تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۷
۰
plusresetminus
مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: تا به امروز حدود ۶.۸ درصد از بارش یک سال کامل زراعی را دریافت کرده است نکته قابل ذکر و متاسفانه اینکه ما تا پایان بهمن ماه حدود ۸۹ درصد از مساحت استان را تحت تاثیر خشکسالی های فقیر تا شدید روبه رو هستیم.
89 درصد از مساحت استان کرمان تحت تاثیر خشکسالی های شدید/هشدارهای جوی به گونه ای باشد که مردم را نگران نشوند
به گزارش "راه آرمان "ظهر امروز در  جلسه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان، تورج جدیدی مدیرکل هواشناسی استان کرمان در رابطه با بارندگی های استان کرمان اظهار کرد: میزان بارش باران نسبت به دوره مشابه سال گذشته  حدود ۶۳ درصد و نسبت به آمار بلند مدت ۶۴ درصد کاهش بارندگی داشته است.

وی تصریح کرد:تا به امروز در بین روستاهای استان بیشترین بارندگی که اتفاق افتاده است در کوهبنان بوده است به میزان ۱۹.۶ میلی متر و کمترین بارش در فهرج و ریگان بوده است و شهر کرمان هم به عنوان مرکز استان ما ۱۰.۸ میلی متر بارندگی ثبت کرده ایم که حدود ۱۴ میلی متر نسبت به دوره مشابه سال گذشته و نسبت به بلند مدت مشابه ۸ میلی متر کاهش بارندگی داشته ایم.

جدیدی با بیان اینکه استان کرمان تا به امروز حدود ۶.۸ درصد از بارش یک سال کامل زراعی را دریافت کرده است ادامه داد: نکته قابل ذکر و متاسفانه تا پایان بهمن ماه حدود ۸۹ درصد از مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی های فقیر تا شدید قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: تا به امروز هم دمای استان ۰.۹ درجه در آبان ماه خنک تر شده است، اما نسبت به سامانه ای که وارد استان می شود یک سیستم سودانی هست که در این منطقه شکل گرفته و حرکتش از سوی استانهای بوشهر،هرمزگان،سیستان بلوچستان و کرمان است،سامانه ی بسیار فعالی است این سامانه که دهانه اش به استان کرمان هم رسیده از اواخر امروز بارندگی ها شروع خواهد شد ما خیز بارش ها را در هفته آینده خواهیم داشت.

هشدارهای جوی به گونه ای باشد که مردم را نگران نشوند

علی زینی وند استاندار کرمان روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان در استانداری گفت: حفاظت زیر ساخت‌های سایبری و عملیات سایبری را حائز اهمیت دانست و بر لزوم خود حفاظتی تمامی دستگاه های استان در بحث پدافند غیرعامل تاکید کرد.

 وی با اشاره به سیل های سال ۹۸ و ۹۹ در غرب و شرق کشور گفت: مردم نسبت به این هشدارها هراس دارند، هشدارهای جوی به گونه ای باشد که مردم را نگران نشوند.

زینی وند توضیح داد:پیش بینی حوادث و آمادگی لازم است اما براساس تجربه سنوات گذشته ممکن است رخدادها مطابق با پیش بینی ها اتفاق نیفتد اما ما باید برای بدترین سناریو نیز آماده باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که از امروز سامانه بارندگی وارد استان می شود، اعضای ستاد بحران استان و شهرستان تا سه شنبه آینده حق خروج از محل مأموریت خود را ندارند و دهیاران و فرمانداران باید آمادگی لازم را داشته باشند تا اتفاقی در روستاها رخ ندهد.

وی تصریح کرد:اولویت اول ما جان مردم است و فرمانداران،بخشداران و دهیاران،شهرداری ها،هلال احمر و نیروی انتظامی و ارتش آمادگی لازم را در صورت نیاز داشته باشند.

وی  عنوان کرد: جهاد کشاورزی ها هم اطلاعات رسانی درستی را  به کشاورزها برسانند که از کشت و کارهایشان مراقبت داشته باشند و برای سخت ترین شرایط خود را آماده کنید و هیچ روزنه ای که دیده نشود در حوزه شهرستان ها وجود نداشته باشد و سعی در این داشته باشید که پیام های هشدار در لحظه را  چک کنید و در هر زمان آمادگی لازم را داشته باشید.

 استاندار کرمان در پایان اذعان کرد: با توجه به اینکه نزدیک به مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی می شویم، راهداری و پلیس استان هم باید تمام مراقبت ها را برای زائراین مزار شهید حاج قاسم ببینند.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcgxw9qnak9x34.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین