تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱
۰
plusresetminus
در گفتگو با یار 40 ساله حاج قاسم سلیمانی مطرح شد؛

ایمان و ظلم ستیزی از جلوه های درس آموز مکتب سلیمان است

امام جمعه رفسنجان رفیق 40 ساله حاج قاسم سلیمانی گفت: ایمان و مبارزه با ظلم را از جلوه های درس آموز و زیبای این شخصیت برجسته است.
ایمان و ظلم ستیزی از جلوه های درس آموز مکتب سلیمان است
در آستانه دوّمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی قرار داریم که پایگاه اطلاع رسانی "راه آرمان" تصمیم گرفت در تبیین ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی فرزند دیار کریمان استان پهناور کرمان، با یار دیرینه این شخصیت محبوب جهانی که ۴۰ سال در ارتباط با هم بودند دیدار و گزارشی را منتشر کند.
 
حجت الاسلام اصغر عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان صاحب مکتب یاد کردند لذا در مورد اینکه این شخص صاحب مکتبی در عالم است بسی تأمل و تفکر را می طلب تا به کنه حقیقت این مکتب پی برد.
 

ایمان و مبارزه با ظلم تفکر و عمل همیشگی سردار دلها

 
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به حقیقت مکتب سردار سلیمانی برسیم باید با ابعاد شخصیتی وی آشنا شویم اظهار کرد: ایمان و مبارزه با ظلم دو بُعد اساسی و بیس همه مجاهدات سردار سلیمانی و پایه گذار مکتب این شهید است.
 

ایمان آورندگان واقعی در قرآن ۳ دسته اند

 
حجت الاسلام عسکری ایمان را یکی از مولفه ها و ویژگی های سردار سلیمانی برشمرد و افزود: در قرآن خداوند می فرماید در دنیا بسیاری از افراد هستند که مدعی ایمان، جهاد در راه خدا، ایثارگری، از خودگذشتگی، فداکاری و خدمت به مردم هستند در حالی که شعار می دهند.
 
وی ادامه داد: در قرآن کریم مدعیان ایمان به سه دسته تقسیم شده اند دسته نخست در سوره یوسف مدعیانی هستند که مشرک اند، دسته دوّم در سوره بقره به آن ها اشاره شده که مدعی ایمان امّا منافقند، دسته سوّم هم مدعی ایمانند در حالی که هنوز ایمان واقعی در دلهای آن ها وارد نشده است.
 

امّا ویژگی های مومنان واقعی در سوره حجرات

 
امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه در آیه ۱۵ سوره حجرات ویژگی ها یک انسان مومن واقعی آمده است بیان کرد: خداوند در این آیه می فرماید کسانی که به خدا ایمان اورده و هرگز دچار شک و تردید نشدند مومنان واقعی هستند.
 
 
وی افزود: عده ای در جریان انقلاب سست شدند و پشت به انقلاب کردند و خدا می فرماید ایمان آورندگان هرگز دچار ریب و شک نشدند و تمام هستی، جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در میدان های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند که این افراد در نزد خدا راستگویان و مومنان واقعی هستند.
 

جلوه های زیبای ایمان در سردار سلیمانی

 
حجت الاسلام عسکری به تشریح زوایا و جلوه های زیبای ایمانی سردار دل ها یعنی چهار رکن ایمان شامل ایمان واقعی به خدا و روز قیامت؛ ایمان به امامین؛ ایمان به درستی راه و ایمان به مردم پرداخت و افزود: این ایمان ها در رگ و خون و زندگی دنیوی و اخروی شهید سلیمانی جاری و ساری بود.
 

ایمان واقعی به خدا و روز قیامت

 
وی تصریح کرد: او ایمان واقعی به خدا و قیامت داشت، دستورات دینی را قبول داشت و مومن، معتقد و خداباور بود و اسلام را قبول داشت یک رکن از ایمان او ایمان به خدا و رسول بود.
حجت الاسلام عسکری بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی آنقدر به خدا و رسول ایمان داشت که در دستونشته لحظات قبل از شهادتش نوشته بود خدایا مرا پاک بپذیر لذا کسی که اینگونه می داند به کجا می رود و از خدا می خواهد که او را پاک بپذیرد شهادت وارای وجودش باد و ما انسان ها نیز همان گونه که حاج قاسم با خداوند انس داشت و در راه خدا شهید شد باشیم.
 

ایمان به امامین


وی رکن دوم ایمان در سردار دلها را ایمان به امامین ( امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی ) دانست و گفت: ایمان به امام راحل را به عنوان حجت بالغه الهی و بعد از ایشان ایمان به رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را در وجودش نهادینه کرده بود.
 
امام جمعه رفسنجان ادامه داد: یکی از ارکان و شئون عاقبت به خیری، اعتقاد به رهبری است که سردار سلیمانی در زمان امام راحل مقلد ایشان بوده و پس از آن مقلد رهبری بود و حساب وجوهات خمسی شان نزد من بود، شهید سلیمانی مقید بود و از آنجاییکه مقلد رهبری بود از من می خواست وجوهات خس و زکات را به دست ایشان برسانم.
 

سلیمانی مسلمان رساله ای

 
وی خاطرنشان کرد: خیلی ها ادعای ایمان و مومنی را دارند امّا دروغ می گویند و دستورات الهی از جمله خمس و زکات را را به درستی انجام نمی دهند؛ چندین مرتبه به من از سوریه و لبنان زنگ می زد و می گفت نیاز به حکم شرعی دارم او سوالات شرعی و دستورات دینی را با اینکه فرسنگ ها از کشور ایران دور بود به وسیله تماس تلفنی از من جویا می شد تا به دستورات الهی به خوبی عمل کرده باشد؛ او مسلمان رساله ای بود.
 

حاج قاسم روزه قضا نداشت

 
وی به بیان یکی از موضوعات مهم دینی اشاره کرد و گفت: مقلد شهید سلیمانی در زمان جنگ و دوران دفاع مقدس امام خمینی(ره) بود که هنوز در قید حیات بودند؛ آن زمان امام روزه رفتن را برای افرادی که به مسافرت می روند جایز نمی دانستند لذا حاج قاسم سلیمانی در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس مدام در مسافرت بودند.
 
حجت الاسلام عسکری ادامه داد: امّا زمانی که به شهادت رسیدند برای اینکه روزه قضا در دوران دفاع مقدس نداشته باشد تصمیم گرفتیم با عده ای از مردم در انجام فریضه االهی روزه های قضا شده سردار سلیمانی پویشی راه اندازی کنیم قبل از آن با خانواده شان هماهنگ کردیم که آن ها اعلام کردند ایشان هیچ روز قضا ندارند.
 
وی افزود: سردار سلیمانی یک عمر در مبارزه و مسافرت جهادی به سر می برد و وقتی هم که از مسافرت ها روانه منزل می شد روزه های قضا را انجام میی داد او هم ایمان به خدا و رسول خدا داشت هم ایمان به امامین.
 

ایمان به درستی راه

 
حجت الاسلام عسکری رکن سوّم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را ایمان به درستی راهش عنوان کرد و گفت: او هرگز دچار شک و تردید در کارش نبود، اینکه با داعش، جبهه النصره، اشرار، ظالمان و کافران مبارزه داشت هرگز تردید به خود راه نمی داد که آیا راهش درست است یا اشتباه؛ لذا همواره راه خود را در میدان جنگ، میدان مقاومت و جبهه جهانی و مبارزه با افراد ستمکار درست می پنداشت و تردید نداشت.
 

ایمان به مردم

 
حجت الاسلام عسکری بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی مردم را باور داشت و مردم را از ارکان انقلاب می دانست و همواره می گفت باید به دست و پای مردم بوسه زد زیرا این مردم و ملّت در مسائل داخلی، تهاجمات سیاسی، فرهنگی، تحریم ها و جنگ اقتصادی و فتنه ها حضوری پر رنگ داشته و از نظام مقدس جمهری اسلامی دفاع می کنند و پشتیبان رهبری هستند.
 
وی ادامه داد: ما درآستانه حماسه ۹ دی هستیم و توطئه های داخلی و خارجی را در یک روز مردم خنثی و دشمن را مأیوس کردند لذا سردار دلها مردم را درک کرد و می گفت باید با تمام وجود از مردم دفاع کرد.
 
جلوه زیبای مبارزه با ظلم در سردار سلیمانی
 
 
حجت الاسلام عسکری دوّمین جلوه از جوه های زیبای سردار سلیمانی که درس آموز است را مبارزه با ظلم برشمرد و افزود: در فاصله بین ترور تا شهادت حضرت علی (ع) یعنی ۱۹ ماه رمضان ۲۱ ماه رمضان؛ حضرت علی ابن ابیطالب(ع) توصیه هایی به فرزندان خود داشتند.
 
وی اشاره کرد: یکی از توصیه های امیرالمومنین (ع) به فرزدانش این بود که همواره دشمن ستمگران و یاور مظلومان باشید این معنا دقیقا در زندگی سردار سلیمانی مشهود بود .
 
امام جمعه رفسنجان بیان کرد: هرکجای عالم مظلومی وجود داشت و به حقوقش اجحاف می شد به یاری اش می شتافت و کاری نداشت که مظلوم از چه دینی برخوردار است، شیعه و سنی و یا زرتشتی باشد مهم این است که مظلوم باید یاری شود.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcefx8zojh8wni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما