تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
۰
plusresetminus
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مطرح کرد؛

لزوم توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی

علی اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: سویه جدید بیماری کرونا با سرعت انتشار بالا مطرح است و همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیریم.
لزوم توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ علی اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: هر چند واکسن به طور کامل مانع انتشار بیماری نمی شود، اما کسانی که سه ماه از دریافت دوز دوم واکسن آنها گذشته بایستی برای دریافت دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

خیرخواه افزود: دریافت دوز سوم موجب می شود تا در صورت ابتلا به کرونا فرد درگیری کمتر و علائم خفیف تری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در جنوب کرمان در پایین ترین میزان قرار دارد و بیشتر موارد مبتلا به کرونا سرپایی هستند اما با توجه به شیوع سویه جدید برای حفظ وضعیت موجود لزوم توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وضعیت واکسیناسیون در شهرستان های جنوب کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حدود 90 درصد جمعیت منطقه واکسن کرونا را دریافت کرده اند و پوشش دوز دوم هم بیش از 73 درصد جمعیت هدف است.

خیرخواه ابراز کرد: افرادی که ایمنی کامل را ندارند و بیش از سه ماه از دریافت دوز دوم آنها می گذرد، بایستی دوز یادآور را برای ایمنی بیشتر خود و جامعه دریافت کنند.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcevx8zvjh8wni.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما