تاریخ انتشار :شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹
۰
plusresetminus
محمد رضا پور ابراهیمی گفت: چنانچه این معدن تعهدات خود و مصوبات را عملیاتی نکند با وزیر صمت برای لغو مجوز بهره برداری مذاکره خواهد شد زیرا مردم تا الان صبوری کردند و کوتاه آمدند.
مجوز بهره برداری معدن سنگ آهن راین در گرو ایفای تعهدات/ صبوری مردم منطقه در مرحله سرریز شدن است
به گزارش ؛راه آرمان؛ پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با صراحت اعلام کرد: چنانچه این معدن تعهدات خود و مصوبات را عملیاتی نکند با وزیر صمت برای لغو مجوز بهره برداری مذاکره خواهد شد زیرا مردم تا الان صبوری کردند و کوتاه آمدند.

حالی که دو سال پیش در شهریور ماه سال ۹۸ مدیران معدن سنگ آهن نصرت راین(معدن چینی ها) تعهد دادند که ۷۰ درصد نیروی کار مورد نیاز این معدن را از نیرو‌های بومی انتخاب کنند؛ کارخانه کنسانتره تا میزان یک میلیون تن ظرفیت طی مدت یک سال ایجاد و نسبت به افزایش تولید تا میزان مجوز جدید و توسعه اکتشاف اقدام کنند؛ اما این تعهدات همچنان بر زمین مانده است.
 
 
در آن زمان پورابراهیمی اعلام کرده بود: شرکت سرمایه گذار متعهد به تکمیل فرایند زنجیره ارزشی در استان کرمان با اولویت بخش راین شده است و در صورتی هم که انفجار‌هایی مرتبط با شرکت منجر به خسارت قنات‌های مجاور شود، با تایید کارشناسی، شرکت نسبت به تامین آن اقدام خواهد کرد.
 
 
با گذشت دو سال از این مصوبات اما متأسفانه این تعهدات عملیاتی نشده و در سفر اخیر نماینده مردم کرمان و راور به مجلس در معیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ مطالبات مردمی توسط خبرنگار خبرگزاری شبستان مطرح شد که دکتر پورابراهیمی در این باره قول هایی داد.
 
 
امروز، شنبه( ۴ دی) نشست  پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به اتفاق فرماندار کرمان و امام جمعه و بخشدار راین در خصوص مطالبات مردمی نسبت به عدم تعهد معدن سنگ آهن نصرت راین( معدن چینی ها) مستقر در مسیر روستاهای گزک-گودر، در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.
 
 
در این نشست  پورابراهیمی با صراحت اعلام کرد: چنانچه این معدن تعهدات خود و مصوبات را عملیاتی نکند با وزیر صمت برای لغو مجوز بهره برداری مذاکره خواهد شد زیرا مردم تا الان صبوری کردند و کوتاه آمدند.
 
 
وی بر لزوم بکارگیری ۵۰ درصد نیروهای شاغل در معدن از میان بومی های متخصص روستای حومه و شهر راین، ایجاد فرآوری در خود منطقه و جلوگیری از خام فروشی و در نهایت کمک به زیرساخت حمل و نقل و جاده راین تأکید کرد.
 
 
 پورابراهیمی ادامه داد: روزانه یکصد کامیون مواد معدنی را از منطقه خارج می کند و جاده های راین تخریب شده و باعث تصادفات شده و کسی به داد این مردم نمی رسد اما من به عنوان نماینده این مردم و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر هستم.
 
 
حسینی نژاد، مدیرکل صمت استان بر لزوم انجام مسئولیت های اجتماعی توسط معادن تأکید کرد و افزود: معدن چینی ها ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن سنگ آهن با عیار ۳۵ درصد استخراج می کند پس عیار را با کنسانتره جلو ببرد و ظرف مدت زمان مشخص طرح فرآوری را ارائه دهد و به زیرساخت های جاده و اشتغال منطقه هم کمک کنند.
 
 
حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، امام جمعه راین هم در این نشست معدن بین دو روستای گزک و گودر واقع شده که به هر دو آسیب رسانده، اظهار کرد: خیابان های راین گنجایش و تحمل این بار ترافیکی را ندارد.
 
 بکارگیری نیروهای بومی در معدن سنگ آهن گودر از روستاهای راین در حالی در ماه های پایانی سال ۱۴۰۰ مجدداً مطرح  می شود، که این مهم از دو سال پیش تاکنون هنوز راه به جایی نبرده است. 
 
 
پیش تر نیز در دی ماه سال ۹۷ مطالبات مردمی نسبت به معادن راین مطرح شده بود.


انتهای پیام/تاج الدینی 
https://armanekerman.ir/vdcgqw9quak9xn4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما