کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم:

نظام اسلامی درگیر جنگ روایت هاست/ فتنه ۸۸ کشور را ۵۰ سال عقب انداخت

12 دی 1400 ساعت 15:06

حجت الاسلام والمسلمین مهری با تأکید بر آینده روشن نظام جمهوری اسلامی گفت: برجام در حرکت انقلاب مانع ایجاد کرد و فتنه ۸۸ نیز کشور را ۵۰ سال عقب انداخت.


به گزارش راه آرمان؛ به نقل از مرات، حجت الاسلام محمدجواد مهری رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم در نشست بصیرتی به مناسبت دهه بصيرت در سالن کنفرانس خبرگزاری رسا گفت: امروز نظام اسلامي درگير جنگ روايت هاست و در اين جنگ پيروز ميدان كسي است كه بهترين روايت ها را دارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبري در دیدار پرستاران و خانواده شهدای سلامت گفت: رهبر انقلاب بر اهمیت روایت حقایق انقلاب با جملات «اگر شما حقایق جامعه‌ خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را روایت نکنید دشمن روایت می‌کند... هرجور دلش می‌خواهد. توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند» تأکید کرد؛ اين فرمايشات آقا در واقع اشاره به جنگ روایت‌هاست و اين تلنگری به ‌همه دلسوزان نظام است. و برای همه ما هشداردهنده و مسئولیت‌آفرین. به‌ویژه آن که حضرت آقا راه مقابله باجنگ روایت‌ها را جهاد تبیین دانسته و الگوی آن را به‌زیبایی هرچه تمام‌تر، زینب کبری(س) معرفی کردند.
اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: فرمايشات آقا ناظر بر همان چيزي است كه در كتاب «جنگ‌های شبکه‌ای» كه 20 سال پیش اندیشکده رند منتشر کرد: «در جنگ‌های فردا برنده کسی نیست که بزرگترین بمب‌ها را دارد، کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد». همچنين در سند استراتژی پنتاگون که در سال ۲۰۱۲ نیز تنظیم شده، به جنگ «ایده‌ها» و «روایت‌ها» در عصر بی‌نظمی حاصل از اینترنت، اشاره شده است.
امروز نظام اسلامي درگير جنگ روايت هاست
استاد و پژوهشگر حوزه تاريخ گفت: در جنگ روایت‌ها اصل و متن واقعه تحریف نمی‌شود، بلکه تحلیل و روایتی وارونه از آن ارائه می‌شود. جای جلّاد و شهید عوض می‌شود و حق به صورت باطل جلوه داده می‌شود و باطل بر مسند حق می‌نشیند. در جنگ روایت ها ظالم مظلوم و مظلوم ظالم جلوه داده می شود. دشمن در جنگ روایت ها افکار عمومی را تسخیر می کند، و به دنبال تزریق ناامیدی در مردم و جدا کردن آنان از آداب و رسوم ملی و مذهبی است. در جنگ روایت  ها واقعیت ها تحریف می شود تا مردم خیانت های قبل از انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی را نبینند؛ جریان غالب و پیروز در جنگ روايت ها، جرياني است که بتواند «روایت بسازد»، «کنترل روایت» را به دست بگیرد و روایت خود را تثبیت کند.
حجت الاسلام والمسلمین مهری اظهار داشت: فعالان عرصه رسانه باید جنگ روایت ها را جدی بگیرند چرا که در کنار همه تحریم ها و درگیری ها در منطقه، نظام اسلامي ما امروز درگیر جنگ روایت هاست.
وي گفت: چند نمونه را در تاريخ عرض كنم مخصوصاً اين ايام هم كه متعلق به صديقه طاهره(س) است.آنچه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) منجر به شکل‌گیری جریان سقیفه و تغییر جریان حاکمیّت اسلامی و انحراف از مسیر بعثت نبی مکرم اسلام(ص) در طول تاریخ جامعه اسلامی شد، فراموشی واقعه غدیر و بیانات پیامبر(ص) نبود! بلکه روایتی از غدیر بود که «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را جوري ديگر تفسیرنمودند و ولایت را از معنای تام آن که از محبّت و مودّت تا حکومت و ولاء سیاسی بود، به دوستی و محبّت تقلیل ‌دادند و همین تفسیر، زمینه را برای تحريف اصل غدير فراهم كرد، لذا بعد از تحريف و تفسير وارونه از سخن پيامبر (ص) به جنگ غدير رفتند و این اتفاقی بود که با یک عملیات روانی حساب‌شده و دقیق فراهم شد. وقتی جنگ به عرصه روایت و برداشت از سیره پیامبر(ص) و واقعه غدیر کشیده شد، قلب ماهیّت غدیر ممکن شد، و این همان چیزی است که از آن می‌توان به «جنگ روایت‌ها» تعبیر کرد. پس از آن بود که با انحراف جریان حاکمیت، تحریف روایات نبوی(ص) و حذف تدریجی اصل واقعه غدیر نیز ممکن شد. و این درسی است برای ما در افق تاریخ اسلام برای جلوگیری از تحریف انقلاب بعثت گونه امام خمینی(ره).
اين استاد حوزه و دانشگاه با تاكيد به اينكه نمونه های فراوانی از وارونه سازی حقائق در طول تاریخ به خصوص تاریخ انقلاب وجود دارد گفت: اگر قصه تسخير لانه جاسوسي، قصه عزل آقاي منتظري و قائم مقام رهبري و ارتباط بيت ايشان با منافقين، قصه اعدام هاي دهه 60، قصه فتنه هاي 78، 88، و 96 و ارتباط برخي از افراد با اين فتنه ها دقيق و به موقع و بدون ملاحظات و شفاف روایت مي شد، امروز اين اتفاقات تحريف و مخدوش نبود و نسل جوان ما واقعيات را می دانستند و خائنين به نظام و مردم را مي شناختند.
وي سپس افزود: اگر در جنگ روایت ها، به موقع و دقيق، بدون ملاحظه اين و آن، خوب روایت نکنیم، دشمنان وارونه و دروغ روایت می کنند و افكار عمومی را باخود همراه می کنند.
امروز نظام اسلامي درگير جنگ روايت هاست
رئیس دفتر شورای نگهبان در قم در بخش دوم سخنان خود با اشاره به نقشه های دشمن در فروپاشی جمهوری اسلامی افزود: الکساندر دومارانش رئيس اسبق سازمان امنيت فرانسه گفته است «براي مقابله با انقلاب اسلامی باید اساس کار را بر فروپاشی عقیدتی، روحی، اخلاقی و جسمی رقیب قرارداد. براي این منظورباید از روشنفکران به اصطلاح جنتلمن و مترجمان زبده استفاده کرد یعنی جریان هاي فکري زاویه دار با اسلام وانقلاب. و دوم از قاچاقچیان مواد مخدر که با توزیع مجانی وارزان مواد مخدر، ایران را با انحطاط اخلاقی و جسمی مواجه کنند».
يعني از دیدگاه الکساندر دومارانش، فروپاشی ایدئولوژیک، مقدمه سقوط فیزیکال یک نظام است. يا اينكه مي بينيم سگال مدیر تحقیقات استراتژیک لندن میگوید: «غرب بایستی دشمنانش را شبیه خود کند (طرح آلوده سازي وشبیه سازي)؛ در نگاه و بینش، در رفتار و کردار، در اقدام و عمل؛ و دوم با ترویج توریسم و زنان هرزه و تکنولوژي اطلاعاتی». يا اينكه نتانیاهومی گوید: آمریکا باید با تلویزیون به ایران حمله کند.
بنابر اين امروز دشمن با تمام قدرت و توان به جنگ انقلاب آمده و براي براندازي انقلاب تلاش میکند. با طرح شبیه سازي، طرح فروپاشی ایدئولوژي جمهوري اسلامی، طرح سقوط فیزیکال نظام به دنبال انحطاط اخلاقی و جسمی ملت ایران است. یک روز با هشتگ برقص تا برقصیم، روز دیگر با هشتگ چهارشنبه هاي سفید،روز دیگر با هشتگ دختران انقلاب که فلان جا بایستند روسري ها را درآورند و سرچوب کنند و در فضاي مجازي بگذارند. با راه اندازي بیش از دهها هزارکانال ماهواره اي(شبکه ماهواره اي، فضاي مجازي و اینترنت، سینما و فیلم سازي، انمیشن و پویا نمایی ،بازي هاي کامپیوتري) و صدها پایگاه رادیو و تلویزیونی، انبوهی از کانال هاي اینترنتی، میلیون ها مجله و کتاب به دهها زبان زنده دنیا بر علیه جمهوري اسلامي، براي تضعیف اعتقادات و باورها؛ ترویج فساد و فحشا؛ فروپاشی خانواده ها و هویت زدایی به جنگ نظام اسلامي آمده اند.
این نویسنده و پژوهشگر حوزه تاريخ و انديشه سياسي اسلام اظهار داشت: جریان تحریف با ابزار جنگ روایت و با بهره برداری وسیع از شبکه‌های بین المللی در عرصه فکری و ذهنی برای تصاحب افکار عمومی و تحمیل القائات، تولید محتوای رسانه‌ای می‌کند و به این ترتیب با روایت جعلی و دروغین، اما باورپذیر برای خود تولید قدرت میکند. و عناصر دروني قدرت نظام اسلامی(يعني اسلام، مردم و ولايت فقيه) را نشانه گرفته است؛ همان سه عنصر دروني قدرت نظام اسلامی كه در واقع علل موجده انقلاب و امروز علل مبقيه نظام اسلامي است و نظام توانسته به وسیله اين سه مولفه قدرت در 40 سال گذشته از تمامی گردنه‌ها و عقبه‌های صعب العبور با موفقیت عبور کند.
امروز نظام اسلامي درگير جنگ روايت هاست
حجت الاسلام والمسلمین مهری گفت: دشمن براي مقابله با اولین قدرت درونی نظام یعنی اسلام. میگوید، باید یک اسلام بدلی درست و معرفی کنیم. آقاي ریچارد ان هاس رئیس شوراي روابط خارجی آمریکا و نويسنده کتاب جنگ سی ساله جدید ،در سال 2001 میگوید: ما باید جهان اسلام را بین دو اسلام مخیر کنیم یا اسلام لیبرال که همسو با منافع ماست و براي ما ضرري ندارد یا اسلام از جنس القاعده ( آن زمان هنوز داعش وجبهه النصره ، این ها نبود) که اگر این اسلام القاعده را سرکوب کنیم، براي ما دست هم می زنند و می گویند خدا خیرتان بدهد. مخیر کردن جهان اسلام، بین دو اسلام به چه دلیل بود؟ از ترس اسلام ناب. اسلام ناب که انقلاب بر این مبنا شکل گرفت و امام در یکسال آخر حیات شان، مرتب روي واژه اسلام ناب از یک طرف تکیه داشتند و از طرف دیگر نسبت به اسلام آمریکایی هشدار می دادند. کلمه اسلام امریکایی 18 بار و کلمه اسلام ناب 31 بار توسط امام بیان و در صحیفه نور ثبت شده است. حال چه فرق است بین اسلام ناب که امام بر آن تأکید دارند و اسلام بدلی که آنها مطرح می کنند. اسلام ناب، مرز دارد، جهاد و شهادت دارد، مقاومت و مبارزه دارد، حلال و حرام، محرم و نامحرم دارد، فریاد در مقابل رانت و کاخ نشینی دارد، فریاد در مقابل استضعاف، استعمار، استکبار، استثمار دارد. هم رحمانیت دارد و هم خشم مقدس. هم (رحماء بینهم) دارد، هم (اشداء علی الکفار) دارد. ولی اسلام بدلی که از آن تعبیر به اسلام امریکایی و اسلام لیبرال می کنند و بعضا اسلام رحمانی، اسلام ابوسفیان است. اسلامی است که مرز ندارد. محرم و نامحرم، حلال و حرام خدا ندارد، اسلام خنثی و بی تفاوت، اسلام رانت، اسلام زر و زور و ثروت و...
این حرکتی است که آنها شروع کرده اند که یک اسلام بدلی را ایجاد و تقویت کنند. یا با نام اسلام لیبرال، یا اسلام رحمانی، یا اسلام خشن و ... که اسلام ناب که فکر امام بود، دچار خدشه کنند.
امروز نظام اسلامي درگير جنگ روايت هاست
حجت الاسلام والمسلمین مهري با اشاره به نقشه دشمن براي مقابله با دومین قدرت درونی نظام یعنی مردم افزود: دشمن با فشار اقتصادي از طریق تحریم ها، و ضعف مدیران ترسو و ناکارآمد، می خواهد یک نارضایتی عمومی به وجود آورد و مردم را از ادامه راه و هدف شان نا امید و خسته کند که بگویند آقا اسلام ناکارآمد است و نخواستیم. اولین چیزي که امروز دشمن به شدت القاء می کند اين است كه دین جوابگوي زندگی مردم نیست، اگر زندگی ایده آل و بدون دردسر میخواهید، دین نباید در عرصه زندگی اجتماعی وارد شود یعنی همان سکولاریسم. متاسفانه بعضی مواقع حتی از زبان داخلی ها هم شنیده میشود که میگویند دین نه تنها نجاتبخش نیست، بلکه افیون است،رکود است. لذا غرب دین را کنار گذاشتند پیشرفت کردند. عرض میکنم در عنصر سوم بحث ولایت فقیه؛ اگر دولتمردان ما در آن 8 سال و قبل از آن هم گوش می دادند و منویات رهبري را عملیاتی و اجرایی می کردند، مدیران جهادي و انقلابی را در رأس قرار می دادند و به اقتصاد مقاومتی توجه می شد، امروز وضع ما این نبود. امروز در عرصه اقتصادي؛ چالش هاي زیادي داریم. این عرصه از مهمترین عرصه هاست. به هرحال نان مردم، اقتصاد مردم،کار مردم و همه اینها در آنجاست. دل سپردن به امریکایی ها و گره زدن زلف اقتصاد به بعضی از معادلات مثل برجام در 8 سال گذشته خطایی بزرگ بود. سال ها وقت این کشور و مدیریت این کشور مصروف این موضوع شد. گفتند با برجام، تحریم ها برداشته می شود، پول ها می آید. برویم با کدخدا کار را تمام کنیم. رهبري فرمودند بروید مذاکره کنید اما من به اینها اعتماد ندارم. خوش بین نیستم به مذاکره، چقدر رهبري فرمودند اقتصاد مقاومتی. طرحی که به لحاظ علمی و عملیاتی مورد تأیید دانشمندان عرصه اقتصادي است. گوش نکردند. امروز در عرصه مدیریتی هم چالش هايي داریم. رهبري فرمودند مدیران جهادي با روحیه انقلابی و عمل انقلابی. این را ما کم داریم. آنجا که داریم موفقیم، آنجا که نداریم مشکل داریم.الان چالش مدیریتی داریم. اما چالش مردمی نداریم، چه در زمان امام راحل و چه بعد از ایشان. مردم در تراز انقلاب جلو می روند. شرایط در بُعد بین المللی و عمق استراتژیک، عالی است، اما در شرایط داخلی مشکل داریم. اميدواريم با روي كارآمدن دولت سيزدهم با دقت در انتخاب مدیران و کارگزاران بتوانیم چالش مدیریتی را حل کنیم. با مدیران جهادي و انقلابی. البته کار خیلی سختی است.
حجت الاسلام والمسلمین مهری با اشاره به نقش ولايت فقيه و رهبري  به عنوان عنصر سوم دروني قدرت  نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمن در جنگ روایت ها به دنبال ضربه زدن به ولایت فقیه است چرا كه در این 40 سال هر جایی که مدیریت و فرماندهی این مرد الهی یعنی ولایت فقیه مورد توجه قرار گرفت و به حرف هاي او عمل شد، جمهوري اسلامی موفق بود، لذا مي گويند باید ولایت فقیه را زد. درست هم فهمیدند. من چند تا نمونه را عرض کنم.
وی به عنوان نمونه اول اظهار داشت: در عرصه دفاعی (هوایی، دریایی، زمینی) است. امروز در اين عرصه، منطقه در کنترل ماست. اراده دفاعی ما بر اراده استکباري امریکا غالب است و این شعار نیست. این واقعیت است. سالهاي اول انقلاب با شروع جنگ، ما هیچ نداشتیم،حتی سیم خاردار؛ و باید وارد می کردیم. رهبري در 5 اسفند 1383 در جمع مهندسین این را مطرح کرد: ما باید سیم خاردار را از یک کشور خارجی می خریدیم، این محموله هم باید از شوروي آن روز عبور می کرد. چون پشتیبان عراق بودند، اجازه عبور نمی دادند، که نه بمب بود، نه اتم بود، نه توپ، نه تانک. سیم خاردار بود، لذا با قیمت دو سه برابر از قاچاقچیان می خریدند با قیمت بالا وارد می کردند. اما امروز موشک هاي دوربرد با بردهاي 700 کیلومتر مواضع داعش در دیرالزور سوریه را هدف قرار می دهد. امروز دعوا سر سیم خاردار نیست، بلکه دعوا سر موشک هاي بالستيك و امثالهم است، آن هم موشک با برد 2هزار کیلومتر و 3هزار کیلومتر. در زمینه ضد زره، جزء ده کشور سطح اول دنیا هستیم. در زمینه غنی سازي اورانیوم جزء ده، یازده کشور دنیا هستیم. این فناوري بومی هم هست. امروز بعضی ها مقایسه می کنند با دیگر کشورها و حال آنکه این غیرمنطقی است. باید با قبل از انقلاب مقایسه کرد. بعضی ها چین را به رخ ما می کشند. چین در ده سال اول انقلاب، تمام امکانات را از شوروي آن روز گرفت. آن روزي که هنوز میانشان به هم نخورده بود، اما در هیچ سالی از سال ها، هیچ قدرت داراي دانش و صنعت به ما کمک نکرد. هر کار کردیم،خودمان کردیم. خوب این موفقیت از کجا به دست آمد؟ با روحیه جهادي و انقلابی، وکارگزاران بی ادعایی همچون حسن تهرانی مقدم و مدیریت و فرماندهی مردي الهی بنام ولی فقیه.
حجت الاسلام والمسلمین مهری با بیان اینکه نمونه دوم در عرصه سیاسی است، ابراز کرد: امروز غربی ها به صراحت می گویند بدون ایران در منطقه نمی شود، تصمیم گیري کرد. امروز قدرت اول منطقه در همراه کردن مردم مسلمان و مستضعف هستیم. توان سازماندهی اجتماعی مردم لبنان، یمن، سوریه، عراق و بحرین و دیگر بلاد نمونه هاي آن است. امروز نیروهاي ما در سوریه هم مرز اسرائیلی ها قرار گرفته اند. در سفر آقاي ولایتی به مسکو براي رساندن پیام رهبري، 20تیر 97 ، همزمان نتانیاهو به مسکو می رود و به پوتین می گوید ما با اسد کاري نداریم، ما اسد را دربست قبول داریم، فقط اینها یعنی ایرانی ها 40 کیلومتر از ما فاصله بگیرند و حال آنکه اصلا جنگ براي حذف اسد بود. خوب این موفقیت از کجا به دست آمد؟ با روحیه جهادي و انقلابی، و مدیریت ولی فقیه.
وی نمونه سوم را عرصه امنیتی دانست و افزود: امروز اگر در دنیا بگردید هیچ کشوري را امن تر از ایران نمی توانید پیدا کنید. البته در این زمینه خون دلها خورده شده و الان هم خورده می شود. یک نمونه من عرض کنم در شمال غرب کشور، ارتفاعات قندیل در شمال غرب كشور، از سال هاي اول انقلاب، دست ضدانقلاب بوده و حتی قبل از انقلاب هم حکومت مرکزي بر این ارتفاعات حاکم نبوده است. فرزندان این ملت الان بر این ارتفاعات مسلطند. حالا گرفتن این ارتفاعات یک بحث است، پشتیبانی کردن از این ارتفاعات مانند آب و برق و امکانات بردن براي اینکه نیرو مستقر باشد بحثی دیگر است. ارتفاعات قندیل داراي چند رشته کوه بالاي سه هزار متري با صخره ها و دره هاي سخت گذر است. بخشی از این کوهستان در شهر پیرانشهر واقع شده است. این منطقه محل استقرار عناصر گروه تروریستی پ ك گ است. این گروه عمده فعالیت خود را به مبارزه با دولت ترکیه اختصاص داده است. اما به منظور گریز از وجهه تروریستی و هدف قرار گرفتن از سوي غرب، نیروهاي خود را در قالب احزاب جدیدي میان شاخه هاي ایران، ترکیه، سوریه، عراق تقسیم میکند. پژاك از شاخه هاي این گروه است که در سال 83 تأسیس و با ایران مبارزه می کند، زیرشاخه حزب کارگران کردستان ترکیه است. ما امروز بر این ارتفاعات مسلطیم.
حجت الاسلام والمسلمین مهری تأکید کرد: امروز وضعیت کنونی ما شبیه ساعات پایانی جنگ صفین است، مالک در آستانه پیروزي قرار گرفته بود و معاویه قصد فرار داشت عمروعاص گفت کاري میکنم که سپاه علی دیگر نجنگد و شمشیرها را غلاف کند و آن اینکه قرآن را حکم قرار داده و باب مذاکره باز شد. سپاه علی(ع) به سه دلیل پیشنهاد مذاکره را پذیرفت و آن شد که مسیر تاریخ عوض شد. 1. خسته از جنگ و ناامید نسبت به آینده 2. عدم تبعیت از ولی خدا و گوش نکردن به منویات او 3. فراموش نمودن امدادهاي غیبی الهی. امروز اگر مي خواهيم در جنگ روايت ها پيروز و سربلند در بياييم، ما چهار وظیفه و تکلیف داریم: يكي اينكه؛ باید کسب روحیه کنیم و به دیگران هم روحیه بدهیم. دوم؛ امدادهاي غیبی الهی را فراموش نکنیم، آیا در این 40 سال با این همه مشکلات از اول انقلاب، ترورها ،حادثه طبس، شورش هاي خیابانی، 8 سال جنگ، بحث قائم مقامی، دو فتنه بزرگ 78 و 88؛ اگر کمک و امداد الهی نبود، میتوانستیم از این ها به سلامت و سر بلندي عبور کنیم و روي پاي خود بایستیم. سوم؛ بصیرت و تبعیت بی چون و چرا از منویات ولی امر و امام جامعه. امروز تنها کسی که دنیا را میشناسد، راه را میشناسد، راه خیر و شر و صلاح را تشخیص میدهد، آیت الله العظمی امام خامنه اي«مدظله العالی» است، مراقب باشیم، ببینید علم  دست کیست، مراقب علمدار باشید اگر علمدار آسیب ببیند، علم بیافتد؛ آن موقع که علم و علمدار نباشد ديگر همه چیز ما رفته؛ دین، هویت، ناموس و شرف، کشور و ... چهارم؛ انقلابی فکر کنیم، انقلابی بمانیم وانقلابی عمل کنیم. ودر مقابل جریان غیرانقلابی بایستیم با شجاعت و شهامت.
وی در پایان با استناد به آیه ان تصبروا و تتقوا لایضرکم کیدهم شیئا (سوره آل عمران/ 120)، اظهار داشت: این چهار وظیفه عملی نمی شود و به دست نمی آید مگر با دو عنصر صبر و تقوا. 
انتهای پیام/


کد مطلب: 123768

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123768/نظام-اسلامی-درگیر-جنگ-روایت-هاست-فتنه-۸۸-کشور-۵۰-سال-عقب-انداخت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir