تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۱
۰
plusresetminus
فرزند هنرمند مددجوی زرندی با تکیه‌بر تلاش و توانمندی خود توانسته است پس از دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی از کمیته امداد برای ۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مددجو و نیازمند این شهرستان شغل و درآمد ایجاد کند.
فرزند مددجویی که کارآفرین موفق می شود/ دستان توانمندی که دستگیر ناتوان شد
به گزارش ؛راه آرمان؛ فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زرند از توابع استان کرمان که روزی به علت تنگدستی و فقر خانواده‌اش با مشکلات بسیاری همراه بودند، اینک به کارآفرین موفقی تبدیل‌شده که گام‌های بسیار بلندی را در توسعه و رونق صنعت قالیبافی این استان برداشته است.
این فرزند مددجوی توانمند متولد سال ۱۳۶۱ که به دلیل فوت سرپرست خانواده به همراه مادر و شش خواهر و برادر خود تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند به دلیل مشکلات زندگی و مستمری اندک این نهاد به‌سختی گذران زندگی می‌کردند.
وی می‌گوید: مادرم قالیبافی می‌کرد تا خرج زندگی را از این طریق تأمین کند، من نیز در کنار او کمک‌حالش بودم و هم‌زمان با تحصیل در دوران ابتدایی در کنار مادرم به شغل قالی‌بافی مشغول شدم و از این طریق به مادرم در تأمین مخارج زندگی کمک می‌کردم.
این بانوی کارآفرین موفق ادامه داد: با دیدن زحمات و تلاش‌های مادرم، همیشه آرزو داشتم که روزی بتوانم با همین کار خرج خانواده‌ام را با تکیه‌بر توانایی‌های خودم تأمین کنم تا هیچ‌گاه محتاج دیگران نباشیم، دلم می‌خواست الگویی برای سایر افراد باشم و برای همین تصمیم گرفتم تا کارم را جدی بگیرم.
این فرزند مددجو خاطرنشان کرد: پس از شرکت در کارگاه‌های آموزشی قالیبافی کمیته امداد، به‌صورت تخصصی بافت انواع قالی دست‌باف را فراگرفتم و با کسب امتیازات بالا توانستم مدرک فنی و حرفه‌ای مهارت قالیبافی را اخذ کنم و در کنار کار قالی‌بافی موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود در رشته مدیریت دولتی نیز شدم.
وی ادامه داد: پس از دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای در سال ۱۳۸۸ به‌منظور ارائه آموزش به افراد متقاضی و هم‌چنین کمک به ساخت یکی از مراکز فرهنگی و مذهبی دریکی از روستاهای شهرستان زرند دار قالی را دریکی از مراکز مذهبی و فرهنگی شهرستان راه‌اندازی و هزینه فروش قالی را خرج ساخت آن مکان فرهنگی و مذهبی کردم.
این کارآفرین موفق گفت: برای توسعه طرح قالی‌بافی خود در سال ۹۶ با مراجعه به کمیته امداد مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت و اقدام به راه‌اندازی دو دار فعال قالی کردم و هم‌اکنون با دریافت تسهیلات توسعه‌ای از این نهاد توانستم تعداد دارهای فعال را به پنج طرح افزایش بدهم و زمینه اشتغال ۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد وزنان سرپرست خانوار نیازمند را فراهم کنم.
وی خاطرنشان کرد: هر پنج ماه پنج قالی ۹ متری توسط این زنان سرپرست خانوار بافته و روانه بازار فروش می‌شود که با توجه به افزایش قیمت فرش‌های دست‌باف هر زن سرپرست خانوار که در بافت فرش با ما همکاری دارد ماهیانه به‌طور میانگین حدود چهار میلیون تومان درآمد کسب می‌کند.
این فرزند مددجو بیان کرد: تاکنون حدود ۶۰ تخته فرش در کارگاه قالیبافی‌ام بافته‌شده که تلاش دارم با تلاش و کوشش زنان سرپرست خانوار فرش‌های بیشتری تولید کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در کارگاهم، با آموزش فرش‌بافی به هنرآموزان می‌کوشم آن‌ها را نیز وارد چرخه این صنعت گران‌مایه کنم تا با تکیه‌بر توانایی‌هایشان و گره زدن به تاروپود فرش‌ها، گره‌های زندگی‌شان را بگشایند و به موفقیت دست یابند.
این کارآفرین موفق ضمن تقدیر از حمایت‌های کمیته امداد به‌ویژه در حوزه اشتغال گفت: هیچ نهادی مانند کمیته امداد در بحث اشتغال با ما همکاری نکرده و قطعاً اگر حمایت‌های کمیته امداد نبود امروز با مشکلات زیادی ازجمله فقر و تنگدستی مواجه بودیم.
انتهای پیام/تاج الدینی
https://armanekerman.ir/vdccp1qso2bqip8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما