند.

وی  تصریح کرد: روز ۹ دی به عنوان روز بصیرت، یک روز سرنوشت ساز و بزرگ در تاریخ انقلاب است زیرا بصیرت و دشمن شناسی حضور  مردم فتنه را خنثی کرد.

امام جمعه بردسیر بیان کرد: بصیرت به معنای مجموعه شناخت ها است و شامل شناخت از نیاز امروز، شناخت اولویت کار و  شناخت دوست از دشمن است که بزرگترین درس روز ۹ دی همین دشمن شناسی به موقع است.

خطیب جمعه بردسیر گفت:‌ همزمانی روز بصیرت و ایام فاطمیه و ایام شهادت سردار سلیمانی عزیز فرصتی مغتنم است برای بصیرت افزایی و شناخت مکتب شهید حاج قاسم که برگرفته از مکتب اسلام است.

وی ضمن اشاره به رزمایش بزرگ محمد رسول الله اظهار  کرد: امروز اقتدار انقلاب ما در منطقه به حدی است که دشمنان می دانند ایران امادگی پاسخ به هر تهدیدی را دارد.

حجت الاسلام کرمانی تاکید کرد: ایران در مذاکرات خواستار رفع کامل همه تحریم ها است و از این تهدیدها که به عنوان اهرم فشار مذاکرات استفاده می شود هراسی ندارد و پیام رزمایش اخیر به اسرائیل و هم پیمانانش اینست که شما حتی توان پاسخگویی به  گروه های کوچک مقاومت در منطقه را ندارید چه رسد به مقابله با توان نظامی ایران که امروز پاسخ دندان شکن به هر تهدیدی خواهد داد.

امام جمعه عنبرآباد: حماسه ۹ دی ثمره هوشیاری ملت است

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: واژه محبت و مهربان بودن با زندگی همه انسان‌ها عجین شده‌است و از فطریات بشر است و جامعه مطلوب قرآنی جامعه‌ای است که براساس محبت خدا و محبت نسبت‌به همدیگر شکل بگیرد.

وی افزود: محبت در خانواده باید بدون چشم‌داشت و خالصانه باشد؛ وقتی این شد، احساس خوب و نزدیکی و رفاقت و صداقت زیاد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بامری با بیان اینکه امروز یکی از راهبردهای دشمن جنگ روایت‌ها است گفت: بیشترین تحرک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است و دشمن برای این‌که مسلط بر افکار عمومی بشود، مبالغ بسیار زیادی را هزینه می‌کند و وقتی افکار عمومی یک ملت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملت هم طبعا طبق میل بیگانه پیش خواهد رفت.

 وی در ادامه افزود: آنچه که در شرایط مقابله با جنگ نرم دشمن بایستی انجام داد این است که همدیگر را سفارش و توصیه کنیم به صبر و ایستادگی و پیروی از حق و اینکه توجه بدهیم به توصیه های مقام معظم رهبری در این شرایط و در مقابل این جنگ نرم.

 بامری بیان داشت: امروز مسئولیت‌های مهمی پیش روی جوانان و افسران جنگ نرم کشور است که امیدآفرینی اولین و ریشه‌ای‌ترین جهاد جوانان در گام دوم انقلاب است و البته امیدی که متکی به واقعیت‌های عینی است نه این‌که صرفاً جهت دلخوش کردن باشد.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره‌ به رزمایش پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد: دستاورد بیست‌ساله لشکرکشی آمریکا به افغانستان و عراق و رهاورد جنگ‌های هشت‌ساله تکفیری، دستاوردی جز فرسودگی نیروها و اقتصاد و رسوایی و شکست هژمونی اش نداشته‌است حالا اگر در این موقعیت و در این بی‌آبروئی و رسوائی که به بار آورد آمریکا بخواهد قدرتمندترین کشور منطقه یعنی ایران را تهدید به جنگ کند این ادعا چیزی شبیه به طنز است.

وی افزود: آمریکا تهدیدات خود علیه ایران را از زبان ولد نامشروعش اسرائیل بیان می‌کند تا فضای مذاکرات موجود را متشنج نکند زیاد و از تبعات احتمالی اقدام نظامی ایران هم فرار کند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی گفت: روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است حقیقتاً حماسه نهم دی حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: ۹ دی به ما یادآور می‌شود که مراقب باشیم دشمنان نظام اسلامی و ایران عزیز، همیشه به‌دنبال فرصت‌هایی می‌گردند برای اجرایی کردن نقشه‌های شوم خود و به‌دنبال نشانه گرفتن اتحاد و یکدلی و وحدت مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری با بیان اينکه مردم کشور میثاق خود را با ولایت و شهدا و نظام و انقلاب در این روز تجدید می‌کنند گفت: حماسه ۹ دی ثمره هوشیاری ملت و درک این شاخصه مهم است و باید گرامی داشته شود، احیا شود، تجلیل شود و یادآور شود.

حجت الاسلام بامری افزود: حماسه ۹ دی را جوانان و نسل سوم انقلاب به راه انداختند و سیلی محکم را به‌صورت کسانی زدند که سعی می‌کردند مسیر انقلاب اسلامی را با ایجاد فتنه منحرف کنند.

حماسه نهم دی مشت محکمی بود بر دهان فتنه‌گران و ان‌شاءالله امسال هم سالروز ۹ دی مردم عزیز ما جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب با شهدا و آرمان‌ها و با ولایت و نظام اسلامی بیعت خواهند کرد.

امام جمعه ریگان:مردم ۹دی مشت محکمی به دهان فتنه گران در حرکتی خودجوش زدند

حجت الاسلام حبیب رضا زاده  امام جمعه ریگان در خطبه های نمازجمعه این هفته ریگان از استاندار کرمان، فرماندار، ونماینده شرق استان خواست نسبت به دوبانده شدن محور ریگان نرماشیر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

او افزود: فرماندار ریگان در ۸سال دولت آقای روحانی و اکنون در دولت آقای رئیسی در تریبون نماز جمعه حاضر ونسبت به عدم دوبانده شدن محور ریگان نرماشیر که مطالبه مردم ریگان می‌باشد پاسخگو باشند.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: ما تا کی شاهد از دست دادن جوانانی از این شهرستان محروم باشیم.

رضا زاده افزود: با توجه به پرتردد بودن محور مردم نیز با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

او بیان داشت: رسانه‌های شهرستان خبر گزاری‌ها نسبت به این جاده گزارشات متعددی کار کرده اندکه جای تقدیر و تشکر دارد، اما تا اجرایی شدن آن نیز باید مطالبه مردم ریگان انعکاس داده شود.

امام جمعه ریگان به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره و اظهار کرد: رهبری بصیرت را شناخت زمان، نیاز، شناخت اولویت، شناخت دشمن از دوست، وسیله‌ای در برابر دشمن اعلام کردند.

رضا زاده بیان داشت:افرادی که بصیرت ندارند مانند بیجاره‌های هستند که در فتنه گرفتار شدند.

او عنوان کرد: مردم ۹دی مشت محکمی به دهان فتنه گران در حرکتی خودجوش زدند.

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه مردم هوشیار به دشمنان در ۹دی پاسخی کوبنده دادند گفت:جوانان ما عاشق مبارزه با استکبار هستند .

رضا زاده بیان داشت:مردم طرفدار نظام و رهبری هستند وسیل خروشان مردم خاموشی فتنه را در پی داشت.

او گفت:مردم ریگان همانند سال‌های قبل حضور باشکوهی در مراسم ۹دی خواهند داشت.


امام جمعه کوهبنان:انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته خدمت به محرومان را در راس کارها قرار داده است

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: ولادت با سعادت حضرت عیسی (ع) را در پیش داریم شخصیتی که فرمود خداوند چند چیز از من خواسته از آن جمله تا زنده ام نماز بخوانم ، نسبت به مادرم مهربان باشم ،به نیازمندان کمک کنم ، ستمکار و زورگو نباشم.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته خدمت به محرومان را در راس کارها قرار داده البته کمک های مومنانه و کمک به بیماران هم در شرایط کرونا در راستای خدمت رسانی به همگان است.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: آمریکا بعنوان شیطان بزرگ است و روحیه استکباری دارد لذا هر جا ظلمی مشهود است حضور آمریکا را شاهدیم.

وی ابراز داشت: درگذشت شهادت گونه حاج حسن ایرلو دیپلمات  کشورمان در یمن را داشتیم  ایشان انسانی مجاهد و مبارز بود که سال ها در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبارزه کرد و برادر دو شهید بود.

خطیب جمعه کوهبنان با استناد به بیانات مقام‌ معظم رهبری تصریح نمود: ایشان سفیری مجاهد ، کارآمد ، صبور  و بصیر بود که  در برابر مشکلات مقاومت می کرد.

وی یادآور شد: در سالروز عملیات کربلای ۴ قرار داریم در حالی که به دلائلی این عملیات لو رفت اما در ادامه عملیات کربلای ۵ را دو هفته بعد در سال ۶۵  داشتیم.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در آستانه ایام شهادت سردار دلها قرار داریم که غریبانه و مظلومانه به شهادت رسید در حالی که مقدمات برگزاری سالگرد این شهید فراهم شده و همه مردم دخیل هستند.

وی ابراز داشت: مردمی بودن ، اخلاص ، انقلابی بودن ، ولایت مداری ، تدین ، سرباز ولایت بودن ، روحیه استکبار ستیزی ، ساده زیستی ، دفاع از مظلومان و.... از ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: در آستانه نهم دی ماه قرار داریم که بعد از دشمنی دشمنان ، حماقت و جفای برخی افراد و فتنه فتنه گران نهم دی ماه خلق شد و مردم اعلام کردند ما ملت امام حسین (ع) هستیم که دفاع از ارزش ها را در اولویت برنامه ها داریم.
وی ادامه داد: در نهم دی ماه که بعنوان یوم الله ماندگار شده است مردم حمایت خود را از ولایت و رهبری ثابت کردند.

خطیب جمعه کوهبنان گفت:معرفت دینی ، بصیرت سیاسی ، اصل وفاداری و..... از ویژگی های ملت ایران در نهم دی ماه بود که مردم حق را تشخیص کردند و با دشمن شناسی در برابر فتنه گران ایستادند.

وی تصریح نمود: در هفته نهضت سواد آموزی قرار داریم که در هفتم دی ماه بدستور حضرت امام (ره) این نهاد شکل گرفت تا مسئله علم آموزی گسترش پیدا کند علمی که به ما معرفت ، شناخت ، بصیرت و آگاهی عطا کند.

حجت الاسلام جعفری افزود: در دین اسلام بر علم آموزی تاکید شده باید از دست اندرکاران نهضت سواد آموزی و مربیان شهرستان تقدیر کنیم.

امام جمعه طغرالجرد:در سال 88 ملت ایران از یک امتحان و از یک فتنه عبور کردند

طیب جمعه طغرالجرد پس از دعوت همگان به تقوای الهی ضمن ادامه فرمود: شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن شهید حسن ایرلو را تسلیت می گویم شهید حسن ایرلو از جانبازان دفاع مقدس و یک دیپلمات انقلابی در حالی به برادران شهیدش پیوست که بشارت شهادتش را حاج قاسم به او داده بود.

او ادامه داد: پیش از سفر حسن ایرلو به یمن حاج قاسم در دیدار با خانواده شهید گفته بود که ایشان در این سفر شهید خواهند شد.
حجت الاسلام یاور نجم الدینی در ادامه افزود: پنج شنبه 9 دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که باید گرامی داشته شود.

او ابراز داشت: این روز، روز تکلیف گرایی و عمل به هنگام مردم ایران انقلابی است حضرت آقا فرمودند : در سال 88 ملت ایران از یک امتحان و از یک فتنه عبور کردند. فتنه یعنی اینکه افرادی کاری را انجام دهند و فضاهایی ایجاد کنند که مردم در دین خود شک کنند و نتوانند حق از باطل را تشخیص دهند.

او بیان داشت: حماسه 9 دی به نمادی از بصیرت ، هوشمندی ، تکلیف گرایی ، مسئولیت شناسی، ولایت مداری و عشق به ولایت و رهبری تبدیل شد.

خطیب جمعه طغرالجرد در ادامه افزود: این روزها رژیم صهیونیستی صحبت از حمله به مراکز حساس ایران کرده است، حمله به ایران شبیه یک طنز است  واقعیت این است که نه آمریکا و نه اسرائیل و نه هیچ رژیمی قادر به حمله به ایران نیست.

 او یادآور شد: ایران یک کشور پهناور  با روحیه انقلابی و مردمی آزموده و جوانان سلحشور است ،نظام اسلامی برآمده از اراده مردم است و مردم در حوزه های تصمیم گیری بیشترین نقش را داشته اند.

 امام جمعه طغرالجرد گفت: این همبستگی در کنار گسترش توان نظامی ایران، ایران اسلامی را به یک کشور قدرتمند در منطقه تبدیل کرده است.

او خاطر نشان کرد: توان نظامی ایران که بخشی از آن را در رزمایش های اخیر مشاهده کردید فرصت هر تهدیدی را از دشمنان گرفته است.


امام جمعه فهرج: بودجه سال آینده، مترقی تر از بودجه‌های گذشته است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج‌ در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به در پیش رو بودن حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: ۹ دی روز خودجوشی بود که طی آن مردم ایران اسلامی چشم فتنه را کور کردند.

وی افزود: آن کسانی که خیال می کنند میتوانند میان مردم و نظام فاصله بیندازند، ببینند و بفهمند امتیاز نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به مردم است و این ملت بوده که انقلاب را حفظ کرده است.

خطیب جمعه فهرج همچنین با اشاره به ادعای مضحک رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به تاسیسات هسته ای ایران گفت: یک روز آمریکا حرف از گزینه های روی میز به میان‌ می آورد اما الان ۴۰ سال است هیچ‌ غلطی نکرده است.

آقاملایی تصریح کرد: از همین تریبون مقدس به عنوان یک سرباز کوچک به سران تل آویو، موساد‌ و‌ سیا هشدار میدهم اگر کوچکترین غلطی از هر پایگاه و کشوری انجام بشود آن پایگاه و نقطه در کسری از ثانیه و بشمار سه با پاسخ کوبنده و محکم سربازان و بسیجیان پا به رکاب و غیور رهبری با خاک یکسان خواهند شد.

وی در ادامه به درگذشت شهادت گونه شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن و از سرداران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: خون ایشان و سایر شهدای عزیز روزی با پیروزی یمن به ثمر خواهد نشست.

امام جمعه فهرج همچنین پیرامون لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه سال آینده مترقی تر از بودجه های گذشته است، هر چند اشکالاتی هم وجود دارد که امیدواریم مجلس و دولت بتوانند این مشکلات را مرتفع کنند.

آقاملایی در پایان با گرامیداشت هجدمین سالگرد جانباختگان زلزله ۵ دی ماه بم به سوانح متعدد رانندگی در جاده منتهی به ۳ شهرستان فهرج، ریگان و نرماشیر اشاره و اظهار کرد: در هفته ای که گذشت نماینده مردم خبرهای خوبی پیرامون ساماندهی این جاده دادند و ما نیز از مسئولان کشوری تقاضا داریم به نماینده و مسئولان منطقه ای کمک کنند تا هر چه سریعتر این محور دوبانده شود.

امام جمعه انار:یوم‌الله ۹ دی که  روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز جمعه امروز در یوم‌الله ۹ دی که  روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است ، ملت ایران تحت عنایت الهی و هدایتهای ائمه اطهار خصوصاً حضرت سیدالشهدا بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را در هم شکست.

وی گفت :بمناسبت یوم الله ۹ دی در ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه در خیابان امام ، روبروی مسجد صاحب الزمان  مراسم باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم  برگزارمیگردد.

وی در ادامه گفت:آمریکایی ها  وقتی دیدند قادر به اعمال تحریم‌های جدید نیستند و سیاست قاطع دولت سیزدهم   آنها را کلافه کرده ، تهدید های کلامی را به صهیونیست ها واگذار کردند ،رژیم صهیونیستی در حدی نیست که بخواهد حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

ایران از چنان قدرت و اقتداری برخوردار است که اگر صهیونیست‌ها در قبال کشور عزیزمان حرکتی انجام دهند با پاسخ محکم و کوبنده مواجه خواهند شد.

وی در ادامه افزود  :از زحمات  وخدمات شهردار محترم جناب آقای مهندس رحیمی تقدیر و تشکر می‌کنیم انشاءالله با همت شورای شهر فعالیت‌های ایشان تداوم  و پروژه های نیمه تمام اتمام گردد.

امام جمعه شهرستان انار با اشاره به سالگرد سردار دلها گفت:امسال سالگرد شهادت سردار دلها  حاج قاسم سلیمانی مقارن با ایام فاطمیه است.

از همه  اقشار مختلف مردم ، هیئت های مذهبی ، متولیان مساجد و اصناف و بازاریان  انتظار می رود که  مراسم باشکوه سالگرد شهادت حاج قاسم همزمان با شهادت حضرت زهرا را باشکوه برگزار نمایند.

امام جمعه زرند: ۹ دی ماه، با حضور یک پارچه مردم و بصیرت انها یوم الله شد که چهره منافقان و فته گران را مشخص کرد


حجت الاسلام شجاعی امام جمعه شهر زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تحقق تمدن اسلامی که هدف انقلاب اسلامی است ، بدون اجرا احکام الهی محقق نخواهد شد.

امام جمعه زرند خاطر نشان کرد: ۵ دی ماه سالروز زلزله دلخراش بم و روز ایمنی در برابر زلزله نام گذاری شده است. باید الگو مناسب در زمان اتفاق حوادث و بعد از حادثه ارائه شود، باید در مردم آمادگی ایجاد کنند.

باید بناها مقاوم سازی و این مهم را مدیران و مسئولان در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام شجاعی گفت: خوشبختانه بالای ۹۷ درصد مردم سواد خواندن و نوشتن دارند.

خطیب جمعه زرند با اشاره به حماسه ی ۹ دیماه گفت: ۹ دی ماه، با حضور یک پارچه مردم و بصیرت انها یوم الله شد که چهره منافقان و فته گران را مشخص کرد.

وی ادامه داد: در فتنه سبز سال ۸۸ امام حسین (ع) و اصل نظام  ولایت فقیه مورد هجمه قرار گرفت. با همه این اتفاقات  برخی حاضر نیستند، از اتقاقات و فته جوها تبری بجویند.

یکی از بزرگترین اشتباه ها گره زدن فتنه به جریانات سیاسی و سوء استفاده کردن از خط و جناح است.

وی بزرگترین پیام ۹ دی را شناخت دشمن و دوست دانست و گفت: اگر اقدام بجا و به موقع  و حمایت میلیونی مردم نبود امروز کشور و نظام باچالش بزرگ روبه رو بود، دشمن به دنبال کودتا علیه نظام و نفوذ در حزب های سیاسی بود که حضور مردم تمام نقشه ها را نقش بر آب کرد.

وی تاکید کرد: دلهای مردم با نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه هستند.

وی در خصوص مسائل شهر گفت:  باید حقوق عامه مردم به مردم برگردد و دغدغه همه مدیران باشد.

 وی در پایان گفت: مسئله ای که درشهر رزمندگان، شهر شهدا، شهر ۱۲ هزار رزمنده که از زرند یاد می‌شود دچار خدشه شد یکی از تالارهای شهر رقص و پخش و اشاعه فحشا انجام داد، اعلام انزجار مردم از مجاری قانونی تاثیرش از همه چیز بیشتر است.

وی افزود: کسانی که بانی برگزار  کننده هستند چگونه می تواند در دنیا و آخرت جواب خانوادهای شهدا را بدهند. خانواده ای که جوانش را داده است، دل خوشی خانواده شهدا  این سر بلندی پرچم اسلام است.

دلها و قلبهای که جریحه دار شد با عذر خواهی و چیز دیگه جبران نخواد شد.

امام جمعه زرند در پایان گفت: حرام آفت هر چه شادی هست. مجالس شادی ما با حرام های فاحش گره خورده است.


امام جمعه ارزوئیه: 9دی نمایش قدرت فکری ملت ایران در این روز متجلی می شود

حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه شهرستان ارزوئیه ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به حماسه ۹دی ماه که پیش رو هست اشاره کرد و افزود: روز بصیرت و میثاق امت باولایت است ، نمایش قدرت فکری ملت ایران در این روز متجلی میشود و اینچنین حرکتی را بصورت خودجوش مردم رقم زدند ، ۹دی ماه تجلی حضور، وحدت ملت مردم با محوریت ولایت است، نماد دشمن شناسی و عمل به موقع و به هنگام است.

امام جمعه ارزوئیه خاطر نشان کرد: درمورد حوادث سال ۸۸ حضرت آقا تعبیر به فتنه داشتند ، در فضای غبار آلود تشخیص حق از باطل سخت است و این میشود فضای فتنه و براساس آیه قران کریم الفتنه اشد من القتل ، در مورد این‌ حوادث کلیتی قابل فرض است این رویداد ها یک رویه هایی دارد بدین معنا که یک وسعت و سبقه تاریخی دارند ، جنگ و صلح از مقوله هایی هستند ک دفعتا اتفاق نمیوفتد بلکه سبقه طولانی دارند

خطیب نماز جمعه ارزوئیه گفت: حالا این فتنه ۸۸ هم همینگونه است و سبقه تاریخی داشت از جهاتی و این جهات عبارتند از حمایت همه جانبه غرب از این کودتا ، راه قانونی طی نکردند و محکوم کردن حکومت به فساد ، استفاده از رنگ بعنوان نماد ، اما آن حرکت باشکوه ۹ دی مردم کشور را واکسینه کرد که بطور خودجوش اتفاق افتاد و دوم اینکه برائت مردم از این افراد اختشاش گر را در پی داشت لذاست که برهمه ما‌هست که این واقعیت ها را درک کنیم و بیان کننده و بازگو کننده آن ها باشیم.

امام جمعه شهرستان راور:مردم با این همه مشکلات اقتصادی به حرمت خون شهیدان صبر و حوصله دارند

حجت الاسلام و المسلمین زمانی اولین نکته سخن مقام معظم رهبریست که ایشان فرمودند: امروز بيشترين تحرک دشمنان علیه ما تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه ای است.

برای اینکه بر افکار عمومی مردم ما مسلط شوند مبالغ هنگفتی هزینه می‌کنند. این حقیقتی است که باید به این موضوع مهم دقت شود.

امروز در فضای رسانه ای واقعیت را غیر واقعی و و غیر واقعی را واقعی نشان می‌دهند تا یاس و ناامیدی را به مردم ما القا کنند.

ملت بزرگ ایران که راهش معلوم است، انقلابی که مثل خورشید در دنیا میدرخشد که با روحیه شهادت طلبی، آمریکا و صهیونیست را به خاک کشیدند.

مردم ما با این همه سختی و مشکلات اقتصادی به حرمت خون شهیدان صبر و حوصله دارند.

صبح دیروز در جلسه ای که با فرماندار شهرستان راور جناب آقای اژدری، رئیس دادگستری شهرستان راور جناب فرحبخش و جمعی از مسئولین برگزار گردید، گزارشی از کارهایی که در شهرستان راور صورت گرفته مانند مطرح شدن راور به عنوان شهر ملی فرش و تاسیس کارخانه جات مطرح شد.


انتهای پیام/ط
 


کد مطلب: 123495

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123495/9دی-ماه-روز-بصیرت-میثاق-امت-ولایت-برگ-زرینی-تاریخ-انقلاب-اسلامی-ایران-التقاط-انحراف-فتنه-سه-مانع-مقابل-خط

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir