تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۵
۰
plusresetminus
رئیس‌جمهور گفت: اولویت دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور است و در این زمینه از همه سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم و از آن‌ها تقاضا داریم برای مشارکت در این زمینه‌ها وارد شوند.
اولویت دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور است / دولت به‌صورت همه‌جانبه از تولیدکنندگان حمایت می‌کند
به گزارش راه آرمان؛ به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله رئیسی بعدازظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردم قم که در سالن اجتماعات مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به یوم‌الله ۹ دی، اظهار داشت: این روز در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد و قدرت الهی با حضور حماسی مردم در صحنه رقم خورد و بر فتنه ۸۸ پایان داد.

وی ادامه داد: زمان‌شناسی مردم ایران در آن مقطع حساس مثال‌زدنی بود و تا سال‌ها در ذهن‌ها خواهد ماند، امروز هم ما نیازمند بصیرت هستیم.

رئیسی به زندگی و سیره حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: آن زمانی که وی در خط مقدم در برابر داعش می‌ایستاد بسیاری از افراد در جهان اسلام که نمی‌توانند تحلیل مناسبی نداشتند اما حاج قاسم با بصیرت در برابر این تروریست‌ها ایستاد و خداوند متعال نیز ایشان را بلندآوازه کرد.

وی افزود: امروز شهیدان ما نام‌آور هستند و از جوامع جهل‌زدایی می‌کنند و مایه مباهات مردم هستند.

رئیس‌جمهور با بیان این که امروز با یک جاهلیت مدرن روبرو هستیم، تاکید کرد: این جاهلیت با داشتن منابع مالی و قدرت رسانه‌ای سعی در تأثیرگذاری بر روی انسان‌ها دارد.

وی در ادامه به شهر قم و ویژگی‌های آن اشاره کرد و گفت: شهر قم با هزار شهیدی که در انقلاب داده‌اند نشان داده‌اند به چه میزان پای ارزش‌های اسلام و نظام ایستاده‌اند و همان‌طوری که عرض کردم قم نماد بصیرت و دین‌داری است.

رئیسی به جایگاه قم اشاره کرد و گفت: قم در عرصه‌های مختلف ظرفیت‌های بالایی دارد و دولت خود را مکلف به خدمت‌رسانی به مردم قم می‌داند.

وی صحبت‌های نمایندگان فعالان اجتماعی را موردتوجه قرارداد و افزود: امسال سال تولید و رفع موانع است و دولت خود را مکلف به رفع موانع است و تمامی بخش‌های دولت باید در عمل به دنبال حل مشکلات باشند.

رئیس‌جمهور ثبات در بازار را مهم برشمرد و گفت: دولت به‌صورت همه‌جانبه از تولیدکنندگان حمایت می‌کند و در این زمینه کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: سودهای غیرمتعارفی که بانک‌ها از تولیدکنندگان گرفته‌اند باید بر اساس بخش‌نامه‌های صادر شده به تولیدکنندگان بازگردانده شود.

رئیسی به دغدغه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان قم اشاره کرد و گفت: بر اساس نیازهایی که در این زمینه وجود دارد باید زمین در اختیار این شرکت‌های قرار گیرد و استاندار این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی دغدغه‌های مردم در تولید نهاده‌های دامی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: بر اساس دغدغه‌های موجود از تمام ظرفیت‌های داخلی در سال‌های پیشرو برای تولید این نهاده‌ها در داخل کشور برنامه‌ریزی خواهد شد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور تصریح کرد: اولویت دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور است و در این زمینه از همه سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم و از آن‌ها تقاضا داریم برای مشارکت در این زمینه‌ها وارد شوند.

وی به دغدغه‌های خیرین در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در زمینه دولت خود را مکلف می‌داند که با خیرین نهایت همکاری را داشته باشد و قطعاً حمایت از آن‌ها تداوم خواهد داشت.

رئیسی دغدغه‌های نماینده معلمان در جلسه را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: دولت در حمایت از معلمان تصمیمات خوبی گرفته و اجرای آن‌ها موجب کرامت آن‌ها خواهد شد.

وی به صحبت‌های نماینده خانواده شهدا اشاره کرد و ابراز داشت: در خصوص آسیب‌های اجتماعی که خواهر عزیزمان به نمایندگی از خانواده شهدا آن را مطرح کردند همه باید پای‌کار باشند تا این موضوعات کاهش پیدا کند.

رئیس‌جمهور با بیان این که دولت متعلق به همه مردم است، تصریح کرد: هرکسی که می‌تواند به دولت کمک کند وارد عرصه شود و کاستی‌ها و کمبودها را گوشزد کند تا بتوانیم در مسیر درستی گام برداریم.

وی ادامه داد: کشور امکانات زیادی دارد فقط باید بهره روی در تولید را افزایش داد تا به رشد ۸ درصدی برسیم و قطعاً این مهم با کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها محقق خواهد شد.

رئیسی توجه به روستاها را مهم برشمرد و افزود: خرید تضمینی از کشاورزان و حمایت از اقتصاد روستا می‌تواند گره‌گشای مشکلات روستاها باشد تا شاهد کوچ این عزیزان به شهرها و حاشیه‌نشینی نباشیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcivpazzt1arq2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین