کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش نمایندگان مجلس به حذف نام سردار سلیمانی در فضای مجازی؛

رسانه‌های غربی نشان دادند آزادی بیان تنها یک شوی تبلیغاتی است/ اثر و ثمره خون حاج قاسم پاک‌شدنی نیست

9 دی 1400 ساعت 18:30

نمایندگان مجلس در واکنش به حذف نام و تصاویر سردار سلیمانی در فضای مجازی و حذف هشتگ‌های HERO معتقد بودند، دشمنان هر چقدر هم تلاش کنند تا با حذف مطالب مربوط به شهادت ایشان در شبکه های اجتماعی اثر این شهادت را از بین ببرند، نخواهند توانست.


به گزارش راه آرمان؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، مطالب بسیاری پیرامون این شهید در فضای مجازی با هشتگ های HERO، شهید سلیمانی و ... در حال انتشار است. از طرف دیگر مدیران رسانه های معاند که بنا بر دستور دولتمردان خود نمی خواهند مطالب مربوط به شهادت این بزرگمرد به گوش جهانیان برسد، با حذف این مطالب، در حال مقابله با این جریان بر حق رسانه ای هستند. در همین خصوص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه‌ها به این موضوع واکنش نشان دادند.
 

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس:
شهادت شهید سلیمانی در راستای اهداف اسلام بود/ دشمنان نمی توانند با حذف محتواهای فضای مجازی، تاثیر شهادت را از بین ببرند
محمدحسن آصفری :: خبرگزاری خانه ملت
محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب در خصوص حذف کلیدواژه های مرتبط با شهید سلیمانی در آستانه دومین سالگرد شهادت ایشان، گفت: شهادت همواره تاثیری به مراتب بیشتر از حیات یک فرد دارد.
وی افزود: برای مثال شهادت امام حسین(ع) تاثیری در جهان گذاشت که امروز شاهدیم با گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از قیام عاشورا این تاثیر همچنان پابرجاست.
آصفری تصریح کرد: شهادت شهید سلیمانی هم به دلیل اینکه در راستای اهداف اسلام و به تاسی از شهادت امام حسین(ع) بود، مطمئنا تاثیرش از بین نمی رود و دشمنان هر چقدر هم تلاش کنند تا با حذف مطالب مربوط به شهادت ایشان در شبکه های اجتماعی اثر این شهادت را از بین ببرند، نخواهند توانست.
 
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:
انتظار نمایندگان مجلس رفتار غیورانه از دولت در برابر حذف نام و عکس سردار سلیمانی است/ حاج قاسم سلیمانی در قلب مردم ایران جای دارد
انتظار-نمایندگان-مجلس-رفتار-غیورانه-از-دولت-در-برابر-حذف-نام-و-عکس-سردار-سلیمانی-است-حاج-قاسم-سلیمانی-در-قلب-مردم-ایران-جای-دارد
حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امروز بیانیه‌ای به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی و مقام شامخ سردار سلیمانی و  آیت‌الله مصباح در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
وی با بیان اینکه 227 نماینده مجلس شورای اسلامی این بیانیه را امضا کرده‌اند، افزود: تقریبا همه نمایندگان به جز آنهایی که در جلسه امروز حضور نداشتند این بیانیه را امضا کردند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم رفتار منفعلانه در خصوص آرمان‌ها، ارزش‌ها و شخصیت‌‎های مهم انقلاب اسلامی نداشته باشد، افزود: افرادی همچون سردار قاسم سلیمانی در قلب مردم ایران جای دارند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی برضرورت نشان دادن رفتار غیورانه در مقابل اقدام پلتفرم‌های خارجی تاکید کرد و گفت: حتما دولت باید این موضوع را پیگیری کند.
 
 
عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:
حذف پست‌های سردار سلیمانی در اینستاگرام، نقض آزادی بیان است
عباس گودرزی :: خبرگزاری خانه ملت
عباس گودرزی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به اقدام اینستاگرام در راستای حذف پست های سردار سلیمانی، اظهار داشت: این اقدام نشان می دهد که آزادی بیان و حمایت از فضای باز سیاسی از سوی نظام سلطه صرفا در حد ادعا و شعار بوده و همچنین ابزاری برای تسلط بر فکر و ذهن و باورهای ملتها است.
وی افزود: آنجایی که عقاید دیگر ملتها به ضرر و زیان آنها باشد کاملا دیکتاتوری، خشن و با نگاه صددرصد ‌سانسوری رفتار می کنند و آنجایی که منافع خودشان تامین شود، دم از آزادی بیان و اندیشه می زنند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام و حذف پست هایی که مزین به نام و تصاویر سردار سلیمانی است، بزرگترین نماد، نشانه و علامت در واهی بودن و دروغ بودن ادعاهای نظام سلطه است.
گودرزی با اشاره به اینکه حذف پست‌های سردار سلیمانی در اینستاگرام، نقض آزادی بیان است، بیان کرد: البته این اقدامات ارادت و عشق مردم را نسبت به سردار دلها بیشتر خواهد کرد.
 
نماینده مردم بناب در مجلس:
مکتب شهید سلیمانی نقشه راه مسوولان شود/ تنها راه برون رفت از مشکلات، اقدام جهادی مسئولان است
حجت الاسلام محمد باقری بنابی در گفتگو با خبرنگاران با بزرگداشت مقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: رفتار، کردار و مکتب شهید سلیمانی باید در جامعه به خصوص در بین ما مسئولان، دولت و مجلس به عنوان یک نقشه راه باشد.
‌وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور، گفت: جمهوری اسلامی‌ایران در خطیرین مقطع تاریخی خود واقع شده است؛ مقطعی که الگوهای زنده و تاثیرگذار به جهان ارائه نموده و شاهد گسترش این تفکر نوین و آزادی خواه در منطقه و بلکه در جهان است.
‌نماینده بناب، سردار سلیمانی را میدان‌دار اخلاص و عملِ توام، چه در خارج از مرزها و چه در داخل کشور عزیزمان دانسته و افزود: تعلق قلبی وی به مردم و جانفشانی او برای آرمان‌های انقلاب، سرمشق خوبی برای برخی از مسئولان می‌تواند باشد؛ چرا که در شرایط کنونی تنها راه برون رفت از مشکلات، اقدام جهادی و مخلصانه مسئولان است.
‌وی با استناد به جمله تاریخی سردار شهید، که فرمود: «جامعه‌ای سالم می‌شود که افراد صالح بر آن حاکم شود، افراد منزه جامعه را منظم می‌کنند»، گفت: دولت باید در انتصابات خود، وسواسیت لازم را به خرج دهد و نیروهایی را به کار گیرد که متعهد و متخصص بوده و همچون سردار دلها، تنها هدفش خدمت به ملت شریف باشد؛ در آن صورت جامعه ما طبق گفته شهید سلیمانی منزه و منظم می‌شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد؛
تلاش مذبوحانه دشمنان برای حذف نام سردار دلها از اینستاگرام/حاج قاسم در قلب تمام مسلمانان دنیا جای دارد

دکتر حسینعلی شهریاری
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حذف نام و عکس شهید سلیمانی توسط برخی پلتفرم های فضای مجازی و تحت تاثیر قرار گرفتن عواطف و احساسات مردم، در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: چنین اقدام هایی تلاش مذبوحانه ای است که دشمنان ایران اسلامی انجام می دهند.

وی ادامه داد: سردار دلها در قلب تمام مسلمانان دنیا جای دارد، هر اندازه آن ها تلاش کنند، بی ثمر است، چراکه حاج قاسم شهید از حاج قاسمی که فرمانده مقاومت و زنده بود، قدرت بیشتری دارد، نه فقط در ایران و کشورهای منطقه، بلکه در آفریقا، آمریکا و اروپا تمام مسلمانان جهان به این شهید بزرگ عشق می ورزند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: دشمنان از طریق این شبکه های اجتماعی و مکان ها و موقعیت های مختلف و حتی در زمان شهادت سردار دلها قصد حذف نام و عکس وی را داشتند، در نهایت موفق نشدند و به طور قطع هیچ وقت موفق نخواهند بود، .

وی اضافه کرد: به طرق مختلف در شبکه های اجتماعی و رسانه های سراسر دنیا نام حاج قاسم تکرار خواهد شد و به عنوان به عنوان فرمانده مقاومت همیشه خار چشم دشمنان خواهد بود.

شهریاری گفت: موضوع شبکه ملی اطلاعات چندین سال است که مطرح می شود، هم مقام معظم رهبری و هم نیروهای انقلابی تاکید زیادی بر راه اندازی آن داشته اند، اکنون در شورای عالی فضای مجازی توسط رئیس جمهور انقلابی در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: یکی از خواسته های رهبر معظم انقلاب شبکه ملی اطلاعات است تا به سمت و سویی برویم که بتوانیم در زمان کوتاهی مردم ما تمام مردم برنامه هایشان را در فضایی امن دنبال و احساساتشان را در چنین فضایی ابراز کنند، این مهم خواسته همه ملت و دلسوزان نظام و انقلاب بوده و در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابراز امیدواری کرد: خیلی طول نکشد که شبکه ملی اطلاعات در کشور راه اندازی و برای تحقق تمام برنامه ها به جای شبکه های خارجی از فضای مجازی کشور بهره برداری کنیم.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
سردار سلیمانی عضو تک تک خانواده های ایرانی است
رضا آریانپور پور گفت: سردار سلیمانی عضو تک تک خانواده های ایرانی است و هیچ کس نمی تواند نقش وی را در حذف داعش از کشورهای اسلامی، انکار کند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛
ترس آمریکایی ها از بیان حقایق سردار سلیمانی به مردم جهان
photo_۲۰۲۰-۱۲-۰۷_۰۸-۰۸-۲۵
حجت الاسلام حسین‌ میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، با اشاره اقدام خبیثانه آمریکا در برابر ایرانیان برای سوگواری شهادت حاج قاسم و پاک کردن پست های اینستاگرامی که در رابطه با حاج قاسم گذاشته شد اظهار کرد: اهالی رسانه به ما یاد دادند، بیش از آن‌که  ببینیم واقعیت در فضای رسانه چه چیزی است، روایتی که از واقعیت رسانه ها و فضاهای مجازی بیان می کنند بسیار روی مخاطبان تاثیرگذار می‌باشد و ممکن است تصور مخاطب را نسبت به واقعیت عوض کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص شهید عزیزمان، شهید سلیمانی روایتی که دشمنان آمریکایی ما، دشمنان آمریکایی شهید سلیمانی از جمله اینستاگرام در اذعان عمومی جهان درست کرده بودند یک روایت غیر واقعی، نادرست و ظالمانه از چهره شهید سلیمانی بود.
وی برای کرد: اگر دشمنان اجازه می دادند حقیقت از سوی فعالان مجازی ایران به گوش جهانیان برسد روایت ساختگی آنها دچار تزلزل، تنش و چالش می شد و تصویری که مردم از شهید سلیمانی بعد از تصویرسازی آمریکایی‌ها پیدا می‌کردند تصویر واقعی و اتفاقاً نه تروریست بلکه مردی مدافع مظلوم بود.
حجت الاسلام میرزایی متذکر شد: به این خاطر اینستاگرام هر کسی که تلاش کرد، حتی یک پیام تسلیت برای شهید سلیمانی در پیج خودش گذارد را بلافاصله پیج‌اش را مسدود کرد یا پیام ها را حذف می کرد. بنابراین تنها دلیل اصلی دشمنی آمریکایی‌ها و اینستاگرام با ما و شهید سلیمانی این بوده است که تلاش کنند تا روایت نادرستی به مردم جهان ارائه کنند.
وی با بیان یک پیشنهاد تصریح کرد: من یک پیشنهاد دارم و آن هم این است که روز ۱۳ دی، روز سالروز شهادت حاج قاسم تمامی فعالان ایرانی اینستاگرام یک پیام تسلیت یا یک حرف از حاج قاسم در پیج خودشان بگذارند، در این صورت یا اینستاگرام تصمیم می گیرد که تمام پیج های ما را در سراسر جهان را حذف کند  که با این کار خسارت مالی بسیار زیادی به ‌آن‌ها وارد خواهد شد، یا تسلیم این حرکت یکپارچه همه کاربران خواهد شد، که این پیروزی و موفقیت دو جانبه خواهد بود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های بارز حاج قاسم سلیمانی ابراز داشت: حاج قاسم ویژگی‌های شخصیتی برجسته‌ای داشتند و به نظر بنده ایشان یکی از اولیای خدا بودند، افرادی حتی پس از شهادت حاج قاسم از ایشان کراماتی را دیدند و نقل کردند، مسلما به غیر از این نخواهد بود که عمری فردی در راه خدای متعال خالصانه جهاد کرده کند و عمل او مقبول خداوند تبارک و تعالی قرار گرفته باشد.
وی ادامه داد: بنابراین یکی  از ویژگی‌های شخصیتی بارز حاج قاسم مجاهد فی سبیل الله  بودن ایشان بود و دیگر ویژگی‌اش این بود که جهاد را با اخلاص، بدون شائبه‌های دنیایی، خودنمایی و مطرح کردن خودش انجام می‌داد و خداوند تبارک مزد کسی که برای او خالصانه کار بکند را  قطعا به شکل حاج قاسم می پردازد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس:
آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی خارجی؛ شوی تبلیغاتی است
لاجوردی :دولت هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب مدیران و معاونان خود اقدام کند |  خبرگزاری فارس
 
زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اقدام پلتفرم‌های خارجی چون اینستاگرام نسبت به حذف نام هشتگ قهرمان (Hero#)، بیان کرد: درست ساعاتی پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی در دی ماه ۱۳۹۸، شاهد بودیم که مطالب مربوط به این شهید سربلند پشت سر هم حذف می‌شد و علت حذف آن، گذاشتن مطالب مربوط به تروریسم عنوان می‌گردید. در حالی که حاج قاسم توسط تروریست‌ها به شهادت رسیده بود، علت حذف این پیام‌ها تروریست خواندن مردی عنوان می‌شد که عمر خود را در راه مبارزه با جنایتکارانی مانند تکفیری‌ها و داعشی‌ها گذرانده بود؛ ضمن آنکه تا پیش از شهادت سردار سلیمانی، کاربران در اینستاگرام  که تصویر یا عکس‌هایی از ایشان را در صفحات خود منتشر می‌کردند، هیچ‌گاه با حذف مطلب خود مواجه نشده بودند.
لاجوردی ادامه داد: همه این اقدامات در حالی رخ داد که در همین فضا به هر نحو می‌توان در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی و حکومت‌هایی که هر روزه کودکان و زنان یمنی را به خاک و خون می‌کشند، مطلب و پست گذاشت. اگرچه حذف و یا مسدود نمودن صفحات کاربران توسط اینستاگرام در ظاهرعجیب به نظر می‌رسید اما با شناخت از دست‌اندرکاران، سیاستگذاران و حامیان پشت‌پرده این شبکه‌ها ارتکاب این اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی، طبیعی بود چراکه پازل ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی با ترور مجازی نام، یاد و ترویج خط فکری این شهید عالیقدر، کامل می‌شد.
وی اظهار داشت: اما جای این سوال باقی است که آیا فضای مجازی همان فضایی نبود که غرب و غرب‌پرستان، آن را الگوی کامل و مظهر بی‌نقص آزادی می‌دانستند؟ و حال در همین فضاست که تصاویر حاج‌ قاسم پشت‌سر هم فیلتر می‌شود و حتی کار به‌جایی رسید که وقتی قرار شد یک فرد عراقی در نقش شهیدسلیمانی بازی کند، تصاویر او هم به فهرست سیاه این پلتفرم اضافه شدند. لذا، تجربه نشان داده که این شبکه اجتماعی تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا جلوی انتشار چهره جنایتکار و تروریسم دشمنان ملت ایران و روشنگری برای مردم جهان را، در فضای مجازی بگیرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بنابراین، برای هر انسان آزاده و آزاداندیشی محرز می‌شود که چیزی به نام آزادی‌ِ بیان که غربی‌ها همواره روی آن مانور می‌دهند صرفاً یک شوی تبلیغاتی برای موجه نشان‌دادن خود و مهم‌تر از آن، یک ابزار جهت به پیش‌راندن اهداف سیاسی و تمامیت‌طلبی خودشان جهت نفوذ فکری و فرهنگی در سایر کشورها به ویژه کشورهای آزاده و مخالف با سیاست‌های استکباری آنهاست.
نماینده مردم تهران مطرح کرد: اما نکته قابل توجه اینجاست که همراهی اینستاگرام با اقدامات تروریستی چنین کشورهایی از طریق حذف اکانت و پست کاربران ایرانی و جلوگیری از آزادی بیان ایرانیان در فضای مجازی و سپس تکرار این اقدام در موارد دیگر، به دلیل نبود قدرت سایبری و حاکمیت ایران در فضای مجازی و رویکرد منفعلانه مسئولان تا قبل از این، بوده است.
لاجوردی تاکید کرد: اکنون، ضمن اینکه باید تلاش ‌کنیم دوگانگی رفتاری و ماهیت تروریسم فضای مجازی توسط این شبکه‌ها را آشکار کنیم؛ اتخاذ راهکار‌های تخصصی و قاطع از سوی مسئولان، برای جلوگیری از تکرار اینگونه اقدامات یک‌سویه از ضروریات ملی برای ماست.
وی افزود: در حالی که با بیش از ۲۴ میلیون کاربر ایرانی اینستاگرام، بخش مهمی از منافع این نرم‌افزار به‌واسطه استفاده کاربران ایرانی تأمین می‌شود، این شبکه اجتماعی به بهانه‌های غیرقابل قبول مانند پیروی از قوانین تحریم آمریکا حقوق کاربران ایرانی را طی اقدامات ناقض حقوق بشر، نقض می‌کند و به دلیل عدم حاکمیت سایبری و اقدام قاطع ایران برای مجاب کردن این شبکه به پذیرفتن قوانین و مقررات کشورمان، این اتفاقات در پی هم تکرار می‌شود. اما، متاسفانه برخی در داخل کشور با کارشکنی و سنگ‌اندازی، با توجیهات واهی از این شبکه‌ها که آشکارا بیرق دشمنی با ملت ایران را در دست گرفته‌ و حرمتی برای قوانین ما قائل نیستند، عملاً حمایت می‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس:
حاج قاسم پدر و قهرمان ایران و ملت‌های آزاده است/ به پویش مردمی #پدر و Hero# در فضای مجازی ملحق می شوم
در مورد احمد نادری در ویکی تابناک بیشتر بخوانید
 
احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس عنوان کرد: حاج قاسم اسطوره همه ملت های مقاومت و اسطوره همه ما در ایران اسلامی محسوب می شود.
نادری در ادامه مطرح کرد: پویشی مردمی در فضای مجازی تحت عنوان #پدر و Hero#(قهرمان) به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت که ظاهرا توسط اینستاگرام حذف شد و نسبت به این پویش مردمی بر نتابیدند اما این پویش مردمی در سایر شبکه های اجتماعی همچنان جریان دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: بنده هم حمایت خودم را از این پویش مردمی در فضای مجازی اعلام می کنم و به این پویش می پیوندم و تاکید می کنم که حاج قاسم هم پدر و هم قهرمان برای نسل جوان ایرانی و ملت های مقاومت و آزاده ای است که بر علیه سلطه آمریکا موضع داشته اند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 123683

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123683/رسانه-های-غربی-نشان-دادند-آزادی-بیان-تنها-یک-شوی-تبلیغاتی-اثر-ثمره-خون-حاج-قاسم-پاک-شدنی-نیست

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir