کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اقتصادی:

حیات اقتصادی امروز مرهون وجود سردار سلیمانی در تامین امنیت اقتصادی است

5 دی 1400 ساعت 7:33

عبدالمجید شیخی گفت: بدون امنیت هیچ پیمان یا معاهده اقتصادی نمی تواند، جریان پیدا کند بنابراین همه ی فعالیت های اقتصادی مرهون و بدهکار خدمات و تلاش های شبانه روزی شهید حاج قاسم سلیمانی هستند .


عبدالمجید شیخی کارشناس مسایل اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با "راه آرمان" در آستانه دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این سردار عزیز حق بزرگی به گردن کشور و ملت ما، منطقه، حوزه مقاومت و حتی حق بزرگی بر گردن دشمنان خودش؛ یعنی آنهایی که به داعش  کمک می کردند، دارد.

وی عنوان کرد: امروز امنیت منطقه مرهون زحمات بیش ازدو دهه ی ایشان است، حتی امروز کشورهایی مثل عربستان سعودی ، قطر، بحرین،ترکیه، کویت و امارات که به داعش کمک می کردند و هزینه های این خرابکاری را به این نوادگان سفیانی اهدا می کردند، امنیت این ها نیز به گونه ای مرهون زحمات و خدمات امنیتی شهید سلیمانی است.

در قاموس اقتصاد، امنیت جزو زیر ساخت های فعالیتهای اقتصادی است

کارشناس مسایل اقتصادی افزود: در قاموس اقتصاد، امنیت جزو زیر ساخت های فعالیتهای اقتصادی است، امروز حیات و جزء اصلی آن یعنی حیات اقتصادی در واقع مرهون وجود امنیت اقتصادی است.

وی تاکید کرد: امروز ما باید به عنوان خونخواهان شهید سلیمانی به مصداق آن شعار(یالثّارت الحسین (علیه السلام) قیام کنندگان خون سید شهداء، شعار یالثّارت القاسم گویان با بعضی از کشورهای منطقه در نقش یک مطالبه گر، یک طلبکار و یک مدعی واقعی با اقدامات امنیتی کشور های حوزه ی خلیج فارس علیه ایران برخورد کنیم.

ترکیه امنیت امروز خود را مدیون سردار باید بداند

شیخی افزود: امروز حتی ترکیه هم که به داعش کمک می کرد حیاتش مرهون همین خدمات حاج قاسم سلیمانی است، سهم عظیمی از بازار سوریه و عراق را  ترکیه تامین می کند، اگر امنیت عمومی نباشد امنیت اقتصادی نیز شکل نمی گیرد.  بنابر این بدون  امنیت اقتصادی معاملات تجاری در منطقه نمی توانند، شکل بگیرند.

وی تاکید کرد: بدون امنیت هیچ پیمان یا معاهده اقتصادی نمی تواند، جریان پیدا کند بنابراین همه ی فعالیت های اقتصادی مرهون و بدهکار خدمات و تلاش های شبانه روزی شهید حاج قاسم سلیمانی هستند .

کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: این شکل گیری منطقه ی مقاومت و حوزه مقاومت در غرب آسیا در واقع ناشی از خدمات حاج قاسم سلیمانی است و اگر خدمات ایشان نبود نمی توانست این  جبهه ی مقاومت در غرب آسیا خود را نشان دهد.

وی افزود: امروزالحمدلله به خاطر زحماتی که در دو سه دهه ی گذشته جمهوری اسلامی ایران، بواسطه تلاش های بی دریغی که  شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه انجام داده جبهه مقاومت شکل گرفته وتبدیل به قطب جریان ساز سیاسی و اقتصادی شده است.

شیخی با بیان اینکه شهید سلیمانی ایران را تبدیل به ملجای برای مردم دیگر کشورها قرار داده است، گفت:  امروز مردم منطقه غرب آسیا به تمام حرکات و سکنات این جبهه نگاه ویژه ای دارند و کوچکترین تحولات را رصد می کنند؛ ان شاءالله در آینده این مسیر و این هدف توسعه پیدا می کند.

اروپایی ها امنیت امروز خود را مرهون خدمات ژنرال سلیمانی است

وی ادامه داد: امروز حتی اروپایی ها هم آرامش فعلی خود از شر داعش را مرهون و بدهکار شهید ژنرال سلیمانی هستند، زیرا داعش حتی داخل اروپا هم دست به ایجاد ناامنی و خرابکاری زد و در آنجا هم نفوذ کرد زیرا بخش زیادی از نیروهای داعش توسط آمریکا دور هم جمع شده و توانسته بودند از کشورهای پیرامون محل و منطقه ی خودشان عضو گیری کند.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: داعش نیروهایی از اروپا و آسیای میانه و کشورهای عربی جمع آوری کرده بود از تمام کشورها و قاره ها بودند همچون آمریکا و اروپا؛ بنابر این از امکانات کشور ها استفاده می کرد و دنبال پیاده سازی حکومت بنی امیه و به قول خودشان یزید بن معاویه لعنه الله علیه بودند.

عبدالمجید شیخی در پایان خاطر نشان کرد: به اعتراف رئیس جمهور سابق آمریکا که اعلام کرد داعش را آمریکا به وجود آورده و صرف به وجود آمدن تنها مطرح نبود بلکه این کمک های کشورهای اروپایی،آسیایی(چون ژاپن) و کشور های منطقه ی عربی بود که توانست داعش را پرو بال دهد و امکانات فراوانی را همچون خودروهای مجانی که توسط کشورهای شرق آسیا در اختیار داعش قرار دادند تا حکومت جهانی خیالی خود را ایجاد کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 123523

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123523/حیات-اقتصادی-امروز-مرهون-وجود-سردار-سلیمانی-تامین-امنیت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir